Talma újra küzd!
Talmácsi Gábor az elmúlt időszakban háromszor is megmérettette magát –nem csak a kétkerekűek között- felemás sikerrel. A legutóbbi Ausztrál nagydíjon azonban lehetett látni a küzdeni akarását.
Az idei évben Gábor kapott hideget és meleget egyaránt, ami nemcsak a pályán történteknek volt köszönhető. Az utóbbi két hét történései sem teltek másként. Talma részt vett az egyik kereskedelmi televíziós csatorna, debütáló vetélkedőjében, ami megosztotta a közvéleményt. Jó ötletnek tűnt feltűnősködni az TV2 szombat esti adásában, hiszen ingyen reklámnak is minősíthetnénk a lehetőséget (amit valljuk be őszintén kevesen hagynának kihasználatlanul). Na meg azt is mondhatnánk, hogy a hírgyártás nagymesterei bármilyen minősítéssel leírt mondatot a népszerűség oltárán áldoznak fel. Azonban tény, hogy az említett „szórakoztató” műsor megnehezítette Gábor életét. A „SZTÁRRAL SZEMBEN” című műsor lényege, hogy egy sztárnak le kell győznie a kihívóját, akinek a dicsőség mellett még 2,5 millió forint is üti a markát. A kilencfeladatos vetélkedőben a fizikai és szellemi megmérettetés mellett jócskán szerepe van a szerencsének is, amit persze a nézők könnyen figyelmen kívül hagynak. Ráadásul a megmérettetés során szinte folyamatosan olyan feladatok elé állítják a résztvevőket, amelyek nem képezik a hétköznapjaik részét. De talán a szellemi megmérettetésnél ez nem helytálló kijelentés. Talma éppen ennél a résznél „blokkolt le” és a könnyűnek tűnő kérdések kifogtak rajta. Talán éppen ennek köszönhetően tudott győzni az ellenfele, és ezáltal megkaparintani a két és fél milliót. Ez persze nem tett jót - az amúgy is eredménytelenséggel küszködő- motoros világbajnokunk népszerűségi indexének. A különböző fórumokon szinte mindenki Talmán köszörülte a nyelvét és nehéz lett volna bárkinek is megvédenie az őt ért támadások miatt. Ráadásul az adást követő napon Gáborra egy 12 órás verseny várt a Hungaroringen, ahol most a négykerekűek között kellett megállnia a helyét.
A BOVI Motorsport csapatának versenyzőjeként ülhetett ismételten abba a versenyautóba, amellyel már 2007-ben sikerült egyszer dobogóra állniuk Dubai-ban. Persze azóta a Porsche motorral hajtott gépcsoda már átesett néhány ráncfelvarráson és kezelhetőbbé is vált Gábor számára, akinek versenyzését most már szekvenciális váltó és gázfröccs elektronika is segítette. Azért így sem ment simán… Mivel a 12 órás verseny szabályainak megfelelően legalább két óránként ki kell jönni az autóknak tankolni, ezért a csapaton belüli versenyzőváltást is erre az alkalomra korlátozták egymás között a résztvevők. Azonban amikor Talmára került a sor, a versenyzés hevében – na meg a kocsiban uralkodó folyamatos hőségnek köszönhetően- versenyzőnk víz nélkül maradt és nem tudta szomját oltani. A „kimenjek - ne menjek” dilemmát leküzdő versenyzőnk azonban az ájulás határáig autózott, nehogy a csapat miatta kerüljön hátrányba. Meg is lett a várva várt eredmény, hiszen a csapat az abszolút második helyen végzett, míg a saját kategóriájának nyertese is lett. Ezzel Talma az idén először állhatott dobogóra – persze nem a kétkerekűek között-.
Végre sikerélménnyel a tarsolyában indulhatott az ausztrál MotoGP versenyére Gábor. Az időeltolódást ugyan nem, de az időjárás változását könnyen viselte, sőt talán lélekben drukkolt is egy kis esőért, hogy kiegyenlítődhessen a mezőnyben érződő technikai hátránya. Az első ausztrál királykategóriás szabadedzésén Talma nem úgy kezdett, ahogyan szeretett volna, de az edzés végére jelentős változtatásokat végeztek a motoron sikerült javítania.
Talmácsi Gábor első szabadedzés 16.hely:
„Ez egy igazán nehéz és gyors pálya, ami már 125-ös motorral sem volt egyszerű, de a MotoGP géppel kemény kihívás. De szeretem az ehhez hasonló megmérettetéseket, és úgy gondolom, hogy elsőre nem rossz az időm. Érzek magamban jópár tizedet, és ha ezeket holnap kimotorozom, és a beállításokkal is előrébb tudunk lépni, akkor nem a rajtrács végéről fogok indulni vasárnap.”
Borús, hideg idő fogadta a mezőnyt az ausztrál Nagydíj második napján, amelyen már négy tizedet tudott javítani Talma az előző napi idejéhez képest. A tréning felénél hatalmas eső zúdult a pályára, így a mezőnynek lehetősége nyílt a vizes beállítások tesztelésére. Talma 1’33.471-et időt ért el szárazon, ezzel tizenötödik lett a szabadedzésen, és 1’44.193-es időt produkált esőben, ami a tizenkettedik helyet jelentette számára vízen.
Az időmérőn ragyogó napsütésben kezdték az edzést Tamácsiék és a magyar versenyző jól kezdett, már az első tíz percben fél másodperccel gyorsabb volt, mint délelőtt. A végén 1’32.752-vel zárt a Scot Racing Team versenyzője, így a tizenhatodik rajtkockából indulhatott a vasárnapi versenyen.
Talmácsi Gáror 16. hely, 1’32.752:
„Az edzés elején és végén sikerült gyors kört futnom, a kettő között más keverékű gumikat próbáltunk, de nem voltak jók az én stílusomhoz. A probléma jelenleg a kigyorsításoknál van, amikor az én motorom megcsúszik, akkor a többiek már a gázt húzzák. Ha a reggeli bemelegítő edzésen javítani tudunk ezen, akkor a versenyképes lehetek. Annyira szeszélyes itt az időjárás, hogy nehéz megmondani mi vár ránk holnap a nagydíj idején.”
Szokatlan módon helyi idő szerint délután négy órakor kezdődött a MotoGP Philip Island-i versenye, a résztvevőknek huszonhét kört kellett teljesíteniük a közel négy és fél kilométeres pályán. Talmácsi a tizenhatodik rajtkockából vágott neki a viadalnak.
A már megszokott módon remekül kapta el a rajtot, és a tizenegyedik helyig ugrott előre. Most viszont a gép versenyképesnek bizonyult, és a magyar motoros harcolni tudott a pozíciójáért. A hazai versenyét futó Vermeulen ugyan megelőzte Gábort, de a tizenkettedik helyet tartani tudta a Scot csapat pilótája. Hat körrel a vége előtt az egyik kanyarban Talmácsi kicsit kiszélesítette a kanyart és ez egy helyezésébe került, de hatalmas versenyben végül a tizenharmadik helyen ért célba, Toseland és Hayden előtt. A versenyt az ausztrál Casey Stoner nyerte, Rossi és Pedrosa előtt. Talma tizenhét ponttal összetettben a tizenhetedik helyen áll, itt Rossi vezet harmincnyolc ponttal megelőzve a második Lorenzot.
13. Talmácsi Gábor
"Jól sikerült a verseny, végre versenybe voltam, voltak előzéseim, csatáznom kellett. Az egyik kanyarban elváltottam magam és épp, hogy nem mentem le a pályáról, így nem tudtam követni a két Suzukit. Nagy előrelépésnek érzem a mai versenyt, és úgy gondolom, hogy a következő nagydíjon Sepangban még jobb eredményre lehetünk képesek."
Talma tehát újra küzd és meglátjuk, mire lesz képes a következő hétvégi versenyen Sepangban!
TOTOS
A BOVI Motorsport csapatának versenyzőjeként ülhetett ismételten abba a versenyautóba, amellyel már 2007-ben sikerült egyszer dobogóra állniuk Dubai-ban. Persze azóta a Porsche motorral hajtott gépcsoda már átesett néhány ráncfelvarráson és kezelhetőbbé is vált Gábor számára, akinek versenyzését most már szekvenciális váltó és gázfröccs elektronika is segítette. Azért így sem ment simán… Mivel a 12 órás verseny szabályainak megfelelően legalább két óránként ki kell jönni az autóknak tankolni, ezért a csapaton belüli versenyzőváltást is erre az alkalomra korlátozták egymás között a résztvevők. Azonban amikor Talmára került a sor, a versenyzés hevében – na meg a kocsiban uralkodó folyamatos hőségnek köszönhetően- versenyzőnk víz nélkül maradt és nem tudta szomját oltani. A „kimenjek - ne menjek” dilemmát leküzdő versenyzőnk azonban az ájulás határáig autózott, nehogy a csapat miatta kerüljön hátrányba. Meg is lett a várva várt eredmény, hiszen a csapat az abszolút második helyen végzett, míg a saját kategóriájának nyertese is lett. Ezzel Talma az idén először állhatott dobogóra – persze nem a kétkerekűek között-.
Végre sikerélménnyel a tarsolyában indulhatott az ausztrál MotoGP versenyére Gábor. Az időeltolódást ugyan nem, de az időjárás változását könnyen viselte, sőt talán lélekben drukkolt is egy kis esőért, hogy kiegyenlítődhessen a mezőnyben érződő technikai hátránya. Az első ausztrál királykategóriás szabadedzésén Talma nem úgy kezdett, ahogyan szeretett volna, de az edzés végére jelentős változtatásokat végeztek a motoron sikerült javítania.
Talmácsi Gábor első szabadedzés 16.hely:
„Ez egy igazán nehéz és gyors pálya, ami már 125-ös motorral sem volt egyszerű, de a MotoGP géppel kemény kihívás. De szeretem az ehhez hasonló megmérettetéseket, és úgy gondolom, hogy elsőre nem rossz az időm. Érzek magamban jópár tizedet, és ha ezeket holnap kimotorozom, és a beállításokkal is előrébb tudunk lépni, akkor nem a rajtrács végéről fogok indulni vasárnap.”
Borús, hideg idő fogadta a mezőnyt az ausztrál Nagydíj második napján, amelyen már négy tizedet tudott javítani Talma az előző napi idejéhez képest. A tréning felénél hatalmas eső zúdult a pályára, így a mezőnynek lehetősége nyílt a vizes beállítások tesztelésére. Talma 1’33.471-et időt ért el szárazon, ezzel tizenötödik lett a szabadedzésen, és 1’44.193-es időt produkált esőben, ami a tizenkettedik helyet jelentette számára vízen.
Az időmérőn ragyogó napsütésben kezdték az edzést Tamácsiék és a magyar versenyző jól kezdett, már az első tíz percben fél másodperccel gyorsabb volt, mint délelőtt. A végén 1’32.752-vel zárt a Scot Racing Team versenyzője, így a tizenhatodik rajtkockából indulhatott a vasárnapi versenyen.
Talmácsi Gáror 16. hely, 1’32.752:
„Az edzés elején és végén sikerült gyors kört futnom, a kettő között más keverékű gumikat próbáltunk, de nem voltak jók az én stílusomhoz. A probléma jelenleg a kigyorsításoknál van, amikor az én motorom megcsúszik, akkor a többiek már a gázt húzzák. Ha a reggeli bemelegítő edzésen javítani tudunk ezen, akkor a versenyképes lehetek. Annyira szeszélyes itt az időjárás, hogy nehéz megmondani mi vár ránk holnap a nagydíj idején.”
Szokatlan módon helyi idő szerint délután négy órakor kezdődött a MotoGP Philip Island-i versenye, a résztvevőknek huszonhét kört kellett teljesíteniük a közel négy és fél kilométeres pályán. Talmácsi a tizenhatodik rajtkockából vágott neki a viadalnak.
A már megszokott módon remekül kapta el a rajtot, és a tizenegyedik helyig ugrott előre. Most viszont a gép versenyképesnek bizonyult, és a magyar motoros harcolni tudott a pozíciójáért. A hazai versenyét futó Vermeulen ugyan megelőzte Gábort, de a tizenkettedik helyet tartani tudta a Scot csapat pilótája. Hat körrel a vége előtt az egyik kanyarban Talmácsi kicsit kiszélesítette a kanyart és ez egy helyezésébe került, de hatalmas versenyben végül a tizenharmadik helyen ért célba, Toseland és Hayden előtt. A versenyt az ausztrál Casey Stoner nyerte, Rossi és Pedrosa előtt. Talma tizenhét ponttal összetettben a tizenhetedik helyen áll, itt Rossi vezet harmincnyolc ponttal megelőzve a második Lorenzot.
13. Talmácsi Gábor
"Jól sikerült a verseny, végre versenybe voltam, voltak előzéseim, csatáznom kellett. Az egyik kanyarban elváltottam magam és épp, hogy nem mentem le a pályáról, így nem tudtam követni a két Suzukit. Nagy előrelépésnek érzem a mai versenyt, és úgy gondolom, hogy a következő nagydíjon Sepangban még jobb eredményre lehetünk képesek."
Talma tehát újra küzd és meglátjuk, mire lesz képes a következő hétvégi versenyen Sepangban!
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között