Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál
Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál
Gábor és Stefano útjai – tíz együtt töltött évet követően- külön váltak és csak az utolsó pillanatban derült ki, hogy 2011-ben a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing versenyzőjeként folytatja harcát a Moto 2 világában.
Talmácsi Gábor a 2010-es évadban az összetettbeli hatodik helyet szerezte meg a Moto 2 világbajnoki versenysorozatában, ami akár nevezhető lenne jónak is –figyelembe véve, hogy ebben a géposztályban 40-en tülekednek a rajtnál, valamint most debütált ez a kategória - de véleménye szerint az idei csapata nem teljes mértékben támogatta a sikerek elérésében. Míg ő sokat panaszkodott a motor tapadására és futóművére, addig csapattársa (Andrea Iannone) többször is tudott vele bánni, sőt az összetett harmadik helyet is meg tudta szerezni. Bár Talma szerint a csapattársa valóban jó formában volt idén, azonban a kettejük mérnökei között is volt különbség arról nem is beszélve, hogy nem kommunikáltak egymással a beállításokat illetően. A Speed Up csapat emiatt két részre oszlott, ahol csak az FTR váz volt közös.
Talmának a megszerzett 109 pont mellett egy pole pozíció és egy harmadik hely az idei mérlege!
A következő évben többre vágyik. Ennek érdekében pedig első lépésként megvált menedzserétől –Stefano Favarotól- akivel sikerült az elmúlt 10 évben világbajnoki címhez és két –összetettbeli- bronzéremhez jutnia. Elhatározását az idei év utolsó versenyét követően hozta menedzsere tudomására - még a valenciai pályánál-, amikor a Bimota váz próbájára kapott lehetőséget. Elvileg ezen a hétfői napon lett volna esélye a Suter vázat is kipróbálni, amit azonban rajtuk kívül álló okok miatt kénytelenek voltak elhalasztani. Itthon persze –a szakmai és rajongói körben- az aggodalommal teli várakozásé volt a főszerep, hiszen a nevezési határidő azon a héten, pénteken járt le. Az új csapat megnevezése helyett azonban a Talma-Stefano páros szakításáról kaptunk csak hírt.
A döntés persze sokkolta a közvéleményt, hisz hirtelennek tűnt. Annál is inkább, mert az elmúlt időszakban kettejük kapcsolatát többször jellemezte a szétválaszthatatlannak tűnő barátság, amelynek mindkét fél – több médiában is- hangot adott. A döntését Gábor azzal indokolta, hogy idő közben felnőtté vált és mostantól szeretne mindent önmaga irányítani. Az utolsó két év küzdelmei alatt folyamatosan ért benne a gondolat, hogy meghozza ezt a döntést, amellyel ugyan nagyobb munkát vállal magára, de úgy érzi ez a jövő. A munkakapcsolatukat már szerződés sem tartotta össze, ezért közös döntés alapján egyeztek a szakításba.
Az alábbi videó még akkor készült, amikor Gábor szerződése nem volt aláírva, de az már kiderült, hogy szakít Stefano-val:
Ezt követően már menedzsere nélkül ment vasárnap Barcelónába tárgyalni a leendő csapatával. Sőt a végső döntéshez még másnap átutazott Valenciába, hogy a Suter vázat is kipróbálhassa. A jövő évi szereplése ekkor már eldöntötté vált, legalább is a csapat kiválasztása terén.
Stefano Favaro szomorúan konstatálta Talma döntését, de - mint a 10 közös év alatt midig- most is maga elé helyezte Gábor érdekeit. Elmondása szerint a 2011-es világbajnoki szezonra - előkészületben lévő- „előszerződést” hagyott hátra Talmának, amiben már csak finomításokra volt szükség. A finomítások egyike, hogy a következő évben lehetősége legyen „volt versenyzőjének” közvetlen a pályáknál aludnia a versenyhétvégéken, elkerülve az odautazás izgalmait és fáradalmait. Mindezt persze nem lakóautóban, hanem szállodai szobában. Valamint –ami még ettől is fontosabb- 15 alkalmas tesztelési lehetőséget biztosítsanak a 2011-es versenysorozatot megelőzően a csapatnál, hogy kellő –és egyben nélkülözhetetlen- tapasztalatot szerezzenek az új motor tekintetében.
Stefano a ROXY RÁDIÓ stúdiójában beszélt a szakításról (három részben):
Az előszerződés a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing részéről érkezett Gáborhoz, amelyet később –csak a Valenciában, 2010.11.15-én- véglegesítettek.
Ez a csapat ebben az évben debütált a híres spanyol színész jóvoltából, aki régi vágyát teljesítette ezzel. Idén két versenyzője közül – Joan Olive (SPA) eredménytelensége mellett- csak Kenny Noyes (USA) tudott pontokat szerezni. Az Amerikában született –most Spanyol országban élő- ifjú tehetség jól kezdte az idényt,de végül összességében mindössze két hetedik hellyel valamint egy pole pozícióval örvendeztette meg csapatát. Bár élete második nagydíj futamán - Jerezben- egy darabig vezette a versenyt és a harmadik fordulóban, Le Mansban pedig a pole pozícióból indulhatott, a csapat által használt Promoharris váz később – mugelloi versenyt követően érezhetően- komoly hátrányt jelentett. Ezért a csapat 2011-re a Suter váz mellett döntött.
Kenny Noyes:
„Úgy gondolom, hogy a Suter egy igazán kiegyensúlyozott motor, sok srácot látok, akiknek teljesen más a motorozási stílusa, és mindegyiknek fekszik a váz. Reméltem, hogy az idén egyenlők lesznek az esélyeink, de Mugellotól kezdve észrevettük, hogy van némi hátrányunk. Szóval jövőre nagyon keményen fogunk dolgozni, úgyhogy remélhetőleg egy szinten leszünk a többiekkel és remélhetőleg az elejével!”
A Jack & Jones alakulat két versenyzőt indít a 2011-es szezonban, Talmácsi Gábor és az amerikai származású Kenny Noyes erősíti a csapatot a legjobb eredmény eléréséhez. Számos vázgyártó cég közül a csapat a Suter-t választotta a következő szezonra versenyzőinek, akiknek a legjobb gyári (Suter) csomagot vásárolták.
Dani Devahive:
"Nagyon örülök, hogy megállapodtunk Gáborral a következő szezonra. Az ő munkája igencsak fontos részét képezi cégünk 2011-es sportstratégiájának. Két versenyzővel készülünk az eljövendő megmérettetésre: Kenny Noyes-szal - aki négyütemű motorok tekintetében hatalmas tapasztalattal rendelkezik- és Talmácsi Gáborral, aki több címmel és győzelemmel bizonyította tehetségét eddigi GP-karrierje alatt. Egy arany 2007-ben, két bronz 2005-ben és 2008-ban, és akkor a kilenc futamgyőzelemről még nem is beszéltünk... Teljesen magabiztos vagyok abban, hogy ezzel a két sráccal, jó eséllyel megyünk harcba a 2011-es díjért! A 2010-es legelső Moto2 tapasztalatai után 100%-kal azon vagyunk, hogy logisztikai és személyzeti fejlesztésekkel is a kitűzött sport-célokra koncentráljunk. Ráadásul a Suterrel is rendkívüli megegyezést kötöttünk. November 15-én pedig Gábor és Kenny is a motorban rejlő remek lehetőségekről nyilatkozott nekünk az első teszt után. Ez mindenképp motiváló az egész csapat számára!”
Talmácsi Gábor:
"Nagy megtiszteltetés számomra a csapat felkérése és örülök, hogy a Jack & Jones alakulatnál folytathatom pályafutásom, melynek egyik tulajdonosa a neves színész, Antonio Banderas. Véleményem szerint a Suter egyik legjobb választás a következő szezonra nézve, mert technikailag egyik legfelkészültebb gyár és további fejlesztések is várhatók. Az ellenfelek is kemény munkában lesznek a télen ezért az ideihez hasonlóan szoros versenyekre kell készülni. Első találkozásom a motorral és a csapattal nagyon pozitív volt, már most beszéltünk a téli felkészülésről, ahol szeretném a legjobb formámat elérni a 2011-es évre. A csapat lehetőséget biztosít Barcelonában a mentális és fizikai felkészülésre, ami nagyon fontos számomra. A következő hetekben szeretnék pihenni és újult erővel megkezdeni a felkészülést."
Várhatóan a januári csapatbemutató alkalmával lesz lehetősége Tamának találkoznia Antonio Banderas-szal, amikor is megismerhetjük az új dizájnt. Ettől jobban pedig már csak a jövő évi első futamot várjuk…
TOTOS
Gábor és Stefano útjai – tíz együtt töltött évet követően- külön váltak és csak az utolsó pillanatban derült ki, hogy 2011-ben a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing versenyzőjeként folytatja harcát a Moto 2 világában.
Talmácsi Gábor a 2010-es évadban az összetettbeli hatodik helyet szerezte meg a Moto 2 világbajnoki versenysorozatában, ami akár nevezhető lenne jónak is –figyelembe véve, hogy ebben a géposztályban 40-en tülekednek a rajtnál, valamint most debütált ez a kategória - de véleménye szerint az idei csapata nem teljes mértékben támogatta a sikerek elérésében. Míg ő sokat panaszkodott a motor tapadására és futóművére, addig csapattársa (Andrea Iannone) többször is tudott vele bánni, sőt az összetett harmadik helyet is meg tudta szerezni. Bár Talma szerint a csapattársa valóban jó formában volt idén, azonban a kettejük mérnökei között is volt különbség arról nem is beszélve, hogy nem kommunikáltak egymással a beállításokat illetően. A Speed Up csapat emiatt két részre oszlott, ahol csak az FTR váz volt közös.
Talmának a megszerzett 109 pont mellett egy pole pozíció és egy harmadik hely az idei mérlege!
A következő évben többre vágyik. Ennek érdekében pedig első lépésként megvált menedzserétől –Stefano Favarotól- akivel sikerült az elmúlt 10 évben világbajnoki címhez és két –összetettbeli- bronzéremhez jutnia. Elhatározását az idei év utolsó versenyét követően hozta menedzsere tudomására - még a valenciai pályánál-, amikor a Bimota váz próbájára kapott lehetőséget. Elvileg ezen a hétfői napon lett volna esélye a Suter vázat is kipróbálni, amit azonban rajtuk kívül álló okok miatt kénytelenek voltak elhalasztani. Itthon persze –a szakmai és rajongói körben- az aggodalommal teli várakozásé volt a főszerep, hiszen a nevezési határidő azon a héten, pénteken járt le. Az új csapat megnevezése helyett azonban a Talma-Stefano páros szakításáról kaptunk csak hírt.
A döntés persze sokkolta a közvéleményt, hisz hirtelennek tűnt. Annál is inkább, mert az elmúlt időszakban kettejük kapcsolatát többször jellemezte a szétválaszthatatlannak tűnő barátság, amelynek mindkét fél – több médiában is- hangot adott. A döntését Gábor azzal indokolta, hogy idő közben felnőtté vált és mostantól szeretne mindent önmaga irányítani. Az utolsó két év küzdelmei alatt folyamatosan ért benne a gondolat, hogy meghozza ezt a döntést, amellyel ugyan nagyobb munkát vállal magára, de úgy érzi ez a jövő. A munkakapcsolatukat már szerződés sem tartotta össze, ezért közös döntés alapján egyeztek a szakításba.
Az alábbi videó még akkor készült, amikor Gábor szerződése nem volt aláírva, de az már kiderült, hogy szakít Stefano-val:
Ezt követően már menedzsere nélkül ment vasárnap Barcelónába tárgyalni a leendő csapatával. Sőt a végső döntéshez még másnap átutazott Valenciába, hogy a Suter vázat is kipróbálhassa. A jövő évi szereplése ekkor már eldöntötté vált, legalább is a csapat kiválasztása terén.
Stefano Favaro szomorúan konstatálta Talma döntését, de - mint a 10 közös év alatt midig- most is maga elé helyezte Gábor érdekeit. Elmondása szerint a 2011-es világbajnoki szezonra - előkészületben lévő- „előszerződést” hagyott hátra Talmának, amiben már csak finomításokra volt szükség. A finomítások egyike, hogy a következő évben lehetősége legyen „volt versenyzőjének” közvetlen a pályáknál aludnia a versenyhétvégéken, elkerülve az odautazás izgalmait és fáradalmait. Mindezt persze nem lakóautóban, hanem szállodai szobában. Valamint –ami még ettől is fontosabb- 15 alkalmas tesztelési lehetőséget biztosítsanak a 2011-es versenysorozatot megelőzően a csapatnál, hogy kellő –és egyben nélkülözhetetlen- tapasztalatot szerezzenek az új motor tekintetében.
Stefano a ROXY RÁDIÓ stúdiójában beszélt a szakításról (három részben):
Az előszerződés a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing részéről érkezett Gáborhoz, amelyet később –csak a Valenciában, 2010.11.15-én- véglegesítettek.
Ez a csapat ebben az évben debütált a híres spanyol színész jóvoltából, aki régi vágyát teljesítette ezzel. Idén két versenyzője közül – Joan Olive (SPA) eredménytelensége mellett- csak Kenny Noyes (USA) tudott pontokat szerezni. Az Amerikában született –most Spanyol országban élő- ifjú tehetség jól kezdte az idényt,de végül összességében mindössze két hetedik hellyel valamint egy pole pozícióval örvendeztette meg csapatát. Bár élete második nagydíj futamán - Jerezben- egy darabig vezette a versenyt és a harmadik fordulóban, Le Mansban pedig a pole pozícióból indulhatott, a csapat által használt Promoharris váz később – mugelloi versenyt követően érezhetően- komoly hátrányt jelentett. Ezért a csapat 2011-re a Suter váz mellett döntött.
Kenny Noyes:
„Úgy gondolom, hogy a Suter egy igazán kiegyensúlyozott motor, sok srácot látok, akiknek teljesen más a motorozási stílusa, és mindegyiknek fekszik a váz. Reméltem, hogy az idén egyenlők lesznek az esélyeink, de Mugellotól kezdve észrevettük, hogy van némi hátrányunk. Szóval jövőre nagyon keményen fogunk dolgozni, úgyhogy remélhetőleg egy szinten leszünk a többiekkel és remélhetőleg az elejével!”
A Jack & Jones alakulat két versenyzőt indít a 2011-es szezonban, Talmácsi Gábor és az amerikai származású Kenny Noyes erősíti a csapatot a legjobb eredmény eléréséhez. Számos vázgyártó cég közül a csapat a Suter-t választotta a következő szezonra versenyzőinek, akiknek a legjobb gyári (Suter) csomagot vásárolták.
Dani Devahive:
"Nagyon örülök, hogy megállapodtunk Gáborral a következő szezonra. Az ő munkája igencsak fontos részét képezi cégünk 2011-es sportstratégiájának. Két versenyzővel készülünk az eljövendő megmérettetésre: Kenny Noyes-szal - aki négyütemű motorok tekintetében hatalmas tapasztalattal rendelkezik- és Talmácsi Gáborral, aki több címmel és győzelemmel bizonyította tehetségét eddigi GP-karrierje alatt. Egy arany 2007-ben, két bronz 2005-ben és 2008-ban, és akkor a kilenc futamgyőzelemről még nem is beszéltünk... Teljesen magabiztos vagyok abban, hogy ezzel a két sráccal, jó eséllyel megyünk harcba a 2011-es díjért! A 2010-es legelső Moto2 tapasztalatai után 100%-kal azon vagyunk, hogy logisztikai és személyzeti fejlesztésekkel is a kitűzött sport-célokra koncentráljunk. Ráadásul a Suterrel is rendkívüli megegyezést kötöttünk. November 15-én pedig Gábor és Kenny is a motorban rejlő remek lehetőségekről nyilatkozott nekünk az első teszt után. Ez mindenképp motiváló az egész csapat számára!”
Talmácsi Gábor:
"Nagy megtiszteltetés számomra a csapat felkérése és örülök, hogy a Jack & Jones alakulatnál folytathatom pályafutásom, melynek egyik tulajdonosa a neves színész, Antonio Banderas. Véleményem szerint a Suter egyik legjobb választás a következő szezonra nézve, mert technikailag egyik legfelkészültebb gyár és további fejlesztések is várhatók. Az ellenfelek is kemény munkában lesznek a télen ezért az ideihez hasonlóan szoros versenyekre kell készülni. Első találkozásom a motorral és a csapattal nagyon pozitív volt, már most beszéltünk a téli felkészülésről, ahol szeretném a legjobb formámat elérni a 2011-es évre. A csapat lehetőséget biztosít Barcelonában a mentális és fizikai felkészülésre, ami nagyon fontos számomra. A következő hetekben szeretnék pihenni és újult erővel megkezdeni a felkészülést."
Várhatóan a januári csapatbemutató alkalmával lesz lehetősége Tamának találkoznia Antonio Banderas-szal, amikor is megismerhetjük az új dizájnt. Ettől jobban pedig már csak a jövő évi első futamot várjuk…
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között