0

Talma tizedik MotoGP pontja

2009-09-02 00:00:00
A MotoGP mezőnye Indianapolisba látogatott a hétvégén, ahol Talmácsi Gábor élete hetedik prémiumkategóriás versenyén megszerezte 10. világbajnoki pontját.
Sokan –nem véletlenül- Amerikát tartják a technikai sportok hazájának, ahol viszont a legendás Indinapolis Motor Speedway az igazi otthon. Idén ünnepelte 100. évfordulóját a pálya, ezért még nagyobb izgalommal várták – rendezők és versenyzők egyaránt- a jeles pillanatot. A most elért eredményeket ugyanis kiemelten kezeli majd a média és a történelemkönyv egyaránt. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a versenyzők szinte minden kategóriában idő- és sebességrekordokat döntöttek. A legnehezebb dolga mégis a MotoGP250 kategória mezőnyének volt, hiszen ők most először versenyezhettek a legendás pályán. Köztük két magyarral: Tóth Imrével és Németh Balázzsal.




A világbajnoki sorozat ugyan már második alakalommal tette tiszteletét a híres Indy-n, azonban tavaly a zord időjárási körülménynek köszönhetően nem engedték elrajtolni a negyedliteresek mezőnyét (amelyre a sportág történetében huszonéve nem volt példa!). 
A vasárnapi versenyre több, mint 75.000 ember látogatott ki, akik vélhetőleg elégedetten mehettek haza miután végignézték mindhárom kategória izgalmas versenyeit és a hozzá tartozó show elemeket. Amerikában azért megadják a módját…főleg ezen a pályán…főleg a centenárium alkalmából. A versenyt megelőzően az aktuális szépségkirálynő énekelte el a himnuszt (ráadásul nem is hamisan) és vadászgépek húztak el a célegyenes felett, közvetlenül a lelátóknál. Mindehhez verőfényes napsütés párosult, egyszóval minden adott volt egy páratlan versenynaphoz.
A MotoGP királykategóriájának rajtrácsán ott volt Talmácsi Gábor is, aki nagy reményekkel utazott a tengerentúlra és mindenképpen gyarapítani szerette volna a világbajnoki pontjainak számát. Bár fenntartásai lehettek a pályával kapcsolatosan, hiszen tavaly háromszor is elesett a technikai spot szentélyében. Az egyik esést követően el is tört a sajkacsontja, amelyet tavaly a versenyt követően még amerikai orvosok műtöttek meg, mielőtt kiutazott volna a Japán nagydíjra. Persze akkor a vizes és igen csúszós pályának tulajdonítottuk mindezt (és az még a nyolcad literesek között történt). Az idei versenyhétvége is esős pályával fogadta Indianapolisban a versenyzőket, ami a pénteki első szabadedzésen Talma 16. helyét eredményezte 1’56.594-es idővel.
 


16. TALMÁCSI GÁBOR  1’56.594:
"Az első néhány kör megtételét követően úgy érzem túl hamar kijöttem motort cserélni, mert mire visszamentem már ömlött az eső. Ha tovább maradok a pályán valószínűleg sikerült volna gyorsabb kört teljesítenem. A második motor beállításait alig tudtam kipróbálni a rengeteg vízátfolyás miatt. Bízom benne, hogy holnap jobb körülmények lesznek, és be tudjuk állítani a motort."
Szombaton már a nap is kisütött, így lehetősége volt a száraz beállításokat is kipróbálni, sőt a második szabadedzés kezdetén még a mezőny első felével lépést tudott tartani. Azonban a későbbiekben meggyűlt a gondja a pálya utolsó két szektorával, így az edzés végére visszacsúszott a 17. helyre 1’43.184-es idővel. A délutáni időmérőre sem sokat változtak a dolgok, a nap továbbra is sütött és Gábor még mindig a motor kanyarbejáratánál és kigyorsításkor tapasztalt csúszkálására panaszkodott. A Scot Honda mérnökei lázasan igyekeztek megoldani az adódó problémát, de nem javult a helyzet. A magyar versenyző végül a tizenhetedik helyen zárt, és ebből a pozícióból várta a másnapi huszonnyolc körös versenyt.
 


17. TALMÁCSI GÁBOR     1’42.736
"Sajnálom a mai időmérőt, mert úgy érzem, többre lehettünk volna képesek. A délelőtti edzés után nem jó irányba változtattunk, nagyon csúszkált a kanyarokban a motor. Délelőtt tudtam a többiek után menni, az időmérőn erre már nem volt lehetőségem. A mérnökeim azt mondták kitalálnak valamit holnapra, és a bemelegítő edzésen kipróbáljuk a változtatásokat. Én bízom bennük, ha kicsit jobb lesz a gép, akkor én is hozzá tudok tenni egy kicsit, és akkor előre léphetünk. "
A versenyen Gábor a tőle megszokott módon fantasztikusan rajtolt, több pozíciót is javítva. Talán ennek is köszönhető, hogy a következő kanyarkombinációban történt kisebb koccanásokból (melynek eredményeként többen is elhagyták a pálya nyomvonalát) sikerült kimaradnia. Tíz kör megtételével a 12. helyen motorozott a Scot Racing Team versenyzője, de ezt követően hiába hajtotta legjobb tudása szerint a RC212V Hondát, a technika nem bírta az iramot a mezőnnyel, és a tizennegyedik helyen zárt, ami újabb két világbajnoki pontot jelentett számára. A verseny izgalmára jellemző, hogy a „nagyágyúk” közül Pedrosa és Rossi is elesett értékes pontokat veszítve ezáltal. Igaz mindketten vissza tudtak állni a versenybe, de később Rossi a gázkar súlyos meghibásodásának köszönhetően feladni kényszerült a viadalt, amire 2007 óta nem volt példa! A győztes Jorge Lorenzo lett, akit Alex De Angelis és Nicky Hayden követett a dobogóért folytatott harcban.
 


14. TALMÁCSI GÁBOR:
"Jól indult a verseny, az első felében meccsben voltam a többiekkel. Végig küszködtem a motorral, mert folyamatosan egykerekezett, amikor gázt adtam. A nagy küzdelemben a géppel, pozíciókat veszítettem, és a köridőm is romlott. Fejlődnünk kell, már a következő versenyen előre lépésre lesz szükség. Ezen dolgozunk, Misanoban folytatjuk a jövő héten.

A magyar versenyző jelenleg tizennyolcadik az összetettben tíz ponttal. Következik Misano!



;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )