Goncalves megszerezte a BMW első szakaszgyőzelmét
Az első igazán kemény nap az Acatama sivatagnak és a bukásoknak köszönhetően alaposan átrendezte a mezőnyt, de egyben a BMW dicső napjává is vált, hisz Peterhanselnek köszönhetően az autósoknál is ez a márka hódított.
Ma igazán kemény nap várt a mezőnyre, hiszen az idei Dakar 5. szakaszánál Calomából indulva mindössze 36 km-es összekötő szakaszt követően 423 km-es speciális szakasz várt a versenyzőkre.
A mért útvonalon először köves résszel, majd pedig a homokdűnékkel kellett megküzdenie a mezőnynek. Viszont aki leküzdötte ezeket az akadályokat, azok szeme elé a tábort érintő Csendes-óceán csodálatos látványa tárult Iquique partjánál.
Ismét Marc Coma (ESP-KTM) kezdhette elsőként a mai napot - hiszen a tegnapi szakaszgyőzelmével biztosította magának ezt a rajthelyet-, ami igazán nagy próbatétel elé is állította egyben, hiszen neki kellett az első nyomvonalat leraknia KTM-jével. Mögötte Cyril Despres (FRA-KTM) indulhatott kissé keserű szájízzel, ugyanis a tegnapi napon kapott még egy 10 perces büntetést. Mivel súlyos szabálytalanságot vétet, amikor visszafordult a táborhoz, ahol a kesztyűjét hagyta, ugyanis figyelmen kívül hagyta a tábor kijáratát jelző táblát.
Harmadikként „Chaleco” Lopez (CHL-APRILIA) rajtolhatott, aki fogadkozott, hogy hazai pályán majd megmutatja mire képes. Nagyon szeretett volna itt nyerni, hiszen tavaly egy navigációs hiba miatt elmaradt a siker. Most azonban megmutatta mire képes és szinte az első pillanattól fogva keményen húzta a gázt, amelynek eredményeként a CP1-nél ő volt a leggyorsabb. Mögötte Olivier Pain (FRA-YAMAHA) mindössze 12 másodperccel elmaradva, akinek szintén fájt a foga már egy szakaszgyőzelemre. Majd pedig harmadikként a SHARK versenyző Despres (FRA-KTM) 1’32”-es hátránnyal.
A nagy rivális Coma bukott, amelyet ugyan sérülés nélkül megúszott, azonban a KTM hűtője kilukadt és ereszteni kezdte a vizet. Kénytelen volt megállni és gyorsszervizelni a motorját, ezért csak a 11 helyen érkezett az első ellenőrző ponthoz, több mint 8 perces hátránnyal.
A CP2 felé tartva Olivier Pain túlzott tempója megbosszulta magát, hisz óriásit bukott. Először Marc Coma és Goncalves volt, aki megállt segíteni a bajba került franciának és Coma egészen addig mellette maradt, amíg a „vízhordója” Joan Pedrero át nem vette a felügyeletet a Yamaháson. Pain versenyzése ezzel véget is ért, hiszen csuklótörést szenvedett és a mentőhelikopter szállította el a balesete helyszínéről.
Közben az élen is változott a helyzet, mert Frans Verhoeven (BEL-BMW) átvette a vezetést Fransisco Lopeztől, akinek navigációs gondja támadt. Még szerencse, hogy Despres megtalálta a helyes utat, mert így vele tarthatott egy darabig. A CP2-nél a sorrend: Verhoeven, Chaleco, Goncalves, Faria, Despres. Itt Marc Coma hátránya már 15’26”-re duzzadt (köszönhetően Olivier Pain mellett eltöltött időnek).
A CP3-nál azon ritka pillanatok egyikének örülhettek a BMW csapatnál, hogy két versenyzőjük vezeti a mezőnyt. Nevezetesen Verhoeven, aki mögött Goncalves hasított, mindössze 1’03”-es elmaradással. A harmadik helyet pedig a hazaiak kedvence Lopez birtokolta ekkor 2’35”-es különbséggel.
A homokdűnéket mászva egyszer csak előkerült a Csendes-óceán és a tábor látképe, amelyhez már csak egy hosszú és igen meredek, 32 fokos homoklejtőn kellett leereszkednie a mezőnynek. Már csak két kilométer volt hátra, amikor Verhoeven óriásit bukott. Ugyan visszavánszorgott a BMW-je nyergébe, de az őt ért ütés hatására szinte azt sem tudta, merre kell haladnia. Arra emlékezett, hogy nagyon közel van már a cél, így összeszedte minden erejét és bemotorozott. Csak egyetlen! másodperccel tudta őt megelőzni Francisco Lopez, aki így szakaszgyőzelmét készült ünnepelni. Azonban mivel a bajba jutott Olivier Paint mellett eltöltött időt jóváírták Goncalves és Coma esetében is.
Ezért Goncalves lett az ötödik szakasz nyertese, megszerezve ez által a BMW első szakaszgyőzelmét! Az első háromban így két BMW között egy Aprilia végzett, megtörve a KTM uralmát. (A bajor gyár utoljára 1999-ben ért el hasonló motoros sikereket Richard Sainct révén, aki nem sokkal később életét vesztette… A mai nap pikantériája, hogy az előző Dakar alkalmával ezen a részen bukott óriásit a mostani győztes Goncalves, amikor csonttörés miatt feladni kényszerült azt!)
A mai nap eredménye:
Az összetett állás 2011.01.06.:
Nyilatkozatok:
Paulo Goncalves (PRT-BMW):
„Bár mesés tájakon haladtunk, azért hosszú és nagyon nehéz szakasz volt a mai. A motorom kifogástalanul működött. A gyors és technikás részeken egyaránt jó tempót tudtam menni, ezért élveztem a mai napot.”
Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:
„Tegnap visszamentem a táborba a kesztyűmért és nem vettem észre, hogy táblák jelzik a kijárat felé vezető utat. A szabály miatt büntetést kaptam, ami csak addig bosszantott, amíg fel nem sorakoztam a mai rajthoz. Ezek miatt a szakaszok miatt érdemes a Dakaron részt venni. Olyan érzés volt a GPS pontokat megtalálni, mint ha tűt kerestünk volna a szénakazalban. 90 km-en belül 20 pontot is meg kellett keresni…szinte sikítottam a SHARK sisakom alatt, amikor sikerült mindet megtalálnom.”
Marc Coma (ESP-KTM):
„Ez egy nehéz nap volt. Először elestem, majd kilyukadt a hűtőm, amit a tankolás alkalmával sikerült csak megcsinálnom. Azután pedig ott voltam, ahol Olivier Pain elesett és eszméletét vesztette. Riasztottam a mentőket és mellette maradtam, amíg nem jött Pedrero. Igazán nehéz szakasz volt, de azért élveztem”
…viszont a neheze még hátra van.
TOTOS
www.dakar.com
Ma igazán kemény nap várt a mezőnyre, hiszen az idei Dakar 5. szakaszánál Calomából indulva mindössze 36 km-es összekötő szakaszt követően 423 km-es speciális szakasz várt a versenyzőkre.
A mért útvonalon először köves résszel, majd pedig a homokdűnékkel kellett megküzdenie a mezőnynek. Viszont aki leküzdötte ezeket az akadályokat, azok szeme elé a tábort érintő Csendes-óceán csodálatos látványa tárult Iquique partjánál.
Ismét Marc Coma (ESP-KTM) kezdhette elsőként a mai napot - hiszen a tegnapi szakaszgyőzelmével biztosította magának ezt a rajthelyet-, ami igazán nagy próbatétel elé is állította egyben, hiszen neki kellett az első nyomvonalat leraknia KTM-jével. Mögötte Cyril Despres (FRA-KTM) indulhatott kissé keserű szájízzel, ugyanis a tegnapi napon kapott még egy 10 perces büntetést. Mivel súlyos szabálytalanságot vétet, amikor visszafordult a táborhoz, ahol a kesztyűjét hagyta, ugyanis figyelmen kívül hagyta a tábor kijáratát jelző táblát.
Harmadikként „Chaleco” Lopez (CHL-APRILIA) rajtolhatott, aki fogadkozott, hogy hazai pályán majd megmutatja mire képes. Nagyon szeretett volna itt nyerni, hiszen tavaly egy navigációs hiba miatt elmaradt a siker. Most azonban megmutatta mire képes és szinte az első pillanattól fogva keményen húzta a gázt, amelynek eredményeként a CP1-nél ő volt a leggyorsabb. Mögötte Olivier Pain (FRA-YAMAHA) mindössze 12 másodperccel elmaradva, akinek szintén fájt a foga már egy szakaszgyőzelemre. Majd pedig harmadikként a SHARK versenyző Despres (FRA-KTM) 1’32”-es hátránnyal.
A nagy rivális Coma bukott, amelyet ugyan sérülés nélkül megúszott, azonban a KTM hűtője kilukadt és ereszteni kezdte a vizet. Kénytelen volt megállni és gyorsszervizelni a motorját, ezért csak a 11 helyen érkezett az első ellenőrző ponthoz, több mint 8 perces hátránnyal.
A CP2 felé tartva Olivier Pain túlzott tempója megbosszulta magát, hisz óriásit bukott. Először Marc Coma és Goncalves volt, aki megállt segíteni a bajba került franciának és Coma egészen addig mellette maradt, amíg a „vízhordója” Joan Pedrero át nem vette a felügyeletet a Yamaháson. Pain versenyzése ezzel véget is ért, hiszen csuklótörést szenvedett és a mentőhelikopter szállította el a balesete helyszínéről.
Közben az élen is változott a helyzet, mert Frans Verhoeven (BEL-BMW) átvette a vezetést Fransisco Lopeztől, akinek navigációs gondja támadt. Még szerencse, hogy Despres megtalálta a helyes utat, mert így vele tarthatott egy darabig. A CP2-nél a sorrend: Verhoeven, Chaleco, Goncalves, Faria, Despres. Itt Marc Coma hátránya már 15’26”-re duzzadt (köszönhetően Olivier Pain mellett eltöltött időnek).
A CP3-nál azon ritka pillanatok egyikének örülhettek a BMW csapatnál, hogy két versenyzőjük vezeti a mezőnyt. Nevezetesen Verhoeven, aki mögött Goncalves hasított, mindössze 1’03”-es elmaradással. A harmadik helyet pedig a hazaiak kedvence Lopez birtokolta ekkor 2’35”-es különbséggel.
A homokdűnéket mászva egyszer csak előkerült a Csendes-óceán és a tábor látképe, amelyhez már csak egy hosszú és igen meredek, 32 fokos homoklejtőn kellett leereszkednie a mezőnynek. Már csak két kilométer volt hátra, amikor Verhoeven óriásit bukott. Ugyan visszavánszorgott a BMW-je nyergébe, de az őt ért ütés hatására szinte azt sem tudta, merre kell haladnia. Arra emlékezett, hogy nagyon közel van már a cél, így összeszedte minden erejét és bemotorozott. Csak egyetlen! másodperccel tudta őt megelőzni Francisco Lopez, aki így szakaszgyőzelmét készült ünnepelni. Azonban mivel a bajba jutott Olivier Paint mellett eltöltött időt jóváírták Goncalves és Coma esetében is.
Ezért Goncalves lett az ötödik szakasz nyertese, megszerezve ez által a BMW első szakaszgyőzelmét! Az első háromban így két BMW között egy Aprilia végzett, megtörve a KTM uralmát. (A bajor gyár utoljára 1999-ben ért el hasonló motoros sikereket Richard Sainct révén, aki nem sokkal később életét vesztette… A mai nap pikantériája, hogy az előző Dakar alkalmával ezen a részen bukott óriásit a mostani győztes Goncalves, amikor csonttörés miatt feladni kényszerült azt!)
A mai nap eredménye:
Az összetett állás 2011.01.06.:
Nyilatkozatok:
Paulo Goncalves (PRT-BMW):
„Bár mesés tájakon haladtunk, azért hosszú és nagyon nehéz szakasz volt a mai. A motorom kifogástalanul működött. A gyors és technikás részeken egyaránt jó tempót tudtam menni, ezért élveztem a mai napot.”
Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:
„Tegnap visszamentem a táborba a kesztyűmért és nem vettem észre, hogy táblák jelzik a kijárat felé vezető utat. A szabály miatt büntetést kaptam, ami csak addig bosszantott, amíg fel nem sorakoztam a mai rajthoz. Ezek miatt a szakaszok miatt érdemes a Dakaron részt venni. Olyan érzés volt a GPS pontokat megtalálni, mint ha tűt kerestünk volna a szénakazalban. 90 km-en belül 20 pontot is meg kellett keresni…szinte sikítottam a SHARK sisakom alatt, amikor sikerült mindet megtalálnom.”
Marc Coma (ESP-KTM):
„Ez egy nehéz nap volt. Először elestem, majd kilyukadt a hűtőm, amit a tankolás alkalmával sikerült csak megcsinálnom. Azután pedig ott voltam, ahol Olivier Pain elesett és eszméletét vesztette. Riasztottam a mentőket és mellette maradtam, amíg nem jött Pedrero. Igazán nehéz szakasz volt, de azért élveztem”
…viszont a neheze még hátra van.
TOTOS
www.dakar.com
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között