Talma eddigi MotoGP mérlege: 8 verseny, 12 pont
Talmácsi Gábor San Marinoban újabb két pontot szerzett a versenyen elért 14. helyével, amellyel az összetettben feljött a 18. helyre.
Az előző verseny helyszínéről - Indianapolisból - egyenesen az olasz mini államba vette az irányt a világbajnoki sorozat szinte minden résztvevője, hiszen újabb megmérettetés várt rájuk. Az európai kontinensre érkezve talán az időátállás nehezítette legjobban a versenyzők dolgát, valamint a nagy meleg. Talmácsi Gábor már kedden este megérkezett Misanoba, ahol két rendezvényen is képviselte a Scot Honda színeit. Először a turisták által is gyakran látogatott san marinoi várba látogatott néhány versenyzőtársával, majd a csapata által évek óta erős kapcsolatot ápoló egészségi központba San Patrignanoba, ahol gyógyult kábítószereseket segítenek. A reprezentálást követően már a versenypálya lett a hétvége fő helyszíne, ahol Gáborra nagyon sok munka várt.
Talma csapata egy új japán mérnökkel bővült, aki korábban Andrea Dovizioso futómű beállításánál segédkezett. Mivel azonban Dovi motorján más gyártó által készített futóművet cseréltek, ezért ő felszabadult és a Scot Honda csapatánál sokat reméltek tőle. Pénteken az első szabadedzés alakalmával a magyar versenyző gyorsan megtalálta a közös hangot az új japán mérnökkel és az edzés után megbeszélték, hogy hol és milyen változásokat tapasztalt az edzés során. A legnagyobb gondot a 4226 méteres pálya harmadik szakasz okozta, és összességében a nap végén 2,5 másodperces hátránnyal az utolsó helyen végzett.
17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.869
„Úgy mondva beáldoztuk a mai edzést, hogy a beállításokkal előrébb léphessünk. Új szakember érkezett hozzánk, aki csak úgy tud segíteni, ha megpróbálkozunk néhány változtatással. Úgy gondolom, néhány edzésen belül érezhető lesz a munkájának az eredménye. A pályát ismerem és szeretem, így ha motorozhatóbbá válik a gép, akkor eredményes hétvégére számíthatunk.”
San Marino másnap is kellemes napsütéssel fogadta a résztvevő csapatokat és a sportrajongó szurkolókat egyaránt. Gábor számára mégsem indult jól a nap, mert a második szabadedzésen rossz irányba mentek a beállításokkal, ami ismét az utolsó helyet jelentette neki.
A délutáni időmérőn azonban már történt előrelépés a beállítások terén és a magyar versenyző folyamatosan tudott javítani addigi legjobb köridején. Azonban ez még mindig az utolsó rajtkockát jelentette számára és hátránya az első rajtkockás Rossitól 2,753 másodperc volt. Talma mégis bízott abban, hogy a versenyre összeállhat a motor és nagy csatát vívhat majd a vetélytársakkal.
17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.091
"A főpróba nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, de ettől még a versenyen összejöhetnek a dolgok. Ugyan az időeredmény nem mutatja, de úgy érzem most előreléptünk, és végre van fény az alagút végén. Öt mérnök dolgozik azon, hogy holnapra javítsuk a ma jelentkező hibákat, és a bemelegítő edzésen utolérjük a mezőnyt, akkor a versenyen már bármi lehet. Nagyon motiváltnak érzem magam. Olasz a csapatom, nekik hazai pályán fontos egy jó szereplés, csak úgy, mint nekem és az összes magyar szurkolónak.”
A verseny napjára szinte megteltek a lelátók és több, mint 55.000 néző látogatott ki a helyszínre, hogy élőben követhesse nyomon a történteket. Az időjárás kitűnő volt és a reggeli bemelegítésen még tovább állítottak Gábor motorján a szerelők,de a legjobb idejétől még mindig elmaradt három tized másodperccel. Egészen a rajtrácsra felállásig folytatódott a munka, ahol a magyar versenyző az utolsó rajtkockából várta a 28 körös verseny startját.
A rajt kitűnően sikerült Gábornak, mint ahogyan kimaradnia is a második kanyarban történt balesetből, ahol a hazai versenyző Alex De Angelis nekicsúszott Colin Edwardsnak és Nicky Haydennek, ami mindhármuk kiesését eredményezte. A balesetben Jorge Lorenzo hátsó kereke is érintett volt, de a spanyol titán a csodával határos módon nem esett el. Ebben a kavarodásban Gábor a nyolcadik helyre jött fel, de a mögötte motorozók hamar magukra találtak és visszaelőzték őt. A tízedik körtől már az utolsó tizennegyedik helyen motorozva ért célba, amely újabb két pontot jelentett a világbajnoki pontcsatában. A versenyt máskülönben Valentino Rossi nyerte csapattársa Jorge Lorenzo és azt őt követő Dani Pedrosa előtt.
14. TALMÁCSI GÁBOR
"A rajtom jól sikerült és a balesetnél azt vettem észre, hogy hirtelen a nyolcadik vagyok és Melandri előttem nem sokkal gyorsabb. Valószínűleg az olasz nem ment teljes hőfokon, én pedig már ekkor küzdöttem a motorral. Amíg bírtam hárítottam a támadásokat, de a kigyorsításoknál nem tudtam tartani a lépést a többiekkel, és megelőztek. Nagyon bízom benne, hogy Estorilra találunk valamit, amivel végre versenghetek a többiekkel, mert nekem ebből mostanában csak néhány kör jut."
A Balatonring idei versenyének törlése most három hetes pihenőt eredményezett, hiszen így csak október másodikán - az első szabadedzés alkalmával - kell újból pályára lépnie a mezőnynek Estorilban. A portugál nagydíjra pedig 2009 október 04.-én kerül sor!
TOTOS
Az előző verseny helyszínéről - Indianapolisból - egyenesen az olasz mini államba vette az irányt a világbajnoki sorozat szinte minden résztvevője, hiszen újabb megmérettetés várt rájuk. Az európai kontinensre érkezve talán az időátállás nehezítette legjobban a versenyzők dolgát, valamint a nagy meleg. Talmácsi Gábor már kedden este megérkezett Misanoba, ahol két rendezvényen is képviselte a Scot Honda színeit. Először a turisták által is gyakran látogatott san marinoi várba látogatott néhány versenyzőtársával, majd a csapata által évek óta erős kapcsolatot ápoló egészségi központba San Patrignanoba, ahol gyógyult kábítószereseket segítenek. A reprezentálást követően már a versenypálya lett a hétvége fő helyszíne, ahol Gáborra nagyon sok munka várt.
Talma csapata egy új japán mérnökkel bővült, aki korábban Andrea Dovizioso futómű beállításánál segédkezett. Mivel azonban Dovi motorján más gyártó által készített futóművet cseréltek, ezért ő felszabadult és a Scot Honda csapatánál sokat reméltek tőle. Pénteken az első szabadedzés alakalmával a magyar versenyző gyorsan megtalálta a közös hangot az új japán mérnökkel és az edzés után megbeszélték, hogy hol és milyen változásokat tapasztalt az edzés során. A legnagyobb gondot a 4226 méteres pálya harmadik szakasz okozta, és összességében a nap végén 2,5 másodperces hátránnyal az utolsó helyen végzett.
17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.869
„Úgy mondva beáldoztuk a mai edzést, hogy a beállításokkal előrébb léphessünk. Új szakember érkezett hozzánk, aki csak úgy tud segíteni, ha megpróbálkozunk néhány változtatással. Úgy gondolom, néhány edzésen belül érezhető lesz a munkájának az eredménye. A pályát ismerem és szeretem, így ha motorozhatóbbá válik a gép, akkor eredményes hétvégére számíthatunk.”
San Marino másnap is kellemes napsütéssel fogadta a résztvevő csapatokat és a sportrajongó szurkolókat egyaránt. Gábor számára mégsem indult jól a nap, mert a második szabadedzésen rossz irányba mentek a beállításokkal, ami ismét az utolsó helyet jelentette neki.
A délutáni időmérőn azonban már történt előrelépés a beállítások terén és a magyar versenyző folyamatosan tudott javítani addigi legjobb köridején. Azonban ez még mindig az utolsó rajtkockát jelentette számára és hátránya az első rajtkockás Rossitól 2,753 másodperc volt. Talma mégis bízott abban, hogy a versenyre összeállhat a motor és nagy csatát vívhat majd a vetélytársakkal.
17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.091
"A főpróba nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, de ettől még a versenyen összejöhetnek a dolgok. Ugyan az időeredmény nem mutatja, de úgy érzem most előreléptünk, és végre van fény az alagút végén. Öt mérnök dolgozik azon, hogy holnapra javítsuk a ma jelentkező hibákat, és a bemelegítő edzésen utolérjük a mezőnyt, akkor a versenyen már bármi lehet. Nagyon motiváltnak érzem magam. Olasz a csapatom, nekik hazai pályán fontos egy jó szereplés, csak úgy, mint nekem és az összes magyar szurkolónak.”
A verseny napjára szinte megteltek a lelátók és több, mint 55.000 néző látogatott ki a helyszínre, hogy élőben követhesse nyomon a történteket. Az időjárás kitűnő volt és a reggeli bemelegítésen még tovább állítottak Gábor motorján a szerelők,de a legjobb idejétől még mindig elmaradt három tized másodperccel. Egészen a rajtrácsra felállásig folytatódott a munka, ahol a magyar versenyző az utolsó rajtkockából várta a 28 körös verseny startját.
A rajt kitűnően sikerült Gábornak, mint ahogyan kimaradnia is a második kanyarban történt balesetből, ahol a hazai versenyző Alex De Angelis nekicsúszott Colin Edwardsnak és Nicky Haydennek, ami mindhármuk kiesését eredményezte. A balesetben Jorge Lorenzo hátsó kereke is érintett volt, de a spanyol titán a csodával határos módon nem esett el. Ebben a kavarodásban Gábor a nyolcadik helyre jött fel, de a mögötte motorozók hamar magukra találtak és visszaelőzték őt. A tízedik körtől már az utolsó tizennegyedik helyen motorozva ért célba, amely újabb két pontot jelentett a világbajnoki pontcsatában. A versenyt máskülönben Valentino Rossi nyerte csapattársa Jorge Lorenzo és azt őt követő Dani Pedrosa előtt.
14. TALMÁCSI GÁBOR
"A rajtom jól sikerült és a balesetnél azt vettem észre, hogy hirtelen a nyolcadik vagyok és Melandri előttem nem sokkal gyorsabb. Valószínűleg az olasz nem ment teljes hőfokon, én pedig már ekkor küzdöttem a motorral. Amíg bírtam hárítottam a támadásokat, de a kigyorsításoknál nem tudtam tartani a lépést a többiekkel, és megelőztek. Nagyon bízom benne, hogy Estorilra találunk valamit, amivel végre versenghetek a többiekkel, mert nekem ebből mostanában csak néhány kör jut."
A Balatonring idei versenyének törlése most három hetes pihenőt eredményezett, hiszen így csak október másodikán - az első szabadedzés alkalmával - kell újból pályára lépnie a mezőnynek Estorilban. A portugál nagydíjra pedig 2009 október 04.-én kerül sor!
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között