Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perces előnyével már vélhetően nem veszíti el ezt a Dakargyőzelmet.
13. szakasz: Nasca-Pisco
Az utolsó előtti szakaszon a még harcban maradt 100 motorosra 375km várt, amiből 100km volt az összekötő rész. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy döntő előnyt kovácsolhassanak maguknak a résztvevők. Peru ezen része szintén bővelkedik dűnékben, ezért igazán izgalmas szakaszra számíthattak a versenyzők. Most már nemcsak ezekkel a homokvölgyekkel, hanem a fáradtsággal is meg kellett azonban küzdeniük, hiszen már jó néhány ezer kilométer állt mögöttük. Aki nem ismerte eddig ezt a fogalmat, az most extrém körülmények között tanulhatta meg, hogy mit jelent a kitartás.
A Pisco-ig tartó feszített küzdelmet Marc Coma kezdhette, majd Barreda és Viladoms után indulhatott Despres. Coma taktikája egyértelművé vált az első kilométereket tekintve, hiszen olyan tempót diktált, amivel biztosíthatta volna előnyét az üldözőivel szemben. Semmi esetre nem volt szabad közelebb engednie legnagyobb riválisát, hogy megvédhesse címét. Azonban a gyors tempó már a 25. kilométernél megtorpant. Marc eddig nem tapasztalt mechanikus problémát észlelt, a sebességváltó rakoncátlankodása sokkolta őt. A versenyt ugyan tudta folytatni, de a 95. kilométernél már közel négy perces hátrányban volt Despres részidejéhez képest!
CP1-nél (119km) Despres nevéhez fűződik a legjobb időeredmény (1h 15'28”), majd pedig Barreda (+2'14”) és Viladoms (+3'35) következett. Coma hátránya már 5'10”-re duzzadt, ami azt jelentette, hogy a hat perccel később indult Cyril már ott loholt riválisa nyomában.
Joan Barreda Bort a 148km-nél eltévesztette az irányt és ezáltal értékes perceket vesztett.
A dűnés részeken viszont Coma volt ügyesebb és a legutóbb mért bő öt perces hátrányát sikerült csökkentenie, hisz a 186km-nél már csak 2'14” volt a lemaradása a franciától. Öröme azonban nem tarthat sokáig, mert alig 20km-rel később eltévesztette az utat, amelyről 2km-rel is eltér. Mire vissza talál a helyes útvonalra, addigra már Jordi viladoms és Barreda vezetik a mezőnyt.
Coma elkóborlása sporttörténeti szempontból drámainak tekinthető, hiszen a 6 perccel később induló kihívója – Cyril Despres- mögé került 6'52”-el, ami összegezve azt jelenti, hogy ezen a szakaszon ennél a pontnál (232km) 12'52” volt a katalán hátránya!
A francia még a hátralévő kilométereken is tudott gyorsabb lenni, és elsőként érve a célba méltán örülhetett, hiszen előnye Comával szemben 13'25” lett. Azonban nem ő lett az első, hanem Helder Rodrigues, aki még a franciától is 47”-el gyorsabb volt ezen a perui szakaszon. Az első ötbe még Viladoms (+3'00”), Barreda (+5'13”) és Goncalves (+5'46”) fért be, míg Marc Coma csak 18. lett.
13.szakasz végeredménye:
Rodrigues méltán örülhetett nagyszerű szakaszgyőzelmének, de mindenki azzal volt elfoglalva, hogy Cyril Despres döntő előnyhöz jutott Coma eltévedésével. Az összetett időeredmény szerinti tizenegy perces előny szinte behozhatatlannak tűnik egy nappal a Dakar vége előtt. Hiszen az utolsó napon már csak 29km-es mért szakaszt kell megtennie a versenyben maradt 96 motorosnak!
Helder Rodrigues:
„Egy szakaszgyőzelem mindig nagy dolog, de a dobogós befejezés a lényeg. Lehet, hogy képes voltam egyes szakaszokon gyorsabb lenni, de mindig adódott néhány problémám és nem tudtam nyerni. Most azonban nagyon gyors voltam és sikerült hoznom valamennyi időt Cyrilen és Marcon. Ez jó. Jövőre még rátermettebb leszek. Tudunk a csapatommal egész évben keményen dolgozni. Először megkapom az új motoromat, majd pedig kezdődhet a tesztelés. Aztán majd meglátjuk.”
Marc Coma:
„Mivel gondoltam, hogy nehéz lesz megtartanom az előnyömet ma, ezért olyan gyorsan kezdtem, amilyen gyorsan csak tudtam. A 25.km-nél azonban nagyon lelassultam. Sajnos sebességváltó gondom támadt és nagyon féltem, hogy nem leszek képes folytatni. Ezért örülök, hogy egyáltalán célba értem és az összetettben a második tudtam maradni. Harcoltam mindvégig és a legjobbat adtam, amit csak tudtam. De hát ez van. Csalódás számomra, hogy nem tudtam végig harcolni.”
Cyril Despres (SHARK):
„Én nem vagyok az a fajta, aki örülne a csapattársa problémáinak. Nem vállaltam kockázatot, de próbáltam közelebb kerülni az előttem haladókhoz. A tankolás alkalmával láttam, hogy 5 percet sikerült hoznom Comán. Ezt követően engem néhány alkalommal elvesztettek, de ez nem okozott nekem problémát, tovább összpontosítottam a célomra. A mai szakasz pszichológiailag nagyon kemény volt. Mindig az utolsó napig várok, hogy élvezzem a dolgokat, hiszen láttam már annyi mindent a Dakarban...azonban a dolgok ma kisimulni látszanak. Szeretnék a végéig nyugodt maradni és még többet élvezni belőle.”
...holnap Despres élménymotorozására számíthatunk.
TOTOS
13. szakasz: Nasca-Pisco
Az utolsó előtti szakaszon a még harcban maradt 100 motorosra 375km várt, amiből 100km volt az összekötő rész. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy döntő előnyt kovácsolhassanak maguknak a résztvevők. Peru ezen része szintén bővelkedik dűnékben, ezért igazán izgalmas szakaszra számíthattak a versenyzők. Most már nemcsak ezekkel a homokvölgyekkel, hanem a fáradtsággal is meg kellett azonban küzdeniük, hiszen már jó néhány ezer kilométer állt mögöttük. Aki nem ismerte eddig ezt a fogalmat, az most extrém körülmények között tanulhatta meg, hogy mit jelent a kitartás.
A Pisco-ig tartó feszített küzdelmet Marc Coma kezdhette, majd Barreda és Viladoms után indulhatott Despres. Coma taktikája egyértelművé vált az első kilométereket tekintve, hiszen olyan tempót diktált, amivel biztosíthatta volna előnyét az üldözőivel szemben. Semmi esetre nem volt szabad közelebb engednie legnagyobb riválisát, hogy megvédhesse címét. Azonban a gyors tempó már a 25. kilométernél megtorpant. Marc eddig nem tapasztalt mechanikus problémát észlelt, a sebességváltó rakoncátlankodása sokkolta őt. A versenyt ugyan tudta folytatni, de a 95. kilométernél már közel négy perces hátrányban volt Despres részidejéhez képest!
CP1-nél (119km) Despres nevéhez fűződik a legjobb időeredmény (1h 15'28”), majd pedig Barreda (+2'14”) és Viladoms (+3'35) következett. Coma hátránya már 5'10”-re duzzadt, ami azt jelentette, hogy a hat perccel később indult Cyril már ott loholt riválisa nyomában.
Joan Barreda Bort a 148km-nél eltévesztette az irányt és ezáltal értékes perceket vesztett.
A dűnés részeken viszont Coma volt ügyesebb és a legutóbb mért bő öt perces hátrányát sikerült csökkentenie, hisz a 186km-nél már csak 2'14” volt a lemaradása a franciától. Öröme azonban nem tarthat sokáig, mert alig 20km-rel később eltévesztette az utat, amelyről 2km-rel is eltér. Mire vissza talál a helyes útvonalra, addigra már Jordi viladoms és Barreda vezetik a mezőnyt.
Coma elkóborlása sporttörténeti szempontból drámainak tekinthető, hiszen a 6 perccel később induló kihívója – Cyril Despres- mögé került 6'52”-el, ami összegezve azt jelenti, hogy ezen a szakaszon ennél a pontnál (232km) 12'52” volt a katalán hátránya!
A francia még a hátralévő kilométereken is tudott gyorsabb lenni, és elsőként érve a célba méltán örülhetett, hiszen előnye Comával szemben 13'25” lett. Azonban nem ő lett az első, hanem Helder Rodrigues, aki még a franciától is 47”-el gyorsabb volt ezen a perui szakaszon. Az első ötbe még Viladoms (+3'00”), Barreda (+5'13”) és Goncalves (+5'46”) fért be, míg Marc Coma csak 18. lett.
13.szakasz végeredménye:
Rodrigues méltán örülhetett nagyszerű szakaszgyőzelmének, de mindenki azzal volt elfoglalva, hogy Cyril Despres döntő előnyhöz jutott Coma eltévedésével. Az összetett időeredmény szerinti tizenegy perces előny szinte behozhatatlannak tűnik egy nappal a Dakar vége előtt. Hiszen az utolsó napon már csak 29km-es mért szakaszt kell megtennie a versenyben maradt 96 motorosnak!
Helder Rodrigues:
„Egy szakaszgyőzelem mindig nagy dolog, de a dobogós befejezés a lényeg. Lehet, hogy képes voltam egyes szakaszokon gyorsabb lenni, de mindig adódott néhány problémám és nem tudtam nyerni. Most azonban nagyon gyors voltam és sikerült hoznom valamennyi időt Cyrilen és Marcon. Ez jó. Jövőre még rátermettebb leszek. Tudunk a csapatommal egész évben keményen dolgozni. Először megkapom az új motoromat, majd pedig kezdődhet a tesztelés. Aztán majd meglátjuk.”
Marc Coma:
„Mivel gondoltam, hogy nehéz lesz megtartanom az előnyömet ma, ezért olyan gyorsan kezdtem, amilyen gyorsan csak tudtam. A 25.km-nél azonban nagyon lelassultam. Sajnos sebességváltó gondom támadt és nagyon féltem, hogy nem leszek képes folytatni. Ezért örülök, hogy egyáltalán célba értem és az összetettben a második tudtam maradni. Harcoltam mindvégig és a legjobbat adtam, amit csak tudtam. De hát ez van. Csalódás számomra, hogy nem tudtam végig harcolni.”
Cyril Despres (SHARK):
„Én nem vagyok az a fajta, aki örülne a csapattársa problémáinak. Nem vállaltam kockázatot, de próbáltam közelebb kerülni az előttem haladókhoz. A tankolás alkalmával láttam, hogy 5 percet sikerült hoznom Comán. Ezt követően engem néhány alkalommal elvesztettek, de ez nem okozott nekem problémát, tovább összpontosítottam a célomra. A mai szakasz pszichológiailag nagyon kemény volt. Mindig az utolsó napig várok, hogy élvezzem a dolgokat, hiszen láttam már annyi mindent a Dakarban...azonban a dolgok ma kisimulni látszanak. Szeretnék a végéig nyugodt maradni és még többet élvezni belőle.”
...holnap Despres élménymotorozására számíthatunk.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között