Indianapolis is felejthetetlenné vált a SHARK pilótáinak
A MotoGP mindhárom kategóriájában szállítottak pontokat a SHARK versenyzők, hiszen Pol Espargaro harmadik helye a nyolcad litereseknél, valamint Talma 8. helye a Moto2-ben sokat ért.
A motorsport egyik szentélyének tekintik az Indianapolis Motor Speedway téglagyárként becézett oválpályáját. Ennek fő oka a monumentális létesítmény eredeti pályavonalának alapanyagaként szolgáló 3,2 millió tégla volt, amit még 1909-ben raktak le a szorgos amerikai munkások, mindössze 63 nap alatt. Az első motorversenyre ugyan abban az évben augusztus 14-én került sor, de 2007-ben az eredeti oválpálya egy részét érintve kiépítettek és újra aszfaltoztak egy belső pályarészt, amely 4216m hosszú, 16m széles lett, 6 jobbkanyarral és 10 balkanyarral. Ezen a hétvégén itt feszültek egymásnak a teljes MotoGP mezőny mindhárom kategóriájának versenyzői, akik a versenynapon 62.794 néző előtt húzhatták a gázt.
MotoGP 125
Ebben az évben már sok szép eredményt szállított Pol Espargaro, akitől már-már megszokottuk, hogy az első sorból kezdhette a versenyeket.
Azonban a SHARK versenyzője ezúttal még a negyven perces időmérő elején elszenvedett bukásának köszönhetően csak az 5. helyet tudta megkaparintani, amely a második sorba kényszerítette. Pedig 2008-ban övé volt a pole pozíció, ami azt sugallta, hogy fekszik neki ez a pálya. Akkor a versenyt Nicolas Terol nyerte, akinek az volt az első győzelme.
Most is ő lett az első, míg mögötte Sandro Cortese valamint a Pol Espargaro érkezett a célba. Ezzel a SHARK büszkesége az összetett pontverseny harmadik helyén tanyázik, mindössze egy ponttal lemaradva Teroltól, valamint öttel az élen álló Marc Marqueztől.
Moto2
A negyedliteresek mezőnyében Talmácsi Gáborért szurkolhattunk, aki a 16. helyről rajtolva a 8-ként ért célba, pedig ezúttal a saját bevallása szerint eltaktikázta magát az időmérőn.
Talmácsi Gábor szombati nyilatkozata, az időmérőt követően:
"A motorral minden rendben volt, az edzés végét én rontottam el, sokat vártam és már nem tudtam tiszta kört futni. Haragszom is emiatt magamra, de nem fogok összetörni. Az eddigi jelek azt mutatják, hogy az FTR-eknek nem fekszik ez a pálya. Úgy érzem, hogy a ritmusom jó és holnap mindent megteszek, hogy a 16. helyről lényegesen jobb helyen zárjam a versenyt."
A verseny napján valóban megtett mindent a jobb eredmény elérése érdekében, hiszen már a rajtnál sikerült előrébb kerülnie, azonban a második kanyarban a cseh Lukas Pesek kicsúszása őt is elsodorta és bukás lett a vége. Sőt még a mögöttük is kialakult egy tömeges baleset, amely miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt. A szabályok értelmében új rajt következhetett azok számára, akik a piros zászló beintését követő 5 percen belül visszaérnek a boxutcába. Talmának az esést követően sikerült a pályabírók segítségével beindítania a motorját, amelyet annak idomzata nélkül terelt vissza a csapatához egy kis renoválásra. Az új rajt ismét jól sikerült a SHARK pilótájának, aki pár kört követően már a 4. helyen motorozott, azonban a véghajrában visszaelőzték páran és nyolcadikként zárta az indianapolisi versenyt.
Talmácsi Gábor nyilatkozata a versenyt követően:
„Nagyon nagy volt a tumultus a start után, próbáltam én is helyezkedni. Egyszer csak éreztem, hogy valaki kiütötte a motort alólam. A bukás után egyből felpattantam, majd láttam, hogy piros zászlót lengetnek. Letéptem mindent a motorról, szpojlereket, fűcsomót, hiszen tudtam, hogy vissza kell minél előbb érnem a boxba. Először alig sikerült betolni a motort, de végül szerencsére összejött. A szerelőim óriási munkát végeztek néhány perc leforgása alatt és kezdődött minden elölről. Kicsit másként álltak ugyan a motoromon a karok és a kormány is, de néhány kör elteltével hozzászoktam. Sikerült feljönnöm a 4. helyre, bár végig szenvedtem a géppel, hiszen egész hétvégén küzdöttünk a beállításokkal. Jó lett volna negyedikként célba érni és nem nyolcadikként, de ha nincs az elején a piros zászló, akkor számomra két kanyar után ért volna véget a verseny. Ma erre voltunk képesek és úgy érzem, hogy kihoztam magamból a legtöbbet.”
Nem sok ideje marad a versenyzőknek a pihenésre, hiszen a következő hétvégén már Misanoban állhatnak rajthoz.
TOTOS
A motorsport egyik szentélyének tekintik az Indianapolis Motor Speedway téglagyárként becézett oválpályáját. Ennek fő oka a monumentális létesítmény eredeti pályavonalának alapanyagaként szolgáló 3,2 millió tégla volt, amit még 1909-ben raktak le a szorgos amerikai munkások, mindössze 63 nap alatt. Az első motorversenyre ugyan abban az évben augusztus 14-én került sor, de 2007-ben az eredeti oválpálya egy részét érintve kiépítettek és újra aszfaltoztak egy belső pályarészt, amely 4216m hosszú, 16m széles lett, 6 jobbkanyarral és 10 balkanyarral. Ezen a hétvégén itt feszültek egymásnak a teljes MotoGP mezőny mindhárom kategóriájának versenyzői, akik a versenynapon 62.794 néző előtt húzhatták a gázt.
MotoGP 125
Ebben az évben már sok szép eredményt szállított Pol Espargaro, akitől már-már megszokottuk, hogy az első sorból kezdhette a versenyeket.
Azonban a SHARK versenyzője ezúttal még a negyven perces időmérő elején elszenvedett bukásának köszönhetően csak az 5. helyet tudta megkaparintani, amely a második sorba kényszerítette. Pedig 2008-ban övé volt a pole pozíció, ami azt sugallta, hogy fekszik neki ez a pálya. Akkor a versenyt Nicolas Terol nyerte, akinek az volt az első győzelme.
Most is ő lett az első, míg mögötte Sandro Cortese valamint a Pol Espargaro érkezett a célba. Ezzel a SHARK büszkesége az összetett pontverseny harmadik helyén tanyázik, mindössze egy ponttal lemaradva Teroltól, valamint öttel az élen álló Marc Marqueztől.
Moto2
A negyedliteresek mezőnyében Talmácsi Gáborért szurkolhattunk, aki a 16. helyről rajtolva a 8-ként ért célba, pedig ezúttal a saját bevallása szerint eltaktikázta magát az időmérőn.
Talmácsi Gábor szombati nyilatkozata, az időmérőt követően:
"A motorral minden rendben volt, az edzés végét én rontottam el, sokat vártam és már nem tudtam tiszta kört futni. Haragszom is emiatt magamra, de nem fogok összetörni. Az eddigi jelek azt mutatják, hogy az FTR-eknek nem fekszik ez a pálya. Úgy érzem, hogy a ritmusom jó és holnap mindent megteszek, hogy a 16. helyről lényegesen jobb helyen zárjam a versenyt."
A verseny napján valóban megtett mindent a jobb eredmény elérése érdekében, hiszen már a rajtnál sikerült előrébb kerülnie, azonban a második kanyarban a cseh Lukas Pesek kicsúszása őt is elsodorta és bukás lett a vége. Sőt még a mögöttük is kialakult egy tömeges baleset, amely miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt. A szabályok értelmében új rajt következhetett azok számára, akik a piros zászló beintését követő 5 percen belül visszaérnek a boxutcába. Talmának az esést követően sikerült a pályabírók segítségével beindítania a motorját, amelyet annak idomzata nélkül terelt vissza a csapatához egy kis renoválásra. Az új rajt ismét jól sikerült a SHARK pilótájának, aki pár kört követően már a 4. helyen motorozott, azonban a véghajrában visszaelőzték páran és nyolcadikként zárta az indianapolisi versenyt.
Talmácsi Gábor nyilatkozata a versenyt követően:
„Nagyon nagy volt a tumultus a start után, próbáltam én is helyezkedni. Egyszer csak éreztem, hogy valaki kiütötte a motort alólam. A bukás után egyből felpattantam, majd láttam, hogy piros zászlót lengetnek. Letéptem mindent a motorról, szpojlereket, fűcsomót, hiszen tudtam, hogy vissza kell minél előbb érnem a boxba. Először alig sikerült betolni a motort, de végül szerencsére összejött. A szerelőim óriási munkát végeztek néhány perc leforgása alatt és kezdődött minden elölről. Kicsit másként álltak ugyan a motoromon a karok és a kormány is, de néhány kör elteltével hozzászoktam. Sikerült feljönnöm a 4. helyre, bár végig szenvedtem a géppel, hiszen egész hétvégén küzdöttünk a beállításokkal. Jó lett volna negyedikként célba érni és nem nyolcadikként, de ha nincs az elején a piros zászló, akkor számomra két kanyar után ért volna véget a verseny. Ma erre voltunk képesek és úgy érzem, hogy kihoztam magamból a legtöbbet.”
Nem sok ideje marad a versenyzőknek a pihenésre, hiszen a következő hétvégén már Misanoban állhatnak rajthoz.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között