Dakar 2011 útvonala
Két sikeres versenyt követően már harmadik alkalommal lesz a Dakar színtere Dél-Amerika. Mégis sikerült a rendezőknek olyan változatos útvonalat kialakítaniuk ezen a kontinensen, amely a színek kavalkádja mellett mesés tájakon vezeti végig a résztvevőket Buenos Aires-től Chile legészakabb pontjáig: Arica-ig.
Argentína óriási méretének köszönhetően serkenteni fogja azok képzeletét, akik kedvelik a nyílt vidék nagy területeit. A fővárostól észak felé véve az irányt a szomszédos országok érintésével halad majd a mezőny, ahol egyetlen nap alatt száz kilométeren belül a növényzet teljesen a tájjal változik. Ezért a vezetési készség változást igényel a száraz és nedves körülményeknek megfelelően, miközben az akklimatizálódásra nem igazán marad idő. Az első argentin rész első három napján a Dakar különösen kimerészkedik Jujuy és Salta tartományaiba és Bolívia közelébe. Ezek a hosszú szakaszok a mitikus Route 40 körül terelik majd a mezőnyt. Ezt követően már Chilébe érkeznek a kalandorok, ahol egy új útvonalon haladhatnak egészen Chile északi csücskéig, azaz Peru határáig, miközben át kell kelniük az Acatama sivatagon. Itt persze kiélhetik a sivatagi homok és dűne vágyaikat is a résztvevők, miközben szinte a verseny végkimenetét is meghatározó tudásról tehetnek bizonyságot. A Dakar ezen szakaszán elválik majd, hogy kik a szakértői a navigálásnak, valamint kik képesek leküzdeni a dűnék vendégmarasztalását. Paso San Francisco-n keresztül argentin területre érnek majd, miközben az Andes Cordillera fennsíkon áthaladva gyönyörködhetnek a táj szépségében. Mesés tájak után a sport egy túláradó színpaddal megint átveszi a hatalmat a jogos helye fölött a fehér Chilecito dűnékben. A változatos színhelyek kanyargó – kiszáradt- folyómedreken keresztül vezetnek, amik mélyen vágnak a sivatagba, és amikkel a versenytársak még nem találkoztak San Juan felé. De innen még nem kis távolság vár rájuk a végcélnak számító Buenos Aires-ig. Ez kétség kívül a kitartás és tudás versenyútvonala lesz, ahol fáradtságot le kell győznie majd a győzni akarásnak.
Vélhetően a motorosok ismét más – védett- útvonalon közlekednek majd, hogy az autóktól elkülönítve minél biztonságosabban tehessék meg az egyes szakaszokat.
A Dakar sűrű programot ígér a 420 versenyzőjének idén, hiszen 9.500 kilométer vár rájuk – 5.000 kilométer versenyszakasszal- 13 helyszínen, hogy az utolsó napon célba érhessenek Buenos Airesben.
TOTOS
Argentína óriási méretének köszönhetően serkenteni fogja azok képzeletét, akik kedvelik a nyílt vidék nagy területeit. A fővárostól észak felé véve az irányt a szomszédos országok érintésével halad majd a mezőny, ahol egyetlen nap alatt száz kilométeren belül a növényzet teljesen a tájjal változik. Ezért a vezetési készség változást igényel a száraz és nedves körülményeknek megfelelően, miközben az akklimatizálódásra nem igazán marad idő. Az első argentin rész első három napján a Dakar különösen kimerészkedik Jujuy és Salta tartományaiba és Bolívia közelébe. Ezek a hosszú szakaszok a mitikus Route 40 körül terelik majd a mezőnyt. Ezt követően már Chilébe érkeznek a kalandorok, ahol egy új útvonalon haladhatnak egészen Chile északi csücskéig, azaz Peru határáig, miközben át kell kelniük az Acatama sivatagon. Itt persze kiélhetik a sivatagi homok és dűne vágyaikat is a résztvevők, miközben szinte a verseny végkimenetét is meghatározó tudásról tehetnek bizonyságot. A Dakar ezen szakaszán elválik majd, hogy kik a szakértői a navigálásnak, valamint kik képesek leküzdeni a dűnék vendégmarasztalását. Paso San Francisco-n keresztül argentin területre érnek majd, miközben az Andes Cordillera fennsíkon áthaladva gyönyörködhetnek a táj szépségében. Mesés tájak után a sport egy túláradó színpaddal megint átveszi a hatalmat a jogos helye fölött a fehér Chilecito dűnékben. A változatos színhelyek kanyargó – kiszáradt- folyómedreken keresztül vezetnek, amik mélyen vágnak a sivatagba, és amikkel a versenytársak még nem találkoztak San Juan felé. De innen még nem kis távolság vár rájuk a végcélnak számító Buenos Aires-ig. Ez kétség kívül a kitartás és tudás versenyútvonala lesz, ahol fáradtságot le kell győznie majd a győzni akarásnak.
DÁTUM |
START |
CÉL |
2011/01/01 |
Buenos Aires |
Victoria |
2011/01/02 |
Victoria |
Córdoba |
2011/01/03 |
Córdoba |
San Miguel de Tucumán |
2011/01/04 |
San Miguel de Tucumán |
San Salvador de Jujuy |
2011/01/05 |
San Salvador de Jujuy |
Calama |
2011/01/06 |
Calama |
Iquique |
2011/01/07 |
Iquique |
Arica |
2011/01/08 |
PIHENŐ NAP |
|
2011/01/09 |
Arica |
Antofagasta |
2011/01/10 |
Antofagasta |
Copiapo |
2011/01/11 |
Copiapo |
Copiapo |
2011/01/12 |
Copiapo |
Chilecito |
2011/01/13 |
Chilecito |
San Juan |
2011/01/14 |
San Juan |
Córdoba |
2011/01/15 |
Córdoba |
Buenos Aires |
2011/01/16 |
FINISH |
Vélhetően a motorosok ismét más – védett- útvonalon közlekednek majd, hogy az autóktól elkülönítve minél biztonságosabban tehessék meg az egyes szakaszokat.
A Dakar sűrű programot ígér a 420 versenyzőjének idén, hiszen 9.500 kilométer vár rájuk – 5.000 kilométer versenyszakasszal- 13 helyszínen, hogy az utolsó napon célba érhessenek Buenos Airesben.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között