Talma tizedik MotoGP pontja
A MotoGP mezőnye Indianapolisba látogatott a hétvégén, ahol Talmácsi Gábor élete hetedik prémiumkategóriás versenyén megszerezte 10. világbajnoki pontját.
Sokan –nem véletlenül- Amerikát tartják a technikai sportok hazájának, ahol viszont a legendás Indinapolis Motor Speedway az igazi otthon. Idén ünnepelte 100. évfordulóját a pálya, ezért még nagyobb izgalommal várták – rendezők és versenyzők egyaránt- a jeles pillanatot. A most elért eredményeket ugyanis kiemelten kezeli majd a média és a történelemkönyv egyaránt. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a versenyzők szinte minden kategóriában idő- és sebességrekordokat döntöttek. A legnehezebb dolga mégis a MotoGP250 kategória mezőnyének volt, hiszen ők most először versenyezhettek a legendás pályán. Köztük két magyarral: Tóth Imrével és Németh Balázzsal.
A világbajnoki sorozat ugyan már második alakalommal tette tiszteletét a híres Indy-n, azonban tavaly a zord időjárási körülménynek köszönhetően nem engedték elrajtolni a negyedliteresek mezőnyét (amelyre a sportág történetében huszonéve nem volt példa!).
A vasárnapi versenyre több, mint 75.000 ember látogatott ki, akik vélhetőleg elégedetten mehettek haza miután végignézték mindhárom kategória izgalmas versenyeit és a hozzá tartozó show elemeket. Amerikában azért megadják a módját…főleg ezen a pályán…főleg a centenárium alkalmából. A versenyt megelőzően az aktuális szépségkirálynő énekelte el a himnuszt (ráadásul nem is hamisan) és vadászgépek húztak el a célegyenes felett, közvetlenül a lelátóknál. Mindehhez verőfényes napsütés párosult, egyszóval minden adott volt egy páratlan versenynaphoz.
A MotoGP királykategóriájának rajtrácsán ott volt Talmácsi Gábor is, aki nagy reményekkel utazott a tengerentúlra és mindenképpen gyarapítani szerette volna a világbajnoki pontjainak számát. Bár fenntartásai lehettek a pályával kapcsolatosan, hiszen tavaly háromszor is elesett a technikai spot szentélyében. Az egyik esést követően el is tört a sajkacsontja, amelyet tavaly a versenyt követően még amerikai orvosok műtöttek meg, mielőtt kiutazott volna a Japán nagydíjra. Persze akkor a vizes és igen csúszós pályának tulajdonítottuk mindezt (és az még a nyolcad literesek között történt). Az idei versenyhétvége is esős pályával fogadta Indianapolisban a versenyzőket, ami a pénteki első szabadedzésen Talma 16. helyét eredményezte 1’56.594-es idővel.
16. TALMÁCSI GÁBOR 1’56.594:
"Az első néhány kör megtételét követően úgy érzem túl hamar kijöttem motort cserélni, mert mire visszamentem már ömlött az eső. Ha tovább maradok a pályán valószínűleg sikerült volna gyorsabb kört teljesítenem. A második motor beállításait alig tudtam kipróbálni a rengeteg vízátfolyás miatt. Bízom benne, hogy holnap jobb körülmények lesznek, és be tudjuk állítani a motort."
Szombaton már a nap is kisütött, így lehetősége volt a száraz beállításokat is kipróbálni, sőt a második szabadedzés kezdetén még a mezőny első felével lépést tudott tartani. Azonban a későbbiekben meggyűlt a gondja a pálya utolsó két szektorával, így az edzés végére visszacsúszott a 17. helyre 1’43.184-es idővel. A délutáni időmérőre sem sokat változtak a dolgok, a nap továbbra is sütött és Gábor még mindig a motor kanyarbejáratánál és kigyorsításkor tapasztalt csúszkálására panaszkodott. A Scot Honda mérnökei lázasan igyekeztek megoldani az adódó problémát, de nem javult a helyzet. A magyar versenyző végül a tizenhetedik helyen zárt, és ebből a pozícióból várta a másnapi huszonnyolc körös versenyt.
17. TALMÁCSI GÁBOR 1’42.736
"Sajnálom a mai időmérőt, mert úgy érzem, többre lehettünk volna képesek. A délelőtti edzés után nem jó irányba változtattunk, nagyon csúszkált a kanyarokban a motor. Délelőtt tudtam a többiek után menni, az időmérőn erre már nem volt lehetőségem. A mérnökeim azt mondták kitalálnak valamit holnapra, és a bemelegítő edzésen kipróbáljuk a változtatásokat. Én bízom bennük, ha kicsit jobb lesz a gép, akkor én is hozzá tudok tenni egy kicsit, és akkor előre léphetünk. "
A versenyen Gábor a tőle megszokott módon fantasztikusan rajtolt, több pozíciót is javítva. Talán ennek is köszönhető, hogy a következő kanyarkombinációban történt kisebb koccanásokból (melynek eredményeként többen is elhagyták a pálya nyomvonalát) sikerült kimaradnia. Tíz kör megtételével a 12. helyen motorozott a Scot Racing Team versenyzője, de ezt követően hiába hajtotta legjobb tudása szerint a RC212V Hondát, a technika nem bírta az iramot a mezőnnyel, és a tizennegyedik helyen zárt, ami újabb két világbajnoki pontot jelentett számára. A verseny izgalmára jellemző, hogy a „nagyágyúk” közül Pedrosa és Rossi is elesett értékes pontokat veszítve ezáltal. Igaz mindketten vissza tudtak állni a versenybe, de később Rossi a gázkar súlyos meghibásodásának köszönhetően feladni kényszerült a viadalt, amire 2007 óta nem volt példa! A győztes Jorge Lorenzo lett, akit Alex De Angelis és Nicky Hayden követett a dobogóért folytatott harcban.
14. TALMÁCSI GÁBOR:
"Jól indult a verseny, az első felében meccsben voltam a többiekkel. Végig küszködtem a motorral, mert folyamatosan egykerekezett, amikor gázt adtam. A nagy küzdelemben a géppel, pozíciókat veszítettem, és a köridőm is romlott. Fejlődnünk kell, már a következő versenyen előre lépésre lesz szükség. Ezen dolgozunk, Misanoban folytatjuk a jövő héten.
A magyar versenyző jelenleg tizennyolcadik az összetettben tíz ponttal. Következik Misano!
Sokan –nem véletlenül- Amerikát tartják a technikai sportok hazájának, ahol viszont a legendás Indinapolis Motor Speedway az igazi otthon. Idén ünnepelte 100. évfordulóját a pálya, ezért még nagyobb izgalommal várták – rendezők és versenyzők egyaránt- a jeles pillanatot. A most elért eredményeket ugyanis kiemelten kezeli majd a média és a történelemkönyv egyaránt. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a versenyzők szinte minden kategóriában idő- és sebességrekordokat döntöttek. A legnehezebb dolga mégis a MotoGP250 kategória mezőnyének volt, hiszen ők most először versenyezhettek a legendás pályán. Köztük két magyarral: Tóth Imrével és Németh Balázzsal.
A világbajnoki sorozat ugyan már második alakalommal tette tiszteletét a híres Indy-n, azonban tavaly a zord időjárási körülménynek köszönhetően nem engedték elrajtolni a negyedliteresek mezőnyét (amelyre a sportág történetében huszonéve nem volt példa!).
A vasárnapi versenyre több, mint 75.000 ember látogatott ki, akik vélhetőleg elégedetten mehettek haza miután végignézték mindhárom kategória izgalmas versenyeit és a hozzá tartozó show elemeket. Amerikában azért megadják a módját…főleg ezen a pályán…főleg a centenárium alkalmából. A versenyt megelőzően az aktuális szépségkirálynő énekelte el a himnuszt (ráadásul nem is hamisan) és vadászgépek húztak el a célegyenes felett, közvetlenül a lelátóknál. Mindehhez verőfényes napsütés párosult, egyszóval minden adott volt egy páratlan versenynaphoz.
A MotoGP királykategóriájának rajtrácsán ott volt Talmácsi Gábor is, aki nagy reményekkel utazott a tengerentúlra és mindenképpen gyarapítani szerette volna a világbajnoki pontjainak számát. Bár fenntartásai lehettek a pályával kapcsolatosan, hiszen tavaly háromszor is elesett a technikai spot szentélyében. Az egyik esést követően el is tört a sajkacsontja, amelyet tavaly a versenyt követően még amerikai orvosok műtöttek meg, mielőtt kiutazott volna a Japán nagydíjra. Persze akkor a vizes és igen csúszós pályának tulajdonítottuk mindezt (és az még a nyolcad literesek között történt). Az idei versenyhétvége is esős pályával fogadta Indianapolisban a versenyzőket, ami a pénteki első szabadedzésen Talma 16. helyét eredményezte 1’56.594-es idővel.
16. TALMÁCSI GÁBOR 1’56.594:
"Az első néhány kör megtételét követően úgy érzem túl hamar kijöttem motort cserélni, mert mire visszamentem már ömlött az eső. Ha tovább maradok a pályán valószínűleg sikerült volna gyorsabb kört teljesítenem. A második motor beállításait alig tudtam kipróbálni a rengeteg vízátfolyás miatt. Bízom benne, hogy holnap jobb körülmények lesznek, és be tudjuk állítani a motort."
Szombaton már a nap is kisütött, így lehetősége volt a száraz beállításokat is kipróbálni, sőt a második szabadedzés kezdetén még a mezőny első felével lépést tudott tartani. Azonban a későbbiekben meggyűlt a gondja a pálya utolsó két szektorával, így az edzés végére visszacsúszott a 17. helyre 1’43.184-es idővel. A délutáni időmérőre sem sokat változtak a dolgok, a nap továbbra is sütött és Gábor még mindig a motor kanyarbejáratánál és kigyorsításkor tapasztalt csúszkálására panaszkodott. A Scot Honda mérnökei lázasan igyekeztek megoldani az adódó problémát, de nem javult a helyzet. A magyar versenyző végül a tizenhetedik helyen zárt, és ebből a pozícióból várta a másnapi huszonnyolc körös versenyt.
17. TALMÁCSI GÁBOR 1’42.736
"Sajnálom a mai időmérőt, mert úgy érzem, többre lehettünk volna képesek. A délelőtti edzés után nem jó irányba változtattunk, nagyon csúszkált a kanyarokban a motor. Délelőtt tudtam a többiek után menni, az időmérőn erre már nem volt lehetőségem. A mérnökeim azt mondták kitalálnak valamit holnapra, és a bemelegítő edzésen kipróbáljuk a változtatásokat. Én bízom bennük, ha kicsit jobb lesz a gép, akkor én is hozzá tudok tenni egy kicsit, és akkor előre léphetünk. "
A versenyen Gábor a tőle megszokott módon fantasztikusan rajtolt, több pozíciót is javítva. Talán ennek is köszönhető, hogy a következő kanyarkombinációban történt kisebb koccanásokból (melynek eredményeként többen is elhagyták a pálya nyomvonalát) sikerült kimaradnia. Tíz kör megtételével a 12. helyen motorozott a Scot Racing Team versenyzője, de ezt követően hiába hajtotta legjobb tudása szerint a RC212V Hondát, a technika nem bírta az iramot a mezőnnyel, és a tizennegyedik helyen zárt, ami újabb két világbajnoki pontot jelentett számára. A verseny izgalmára jellemző, hogy a „nagyágyúk” közül Pedrosa és Rossi is elesett értékes pontokat veszítve ezáltal. Igaz mindketten vissza tudtak állni a versenybe, de később Rossi a gázkar súlyos meghibásodásának köszönhetően feladni kényszerült a viadalt, amire 2007 óta nem volt példa! A győztes Jorge Lorenzo lett, akit Alex De Angelis és Nicky Hayden követett a dobogóért folytatott harcban.
14. TALMÁCSI GÁBOR:
"Jól indult a verseny, az első felében meccsben voltam a többiekkel. Végig küszködtem a motorral, mert folyamatosan egykerekezett, amikor gázt adtam. A nagy küzdelemben a géppel, pozíciókat veszítettem, és a köridőm is romlott. Fejlődnünk kell, már a következő versenyen előre lépésre lesz szükség. Ezen dolgozunk, Misanoban folytatjuk a jövő héten.
A magyar versenyző jelenleg tizennyolcadik az összetettben tíz ponttal. Következik Misano!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között