Talma Jerezben tartja a lépést a legjobbakkal
Jelenleg az IRTA hivatalos tesztjén remekel Talmácsi Gábor Jerezben, ahol az egész mezőny utolsó lehetőségét használja ki a helyes beállítások megtalálására, hiszen április 12-én már az első versenyen Qatarban mérik össze a tudásukat.
Sokat cikkezett a hazai sajtó Talmáról, pontosabban az őt is utolérő gazdasági válság hatásáról. A menedzsment közzé tett levelében ecsetelte a magyar világbajnok súlyosbodó helyzetét, aminek köszönhetően az idei évben csak egy motorral vághat neki a MotoGP 250 versenysorozatának. Ez pedig óriási hátrányt jelent a két motorral rendelkező versenyzőkkel szemben. A bejelentés megosztotta a közvéleményt, hiszen akik átérezték a 2007-es világbajnok helyzetét közadakozásra buzdították egymást és másokat is, bízva abban, hogy talán összejön a második motor ára is. Ezzel növelve kedvencük esélyeit az idei megmérettetésben. Mások azonban úgy gondolják, hogy oldja meg a menedzsment a kialakult helyzetet csakúgy, mint az egyetlen magyar csapatként működő Team Toth Aprilia magyar versenyzője – Tóth Imi- akinek eddigi versenyzése során soha nem volt két motorja szezononként. A március 25-én kezdődő hivatalos teszten mindkét versenyző egy motorral kezdhette meg a három napos munkát.
Az első három napon a MotoGP125 és a MotoGP250 kategória versenyzői vehették birtokukba a Jerez de la Frontera pályát és próbálgathatták az újdonságokat. Talmácsi remekül – folyamatosan gyorsulva- kezdte az első napot, amelynek első felében közösen körözött a két kategória. Később a többiek is felzárkóztak a magyar világbajnokhoz, és Gábor ötödikként zárta ezt az öt órás időszakot. Utána egy időmérő edzés szimuláción vett részt a negyedliteres mezőny, ami ötven perc motorozást jelentett. Talma gyorsult ebben a szakaszban is, és sok tapasztalatot szerzett a motorról, végül pedig a negyedik leggyorsabb kört futotta.
„Elégedett vagyok a csapatom és a saját teljesítményemmel. Azonban úgy érzem, hogy ennél többre vagyunk képesek, és tudunk még gyorsulni. A holnapi napon több körön át fogom tesztelni, hogy miként viselkedik a motor használt gumikkal. A jelen tapasztalatok szerint, bárki képes egy-egy gyors körre az új gumikkal, a nehezebb feladat a folyamatos gyors körök teljesítése, amiben még nekem is fejlődnöm kell.”
1. Simoncelli 1:43:438
2. Bautista 1:43:596
3. Wilairot 1:43:785
4. Barbera 1:43:800
5. TALMÁCSI 1:44:055
Időmérő szimuláció 250
1. Barbera 1:43:156
2. Bautista 1:43:620
3. Simoncelli 1:43:833
4. TALMÁCSI 1:44:433
5. Faubel 1:44:644
Az idei évben már volt alkalma Talmának háromszor is tesztelnie az új kategóriás motorját, amely alapján a 2009-es szezonban a TOP5-be kerülést tűzte ki célul. Az első napon sikerült hoznia az önmagával szembeni elvárását, ami okkal adhat bizalmat a következő két nap történéseire, főleg ha a mai szeles –kissé csapadékos- időjárás jobbra fordulna.
Kíváncsian várjuk mire lesz képes az elkövetkező két napban.
Sokat cikkezett a hazai sajtó Talmáról, pontosabban az őt is utolérő gazdasági válság hatásáról. A menedzsment közzé tett levelében ecsetelte a magyar világbajnok súlyosbodó helyzetét, aminek köszönhetően az idei évben csak egy motorral vághat neki a MotoGP 250 versenysorozatának. Ez pedig óriási hátrányt jelent a két motorral rendelkező versenyzőkkel szemben. A bejelentés megosztotta a közvéleményt, hiszen akik átérezték a 2007-es világbajnok helyzetét közadakozásra buzdították egymást és másokat is, bízva abban, hogy talán összejön a második motor ára is. Ezzel növelve kedvencük esélyeit az idei megmérettetésben. Mások azonban úgy gondolják, hogy oldja meg a menedzsment a kialakult helyzetet csakúgy, mint az egyetlen magyar csapatként működő Team Toth Aprilia magyar versenyzője – Tóth Imi- akinek eddigi versenyzése során soha nem volt két motorja szezononként. A március 25-én kezdődő hivatalos teszten mindkét versenyző egy motorral kezdhette meg a három napos munkát.
Az első három napon a MotoGP125 és a MotoGP250 kategória versenyzői vehették birtokukba a Jerez de la Frontera pályát és próbálgathatták az újdonságokat. Talmácsi remekül – folyamatosan gyorsulva- kezdte az első napot, amelynek első felében közösen körözött a két kategória. Később a többiek is felzárkóztak a magyar világbajnokhoz, és Gábor ötödikként zárta ezt az öt órás időszakot. Utána egy időmérő edzés szimuláción vett részt a negyedliteres mezőny, ami ötven perc motorozást jelentett. Talma gyorsult ebben a szakaszban is, és sok tapasztalatot szerzett a motorról, végül pedig a negyedik leggyorsabb kört futotta.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„Elégedett vagyok a csapatom és a saját teljesítményemmel. Azonban úgy érzem, hogy ennél többre vagyunk képesek, és tudunk még gyorsulni. A holnapi napon több körön át fogom tesztelni, hogy miként viselkedik a motor használt gumikkal. A jelen tapasztalatok szerint, bárki képes egy-egy gyors körre az új gumikkal, a nehezebb feladat a folyamatos gyors körök teljesítése, amiben még nekem is fejlődnöm kell.”
A mai eredmények
Összevont edzés 125/250 kategória1. Simoncelli 1:43:438
2. Bautista 1:43:596
3. Wilairot 1:43:785
4. Barbera 1:43:800
5. TALMÁCSI 1:44:055
Időmérő szimuláció 250
1. Barbera 1:43:156
2. Bautista 1:43:620
3. Simoncelli 1:43:833
4. TALMÁCSI 1:44:433
5. Faubel 1:44:644
Az idei évben már volt alkalma Talmának háromszor is tesztelnie az új kategóriás motorját, amely alapján a 2009-es szezonban a TOP5-be kerülést tűzte ki célul. Az első napon sikerült hoznia az önmagával szembeni elvárását, ami okkal adhat bizalmat a következő két nap történéseire, főleg ha a mai szeles –kissé csapadékos- időjárás jobbra fordulna.
Kíváncsian várjuk mire lesz képes az elkövetkező két napban.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között