Talma „elbukta” az első pontokat
Nemrégen mutatkozott be hivatalosan Talmácsi Gábor a MotoGP prémium kategóriájában, ahol első lépésként a pontszerzést tűzte ki célul. Laguna Secaban meglehetett volna az első pont, de Talma elesett és nem tudta folytatni a versenyt.
Az idei katalán nagydíjat követően hivatalosan is bemutatkozott a MotoGP versenyzője és új csapata a magyar média képviselői előtt, amikor még Yuki Takahashi volt a csapattársa. Azóta azonban Takahashi elszenvedett egy balesetet a versenypályán, amelynek következtében megsérült a háta. A sérülés vélhetőleg kihatott volna a további szereplésére is, ezért a csapat döntése alapján egy darabig nélkülözni fogja a japán versenyzőt. Ennek értelmében az amerikai versenyre már csak egyszemélyes csapatként érkeztek a VSCOT HONDA tagjai, és az eredményeket ezért csak Talmától remélhették.
Cirano Mularoni, a csapat főnöke: „A csapat költségei nagyon megnövekedtek volna két állandó versenyző esetén, ráadásul úgy, hogy Yuki teljesítményében nagy változás nem volt várható a nemrég elszenvedett bukása közben összeszedett hátsérülése miatt. Úgy döntöttünk tehát, hogy nem indítjuk Yukit a továbbiakban. Megvárjuk, amíg felépül és utána döntünk a sorsáról.”
Shihei Nakamoto, a HRC elnök-helyettese: A HRC és a csapat számára is nehéz döntés volt és mindent elkövettünk, hogy ne kerüljön erre sor, a megnövekedett költségek azonban megkötötték a kezünket. Takahashi volt az egyetlen japán a sorozatban és a Honda őt szerette volna látni versenyezni, az azonban mindenki előtt világossá vált, hogy ez lehetetlen. A Honda természetesen ezután is támogatja majd a csapatot, mely most már csak Talmácsi Gáborral áll fel.
Ez egyben azt is jelentette, hogy Talma most már a szezon végéig két motorral versenyezhet! Ennek tudatában érkezett a kaliforniai Laguna Secaba, ahol még soha nem járt (mivel erre a versenyhelyszínre a MotoGP három kategóriája közül csak a legnagyobbak voltak hivatalosak). Az első edzésen csak ismerkedett a pályával, amelynek az egyik legkülönlegesebb része a hírhedt „dugóhúzó” névre keresztelt kanyarkombináció. A kezdő köröket követően kipróbálta a – Takahashitól megörökölt- második motort is, amíg rá nem érzett a helyes ritmusra, mellyel folyamatosan kezdte javítani a körideit. Ez olyannyira sikerült, hogy az edzés végére már közel hat tizeddel megelőzte az olasz Niccolo Canepát is, aki szintén csapattársa – a finn Mika Kallio- nélkül várta a hétvégi viadalt. Így már ekkor tizenhatodik tudott lenni, amely versenykörülmények között már csak egy pozícióra volt a képzeletbeli pontszerzéstől. Nem csoda hát, ha elégedetten nyilatkozott a jó eredmény birtokában.
16. Talmácsi Gábor 1’24.926:
"Először mentem itt, ehhez képest sikerült jó időt motoroznom. Sok helyen érzem, hogy másképpen kell használni a gépet, hiszen egy nagyon technikás pályáról van szó. A pálya számos pontján szórtam el tizedeket, melyeket, ha kimotorozok, akkor lényegesen jobb időeredményre lehetek képes. A „dugóhúzó” előtti kanyar elég félelmetes, ha szárnya lenne a motornak, elszállna, majd ebből valósággal leesünk a sikánba. Holnap az időmérőn szeretnék gyorsabb lenni, és ha lehet, még előkelőbb rajtpozíciót szerezni."
Másnap délelőtt Talmának – nyolc tizedet javítva- sikerült tovább fokoznia a tempót és már csak két tizedre volt Sete Gibernautól, valamint egy tizedre megközelítette Loris Capirossit, a Suzukisok kiválóságát. A Scot Racing Team a javítás reményében újabb változtatásokat eszközölt a motoron, és Talma is úgy érezte, hogy van még pár kanyar, ahol tovább faraghat az eddigi legjobb idején. A kvalifikációs tréning jól kezdődött és sokáig a 14. helyen motorozott Gábor, azonban a többiek elkezdtek gyorsulni, és ő nem tudott lépést tartani. Négy tizeddel elmaradva a délelőtti idejétől csak a 17. helyről várhatta a másnapi rajtot.
17. Talmácsi Gábor 1’24.528:
"Nagyon nehéz volt számomra ez az edzés, küzdöttem a gyors körökért, de nem tudtam kihozni a maximumot. Eddig mindig sikerült javítanom, most azonban elmaradtam az eddigi legjobbamtól. A mérnökeimmel átbeszéljük a lehetséges változtatásokat, eddigi érzéseket, és mindent megteszünk az előrelépés érdekében. Holnap nagyon szeretnék előrébb lépni, hiszen többet érzek magamban és a motorban a mai teljesítménynél."
A versenyt megelőzően még volt lehetőség új beállítások kipróbálására, de Gábor a „warm up” húsz perce alatt csak egy tizedre tudta megközelíteni az eddigi legjobbját. A rajt azonban jól sikerült, melynek eredményeként két helyet is tudott javítani és ezt a pontszerzős pozíciót három körön keresztül meg is tudta védeni, de egy nem várt bukás meghiúsította a pontszerző álmokat. Százötvenes tempónál a motor eleje menthetetlenül kicsúszott, melynek végeredményeként Talma a kavicságyban kötött ki.
Talmácsi Gábor:
„Csalódott vagyok, hogy nem sikerült befejeznem a versenyt, főleg úgy, hogy a motor jobb volt, mint a reggeli edzésen. Az egyik kanyarban minden előzmény nélkül egyszer csak hirtelen elment a motor eleje, esélyem sem volt, hogy kivédjem az esését. Szerettem volna pontot szerezni, de ez most nem sikerült, ez tovább motivál a következő versenyekre. Jó irányba haladunk a beállításokkal és hamarosan eredménye is lesz ennek.”
Mivel csak tizenketten értek célba, ezért az utolsó helyezett is 4 pontot szerzett!
Ha Talma csak utolsóként ért volna célba, akkor is legalább három ponttal írta volna be magát a MotoGP pontszerzőinek táborába. Azonban ez is egy olyan sport, ahol a „ha” kezdetű mondatokkal nem foglalkozik senki sem...
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között