Pakoljunk, de mibe? - Hengertáskák
Sorozatunk utolsó, részben megfizethető, egyszerű megoldást láthattok, ami akkor is kapóra jön, ha kölcsönmotorral indultok útnak.
Ha röviden kéne összefoglalnom a hengertáska hátrányait, tulajdonképpen csak annyi állna itt, hogy egyes motorokon útban lesz az utasnak, és pengével kivágható, ami persze ugyanígy igaz a hátizsákra, nyeregtáskára és a többi, textilből készült motoros felszerelésre.
A motoros hengertáska előnyei és hátrányai
Mivel általában egy mozdulat feltenni és levenni, szokás szerint ezt sem érdemes őrizetlenül a motoron hagyni, bár nem mindegy, hogy egy dél-olasz kiváros mellékutcájában vagy svájci bisztró előtt parkol a motorod… Vagyis ha megbékélsz vele, hogy egy fokkal jobban kell figyelni rá, mint mondjuk a hasonló méretű, de messze drágább topcase-re, biztosan elégedett leszel. Pontosabban elégedett lehetsz, ha megfogadod a legfontosabb tanácsokat.
Már csak azért is érdemes beszerezni egyet, mert roppant olcsó, kevesebbe kerül, mint egy tank benzin a motorodba, összecsukva kis helyen elfér, mégis ezerféle helyzetben használható. Talán a legjobb példa, hogy a saját hengertáskámat
Vízhatlan, szabadon alakítható, nagyméretű és – mint említettem – a csomagszállítás talán legolcsóbb formája: tiszta főnyeremény.
Persze nem mindegy, milyet választasz, hiszen az egyszerűbb, rövid oldalán nyitható modelleket könnyű lezárni, ugyanakkor nehezebben férsz hozzá az alján tárolt ruhákhoz vagy más apróságokhoz. Ezért ebbe alaposan megtervezett „rétegrend” szerint érdemes pakolni, cserébe viszont már 8-9 ezer forintért közel hatvanliteres csomagteret varázsolhatsz a motorra, sőt a kisebb, 22 és 35 literes változatok még olcsóbbak.
A felül nyíló változatok praktikusabbak, hiszen könnyebben átlátod a táska tartalmát, így útközben is pillanatok alatt előveheted belőle az esőruhád vagy bármi mást, amire hirtelen szükséged van. Ráadásul a minőségi darabok masszív cipzárral záródnak – mint a német Hepco&Becker Travel Zip modellje is –, így a tartósságra és a vízállóságra sem lehet panasz.
Jóllehet, az 50-60 literes pakkba már-már túl sok minden fér, ezért érdemes felosztani, és a táskán belül elválasztókkal vagy nemes egyszerűséggel nagyobb zacskókban külön tárolni a ruhákat, tisztálkodószereket, a motorhoz tartozó felszereléseket stb., hogy könnyen megtaláld őket.
Így garantáltan nem kell feltúrnod mindent, ha a túra alatt elővennéd láncspray-t vagy akár csak egy szendvicset a csomagból.
Egy chopperre mégsem tehetek műanyag táskát…
Bármennyire is praktikus a rikító fehér PVC-henger, a chopperek és cruiserek gazdái aligha szeretnék ilyen táskákkal megpakolni a krómtól ragyogó gépeket. Természetesen ők is megtalálják a méretes vasakhoz passzoló poggyásztartót, ami nemcsak hasznos, hanem kimondottan „jól is áll” a choppereknek.
A Magyarországon gyártott bőr motoros hengertáska többféle méretben elérhető, s hogy valóban egy életre kiszolgálja gazdáját, 4-4,5 mm vastag (!) marhabőrből készül. Mivel immáron három évtizede kaphatóak a Fokt Bőrdíszmű termékei, nem ritkán öt-tíz éve eladott henger- vagy nyeregtáskákkal találkoznak a készítők, melyek ugyan magukon viselik az idő nyomait, de máig hibátlanul működnek és védik a motoros ruháit.
Ez persze nem is csoda, hiszen – mint megtudhattuk a cég műhelyében – három alapszabályhoz ragaszkodnak: csak elsőosztályú alapanyagot használnak, kizárólag Magyarországon feldolgozott bőrrel dolgoznak, és a csatok, szegecsek, valamint más kiegészítők rozsdamentes anyagból készülnek, vagyis tényleg az örökkévalóságnak gyártják táskáikat.
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között