A Buell gyártása befejeződött, de a Buell tovább él!
![](/storage/961/a-buell-gyartasa-befejezodott-de-a-buell-tovabb-el.jpg)
A gazdasági válság újabb áldozata, a Buell! Az East Troy-i gyártósor 26 év alatt 135 ezer darab Buell motort készített, de most kénytelen bezárni kapuit. Ezzel egyidejűleg 180 munkahely szűnik meg, nem számolva a beszállítókat és a kereskedések dolgozóit. A márka megszűnését maga az alapító, Erik Buell jelentette be.
A gazdasági világválság nemcsak a hitelpiacot alakította át, hanem a vásárlói kedvét is elvette a fogyasztóknak. Ráadásul a válság kiemelt áldozatává vált a járműipar és ezen belül a motorkereskedelem is. Ez nem csak hazánkat érinti, hanem Amerikát is, ahol a Buell motorok kétharmadát értékesítették.
A felejthetetlen típust a névadó Erik Buell hozta létre még 1983-ban, miután otthagyta a Harley-Davidsont.
![Eric Buell](/storage/blog/5d48406d4cf84176d653c823b67cc06b8d155035.jpg)
Gyárat alapított és 1984-ben elkészült az első Buell 750 Road Warrior, amely megfelelő kihívásnak tűnt a japán és olasz sportgépekkel szemben az amerikai piacon. Azonban a kétütemű Barton erőforrással a versenysportban nem igazán tudtak kiemelkedő eredményt elérni, ezért 1987-től a Harley-Davidson átalakított és megerősített blokkját kezdték használni. Ez jó húzásnak tűnt Erik részéről, hiszen az utcai változatok nagy sikert arattak és ezért a H-D is tulajdonrészt vásárolt 1993-ban. Sőt, 1998-ban már a többségi tulajdonrész a H-D kezében volt. Innentől sikeres tíz év következett az eladások tekintetében, aminek csak a kialakult válság vetett véget. Az idei év második felére a Harley-Davidson akkora visszaesést produkált, hogy kénytelen volt végzetes döntéseket hozni. Első lépésként a Buell gyártását állította le, mert nem akart vele együtt csődbe jutni. Második lépésként az MV Agusta eladása is napirendre került, pedig az exkluzív olasz márka csak 2008-ban került az amerikaiakhoz.
![Buell 1125CR](/storage/blog/97e84c82579a2f5590bb75871e7dfafc15066973.jpg)
A gyár bezárásával egyidejűleg hatalmas leárazással próbálják eladni a Buell 1125CR példányokat. Egyes amerikai kereskedők 5000 dollárért kínálják a 12000 dolláros motorokat! Bár a H-D korrektsége itt sem megkérdőjelezendő, hiszen a kereskedőket ért esetleges károkat (amik az akciós ár miatt érik őket) kifizetik.
A Buell történelem pikantériája, hogy már a 2010-es Buell 1125RR típus is bemutatásra került ez év szeptemberében. Ráadásul ez lenne az első lánchajtású versenygépe a márkának. Igaz, hogy ez a versenygép az idei sikereken felbátorodva lett tervbe véve.
![AMA Pro Road Racing](/storage/blog/0dfa8b0fd8e9f0da8162440daa84190bd7780ae9.jpg)
Hiszen ebben az évben Danny Eslick hatszor tudott nyerni az AMA Pro Road Racing versenysorozatán, amelynek bajnoki címét is elhódította egy Buell 1125RR nyergében!
A versenyeredményeken felbuzdulva 2009 november 20-án az alábbi – igen fontos- bejelentést tette Erik Buell Milwaukee-ban:
"A Buell Motorcycle Company, ott fogja hagyni a vállalatot, hogy megalapítsa Erik Buell Racinget, egy független motorkerékpár versenyboltot. Az Erik Buell Racing a versennyel való ellátásra fog specializálódni és segíteni fogja a Buell 1125 versenyzőket a Harley-Davidson engedélyével.
A Buell versenyzőknek segítek megtartani a motorjaikat, miközben szárnyalnak. A fejlesztéseknek köszönhetően új projektbe vágunk, ami nekem nagyon sokat jelent. Szeretném látni ahogy keményen versenyeznek motorjainkkal a 2010-es bajnoki címekért és még azután is!"
Jon Flickinger (a Buell elnöke): "Én elégedett vagyok, hogy Harley-Davidson segíti Eriket és továbbra is támogatja a verseny-erőfeszítéseit. Ezek a szenvedélyen túl mindig is fontosak voltak a számára. A Harley-Davidson és a Buell Motorcycle Company büszkék arra, hogy Erikkel a Buell versenyzőket támogathatják, aminek eredményességéhez minden jót kívánunk!"
A wisconsini East Troyban ezért továbbra is alkalmazni fogják Erik Buell-t és a személyzet régi dolgozóit!
Kíváncsian várjuk a folytatást...
TOTOS
A gazdasági világválság nemcsak a hitelpiacot alakította át, hanem a vásárlói kedvét is elvette a fogyasztóknak. Ráadásul a válság kiemelt áldozatává vált a járműipar és ezen belül a motorkereskedelem is. Ez nem csak hazánkat érinti, hanem Amerikát is, ahol a Buell motorok kétharmadát értékesítették.
A felejthetetlen típust a névadó Erik Buell hozta létre még 1983-ban, miután otthagyta a Harley-Davidsont.
![Eric Buell](/storage/blog/5d48406d4cf84176d653c823b67cc06b8d155035.jpg)
Gyárat alapított és 1984-ben elkészült az első Buell 750 Road Warrior, amely megfelelő kihívásnak tűnt a japán és olasz sportgépekkel szemben az amerikai piacon. Azonban a kétütemű Barton erőforrással a versenysportban nem igazán tudtak kiemelkedő eredményt elérni, ezért 1987-től a Harley-Davidson átalakított és megerősített blokkját kezdték használni. Ez jó húzásnak tűnt Erik részéről, hiszen az utcai változatok nagy sikert arattak és ezért a H-D is tulajdonrészt vásárolt 1993-ban. Sőt, 1998-ban már a többségi tulajdonrész a H-D kezében volt. Innentől sikeres tíz év következett az eladások tekintetében, aminek csak a kialakult válság vetett véget. Az idei év második felére a Harley-Davidson akkora visszaesést produkált, hogy kénytelen volt végzetes döntéseket hozni. Első lépésként a Buell gyártását állította le, mert nem akart vele együtt csődbe jutni. Második lépésként az MV Agusta eladása is napirendre került, pedig az exkluzív olasz márka csak 2008-ban került az amerikaiakhoz.
![Buell 1125CR](/storage/blog/97e84c82579a2f5590bb75871e7dfafc15066973.jpg)
A gyár bezárásával egyidejűleg hatalmas leárazással próbálják eladni a Buell 1125CR példányokat. Egyes amerikai kereskedők 5000 dollárért kínálják a 12000 dolláros motorokat! Bár a H-D korrektsége itt sem megkérdőjelezendő, hiszen a kereskedőket ért esetleges károkat (amik az akciós ár miatt érik őket) kifizetik.
A Buell történelem pikantériája, hogy már a 2010-es Buell 1125RR típus is bemutatásra került ez év szeptemberében. Ráadásul ez lenne az első lánchajtású versenygépe a márkának. Igaz, hogy ez a versenygép az idei sikereken felbátorodva lett tervbe véve.
![AMA Pro Road Racing](/storage/blog/0dfa8b0fd8e9f0da8162440daa84190bd7780ae9.jpg)
Hiszen ebben az évben Danny Eslick hatszor tudott nyerni az AMA Pro Road Racing versenysorozatán, amelynek bajnoki címét is elhódította egy Buell 1125RR nyergében!
A versenyeredményeken felbuzdulva 2009 november 20-án az alábbi – igen fontos- bejelentést tette Erik Buell Milwaukee-ban:
"A Buell Motorcycle Company, ott fogja hagyni a vállalatot, hogy megalapítsa Erik Buell Racinget, egy független motorkerékpár versenyboltot. Az Erik Buell Racing a versennyel való ellátásra fog specializálódni és segíteni fogja a Buell 1125 versenyzőket a Harley-Davidson engedélyével.
A Buell versenyzőknek segítek megtartani a motorjaikat, miközben szárnyalnak. A fejlesztéseknek köszönhetően új projektbe vágunk, ami nekem nagyon sokat jelent. Szeretném látni ahogy keményen versenyeznek motorjainkkal a 2010-es bajnoki címekért és még azután is!"
Jon Flickinger (a Buell elnöke): "Én elégedett vagyok, hogy Harley-Davidson segíti Eriket és továbbra is támogatja a verseny-erőfeszítéseit. Ezek a szenvedélyen túl mindig is fontosak voltak a számára. A Harley-Davidson és a Buell Motorcycle Company büszkék arra, hogy Erikkel a Buell versenyzőket támogathatják, aminek eredményességéhez minden jót kívánunk!"
A wisconsini East Troyban ezért továbbra is alkalmazni fogják Erik Buell-t és a személyzet régi dolgozóit!
Kíváncsian várjuk a folytatást...
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között