Talma jövőre gyári Ducati nyergében!?!
Talma jövőre gyári Ducati nyergében!?!
Talmácsi Gábor jelenleg az indianapolisi versenyre készül, amelyet követően már eldőlhet a 2010-es folytatás. Nem kizárt, hogy egy gyári Ducati nyergében folytatja pályafutását jövőre!
A MotoGP utazó világcirkuszának még hátravan hat versenye, négy földrészen, amely rengeteg izgalmat tartogat. Főleg azért, mert az új szabálymódosításoknak köszönhetően a prémium kategória hátralévő versenyein a csapatok mindössze öt motorblokkot használhatnak el. Ezért volt különösen nagy jelentősége a cseh nagydíjat követő teszteléseknek, hiszen ezek után már utazódobozokba kerültek a leplombált motorok és irány Indianapolis.
A Ducati azonban már vélhetően elszalasztotta az idei világbajnoki címszerzését, miután egy esős donningtoni versenyt követően –ahol rossz gumiválasztásnak köszönhetően a versenyzői csak az utolsó helyeket tudták megszerezni- az első számú versenyzőjük (Casey Stoner) három versenyt egészségi okok miatt kihagyni kényszerül. A vörösök ezért főleg a jövő évvel foglalkoznak és azt tervezik, hogy öt(!) gyári motort fognak versenyeztetni, amelyekre már most keresgélik a megfelelő pilótákat. A dolog szépséghibája csak az, hogy sokan tartanak a gyári Ducatitól, hiszen eddig csak Stoner tudott kimagasló teljesítményt produkálni –sőt 2007-ben világbajnoki címet szerezni- az olaszok gépcsodájának nyergében, pedig a próbálkozók között elismert versenyzők szerepeltek eddig is. Példának okáért a 2006-os világbajnok Nicky Hayden sem fényeskedett idén a brutális erejű Ducatival és az idén elért eddigi legjobbja is csak egy ötödik hely. Mindezek figyelembevételével merész dolognak számit, hogy Talmácsi Gábor tervei között szerepel a Ducati meglovaglása.
Talmácsi Gábor:
"Az első pontot elérni ebben a kategóriában nem könnyű, ezért talán nem túlzás azt mondanom, hogy legalább annyira örültem neki, mint a világbajnoki címemnek. Azóta sikerült még hozzá gyűjtögetnem és remélem minden versenyen gyarapítom majd ezt a számadatot. Azonban a jelenlegi csapatommal (Scott Honda) együtt nagyon sokat kell még dolgoznunk azért, hogy minden pályán versenyképes motorral és megfelelő eséllyel vegyem fel a harcot akár a legjobbakkal is. Ebben a kategóriában olyan csúcstechnikát használnak, amely semmivel nem hasonlítható össze. Érzem, hogy egyre jobbak leszünk, és nem kell már sok idő ahhoz, hogy a TOP10-ben szerepeljek. Az év végéig szeretnék egy-két kiugró eredményt elérni (például Sepangban vagy Valenciában, amely pályákat nagyon szeretem) amelyek nagymértékben elősegíthetnék a jövő évi szerződésemet."
Stefano Favaro:
"Talma nagyon iparkodik, hogy megtanulja azokat a versenyzői praktikákat és titkokat, amelyek elengedhetetlenek ebben a kategóriában a jó eredményhez. Szerintem Misano után már birtokában lesz ezeknek és képes lesz a folyamatos pontszerzés mellett a kiugró eredményre is. Már tárgyalunk a 2010-es évvel kapcsolatosan és kézenfekvő megoldásnak tűnik a mostani csapatnál maradni, azonban nem a mostani feltételekkel. Amennyiben a Honda többet fog adni mint idén, akkor maradunk. Azonban a másik lehetőség az, hogy a Ducati full gyári motort fog adni. Ami azt jelenti, hogy a gyár a motorok mellé még három embert is ad, akik a motorblokk- telemetria- és váz, futómű mérnökei. Ők csak a Gáborral fognak foglalkozni és a kapott két gyári motorral, amelyek olyanok lesznek, mint Stonerré vagy Haydené. Úgy gondolom, hogy ez a lehetőség ha párosulna egy jó tesztelési programmal, akkor Gábor esélyei igencsak megnőnének a világbajnoki versenyeken."
Az eddigi információk alapján tehát a 2010-es évre tervezett gyári Ducatikat a következő versenyzők ülik majd meg: Casey Stoner (Marlboro Ducati), Nicky Hayden (Marlboro Ducati), Mika Kallio (Pramac Racing), Hector Barbera (Aspar).
Az ötödik és egyben utolsó szabad Ducatira pedig talán Talmácsi Gábor ülhet majd 2010-ben, de addig még izgalmas versenyek várnak rá.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között