0

Goncalves megszerezte a BMW első szakaszgyőzelmét

2011-01-07 00:00:00
Az első igazán kemény nap az Acatama sivatagnak és a bukásoknak köszönhetően alaposan átrendezte a mezőnyt, de egyben a BMW dicső napjává is vált, hisz Peterhanselnek köszönhetően az autósoknál is ez a márka hódított.
 


Ma igazán kemény nap várt a mezőnyre, hiszen az idei Dakar 5. szakaszánál Calomából indulva mindössze 36 km-es összekötő szakaszt követően 423 km-es speciális szakasz várt a versenyzőkre.
 


A mért útvonalon először köves résszel, majd pedig a homokdűnékkel kellett megküzdenie a mezőnynek. Viszont aki leküzdötte ezeket az akadályokat, azok szeme elé a tábort érintő Csendes-óceán csodálatos látványa tárult Iquique partjánál.

Ismét Marc Coma (ESP-KTM) kezdhette elsőként a mai napot - hiszen a tegnapi szakaszgyőzelmével biztosította magának ezt a rajthelyet-, ami igazán nagy próbatétel elé is állította egyben, hiszen neki kellett az első nyomvonalat leraknia KTM-jével. Mögötte Cyril Despres (FRA-KTM) indulhatott kissé keserű szájízzel, ugyanis a tegnapi napon kapott még egy 10 perces büntetést. Mivel súlyos szabálytalanságot vétet, amikor visszafordult a táborhoz, ahol a kesztyűjét hagyta, ugyanis figyelmen kívül hagyta a tábor kijáratát jelző táblát.
 


Harmadikként „Chaleco” Lopez (CHL-APRILIA) rajtolhatott, aki fogadkozott, hogy hazai pályán majd megmutatja mire képes. Nagyon szeretett volna itt nyerni, hiszen tavaly egy navigációs hiba miatt elmaradt a siker. Most azonban megmutatta mire képes és szinte az első pillanattól fogva keményen húzta a gázt, amelynek eredményeként a CP1-nél ő volt a leggyorsabb. Mögötte Olivier Pain (FRA-YAMAHA) mindössze 12 másodperccel elmaradva, akinek szintén fájt a foga már egy szakaszgyőzelemre. Majd pedig harmadikként a SHARK versenyző Despres (FRA-KTM) 1’32”-es hátránnyal.

A nagy rivális Coma bukott, amelyet ugyan sérülés nélkül megúszott, azonban a KTM hűtője kilukadt és ereszteni kezdte a vizet. Kénytelen volt megállni és gyorsszervizelni a motorját, ezért csak a 11 helyen érkezett az első ellenőrző ponthoz, több mint 8 perces hátránnyal.
A CP2 felé tartva Olivier Pain túlzott tempója megbosszulta magát, hisz óriásit bukott. Először Marc Coma és Goncalves volt, aki megállt segíteni a bajba került franciának és Coma egészen addig mellette maradt, amíg a „vízhordója” Joan Pedrero át nem vette a felügyeletet a Yamaháson. Pain versenyzése ezzel véget is ért, hiszen csuklótörést szenvedett és a mentőhelikopter szállította el a balesete helyszínéről.

Közben az élen is változott a helyzet, mert Frans Verhoeven (BEL-BMW) átvette a vezetést Fransisco Lopeztől, akinek navigációs gondja támadt. Még szerencse, hogy Despres megtalálta a helyes utat, mert így vele tarthatott egy darabig. A CP2-nél a sorrend: Verhoeven, Chaleco, Goncalves, Faria, Despres. Itt Marc Coma hátránya már 15’26”-re duzzadt (köszönhetően Olivier Pain mellett eltöltött időnek).

A CP3-nál azon ritka pillanatok egyikének örülhettek a BMW csapatnál, hogy két versenyzőjük vezeti a mezőnyt. Nevezetesen Verhoeven, aki mögött Goncalves hasított, mindössze 1’03”-es elmaradással. A harmadik helyet pedig a hazaiak kedvence Lopez birtokolta ekkor 2’35”-es különbséggel.

A homokdűnéket mászva egyszer csak előkerült a Csendes-óceán és a tábor látképe, amelyhez már csak egy hosszú és igen meredek, 32 fokos homoklejtőn kellett leereszkednie a mezőnynek. Már csak két kilométer volt hátra, amikor Verhoeven óriásit bukott. Ugyan visszavánszorgott a BMW-je nyergébe, de az őt ért ütés hatására szinte azt sem tudta, merre kell haladnia. Arra emlékezett, hogy nagyon közel van már a cél, így összeszedte minden erejét és bemotorozott. Csak egyetlen! másodperccel tudta őt megelőzni Francisco Lopez, aki így szakaszgyőzelmét készült ünnepelni. Azonban mivel a bajba jutott Olivier Paint mellett eltöltött időt jóváírták Goncalves és Coma esetében is.



 Ezért Goncalves lett az ötödik szakasz nyertese, megszerezve ez által a BMW első szakaszgyőzelmét! Az első háromban így két BMW között egy Aprilia végzett, megtörve a KTM uralmát. (A bajor gyár utoljára 1999-ben ért el hasonló motoros sikereket Richard Sainct révén, aki nem sokkal később életét vesztette… A mai nap pikantériája, hogy az előző Dakar alkalmával ezen a részen bukott óriásit a mostani győztes Goncalves, amikor csonttörés  miatt feladni kényszerült azt!)
 A mai nap eredménye:


 
Az összetett állás 2011.01.06.:
 


Nyilatkozatok:

Paulo Goncalves (PRT-BMW):

„Bár mesés tájakon haladtunk, azért hosszú és nagyon nehéz szakasz volt a mai. A motorom kifogástalanul működött. A gyors és technikás részeken egyaránt jó tempót tudtam menni, ezért élveztem a mai napot.”




 Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:

„Tegnap visszamentem a táborba a kesztyűmért és nem vettem észre, hogy táblák jelzik a kijárat felé vezető utat. A szabály miatt büntetést kaptam, ami csak addig bosszantott, amíg fel nem sorakoztam a mai rajthoz. Ezek miatt a szakaszok miatt érdemes a Dakaron részt venni. Olyan érzés volt a GPS pontokat megtalálni, mint ha tűt kerestünk volna a szénakazalban. 90 km-en belül 20 pontot is meg kellett keresni…szinte sikítottam a SHARK sisakom alatt, amikor sikerült mindet megtalálnom.”

Marc Coma (ESP-KTM):

„Ez egy nehéz nap volt. Először elestem, majd kilyukadt a hűtőm, amit a tankolás alkalmával sikerült csak megcsinálnom. Azután pedig ott voltam, ahol Olivier Pain elesett és eszméletét vesztette. Riasztottam a mentőket és mellette maradtam, amíg nem jött Pedrero. Igazán nehéz szakasz volt, de azért élveztem”
…viszont a neheze még hátra van.

TOTOS

www.dakar.com


;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )