0

Talma jövőre gyári Ducati nyergében!?!

2009-08-26 00:00:00

Talma jövőre gyári Ducati nyergében!?!


Talmácsi Gábor jelenleg az indianapolisi versenyre készül, amelyet követően már eldőlhet a 2010-es folytatás. Nem kizárt, hogy egy gyári Ducati nyergében folytatja pályafutását jövőre!

A MotoGP utazó világcirkuszának még hátravan hat versenye, négy földrészen, amely rengeteg izgalmat tartogat. Főleg azért, mert az új szabálymódosításoknak köszönhetően a prémium kategória hátralévő versenyein a csapatok mindössze öt motorblokkot használhatnak el. Ezért volt különösen nagy jelentősége a cseh nagydíjat követő teszteléseknek, hiszen ezek után már utazódobozokba kerültek a leplombált motorok és irány Indianapolis.
Talmácsi Gábor átigazolás Ducati 2009
Ezen kívül pedig elkezdődött a versenyzők 2010-es leigazolása is, amely szintén befolyásolhatja a további szerepléseket. A kategóriát jelenleg 50 pontos előnnyel vezető Valentino Rossit jövőre még köti a szerződése a Yamahához, azonban csapattársa Jorge Lorenzo – aki jelenleg a „doktor” legnagyobb riválisának számit a világbajnoki trófeáért folytatott harcban- szabad prédának számít. Ezért a Honda és a Ducati is tárgyalásban áll a kétszeres MotoGP250-es spanyol világbajnokkal, aki vélhetően az indianapolisi versenyt követően jelenti be a jövőjével kapcsolatos döntését.

A Ducati azonban már vélhetően elszalasztotta az idei világbajnoki címszerzését, miután egy esős donningtoni versenyt követően –ahol rossz gumiválasztásnak köszönhetően a versenyzői csak az utolsó helyeket tudták megszerezni- az első számú versenyzőjük (Casey Stoner) három versenyt egészségi okok miatt kihagyni kényszerül. A vörösök ezért főleg a jövő évvel foglalkoznak és azt tervezik, hogy öt(!) gyári motort fognak versenyeztetni, amelyekre már most keresgélik a megfelelő pilótákat. A dolog szépséghibája csak az, hogy sokan tartanak a gyári Ducatitól, hiszen eddig csak Stoner tudott kimagasló teljesítményt produkálni –sőt 2007-ben világbajnoki címet szerezni- az olaszok gépcsodájának nyergében, pedig a próbálkozók között elismert versenyzők szerepeltek eddig is. Példának okáért a 2006-os világbajnok Nicky Hayden sem fényeskedett idén a brutális erejű Ducatival és az idén elért eddigi legjobbja is csak egy ötödik hely. Mindezek figyelembevételével merész dolognak számit, hogy Talmácsi Gábor tervei között szerepel a Ducati meglovaglása.
Talmácsi Gábor Ducati átigazolás 2009
Talma idei éve példátlannak mondható, hiszen folyamatosan újabb fejezeteket ír hozzá kishazánk motoros történelméhez. Elsőként került fel a MotoGP prémium kategóriájába, ahol a kezdeti nehézségeket követően elkezdte gyűjtögetni a világbajnoki pontokat.  A tőle megszokhatott módon, Talma a menedzserével (Stefano Favaroval) együtt bizakodva néznek a jövőbe és osztják meg terveiket a közvéleménnyel.

Talmácsi Gábor:
"Az első pontot elérni ebben a kategóriában nem könnyű, ezért talán nem túlzás azt mondanom, hogy legalább annyira örültem neki, mint a világbajnoki címemnek. Azóta sikerült még hozzá gyűjtögetnem és remélem minden versenyen gyarapítom majd ezt a számadatot. Azonban a jelenlegi csapatommal (Scott Honda) együtt nagyon sokat kell még dolgoznunk azért, hogy minden pályán versenyképes motorral és megfelelő eséllyel vegyem fel a harcot akár a legjobbakkal is. Ebben a kategóriában olyan csúcstechnikát használnak, amely semmivel nem hasonlítható össze.  Érzem, hogy egyre jobbak leszünk, és nem kell már sok idő ahhoz, hogy a TOP10-ben szerepeljek. Az év végéig szeretnék egy-két kiugró eredményt elérni (például Sepangban vagy Valenciában, amely pályákat nagyon szeretem) amelyek nagymértékben elősegíthetnék a jövő évi szerződésemet."

Stefano Favaro:
"Talma nagyon iparkodik, hogy megtanulja azokat a versenyzői praktikákat és titkokat, amelyek elengedhetetlenek ebben a kategóriában a jó eredményhez. Szerintem Misano után már birtokában lesz ezeknek és képes lesz a folyamatos pontszerzés mellett a kiugró eredményre is. Már tárgyalunk a 2010-es évvel kapcsolatosan és kézenfekvő megoldásnak tűnik a mostani csapatnál maradni, azonban nem a mostani feltételekkel. Amennyiben a Honda többet fog adni mint idén, akkor maradunk. Azonban a másik lehetőség az, hogy a Ducati full gyári motort fog adni. Ami azt jelenti, hogy a gyár a motorok mellé még három embert is ad, akik a motorblokk- telemetria- és váz, futómű mérnökei. Ők csak a Gáborral fognak foglalkozni és a kapott két gyári motorral, amelyek olyanok lesznek, mint Stonerré vagy Haydené. Úgy gondolom, hogy ez a lehetőség ha párosulna egy jó tesztelési programmal, akkor Gábor esélyei igencsak megnőnének a világbajnoki versenyeken."

Az eddigi információk alapján tehát a 2010-es évre tervezett gyári Ducatikat a következő versenyzők ülik majd meg: Casey Stoner (Marlboro Ducati), Nicky Hayden (Marlboro Ducati), Mika Kallio (Pramac Racing), Hector Barbera (Aspar).

Az ötödik és egyben utolsó szabad Ducatira pedig talán Talmácsi Gábor ülhet majd 2010-ben, de addig még izgalmas versenyek várnak rá.

TOTOS
;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )