Dakar 2010: Ullevalseter a szakaszgyőzelmével egyenlőre a második
Tegnapi igéretét betartva nagy tempót diktált a skandináv csapat motorosa, aminek győzelem lett a vége
Dakar 13. szakasza: San Rafael-Santa Rosa
Összekötő: 76 km > Special: 368 km > Összekötő: 281 km Total= 725 km
A tegnapi szakasz volt az idei Dakar leghosszabb napja, de a versenyzők nem a hosszára, hanem a forróságra panaszkodtak. Marc Coma KTM-je a nagy meleg miatt rakoncátlankodott, amiért a címvédő kénytelen volt vissza venni a tempóból, de másoknak is okozott problémát a nagy hőség. A 11. szakasz nyertese Frans Verhoeven is erre panaszkodva volt kénytelen feladni a további küzdelmet.
A BMW-jének - vélhetően a nagy forróság miatt- a kipufogó szelepei égtek el…nem tudta befejezni a 12.szakaszt! Rengeteg néző vette körül, de csak étellel és itallal tudtak segíteni a bosszankodó hollandnak. A motorosok közül tegnap még BARROT (FRA) YAMAHA búcsúzott a mezőnytől, ezért ma 05:35-kor 90-en indultak el, hogy 725 km motorozás után elérjenek a táborba.
A szelektív rajtjára 76 km megtételét követően került sor 07:00-kor és Fransisco Lopez Contardo kezdését követően 2 perces ritmusban indulhattak a többiek.
Az első ellenőrző pont (CP1) 51. km-nél volt, ahová a norvég Ullevalseter érkezett leggyorsabban 00:46:02-es idővel. Tegnap a célban fogadkozott, hogy ma mindent megtesz, hogy visszakaparintsa az összetettbeli második helyét. Ezért neki ma feltétlenül Lopez előtt kell végeznie. A homokos részen ő bizonyult a jobbnak, hiszen a chilei itt kereken 4 perces hátrányban volt! Mivel az élen haladva már nem látta maga előtt Lopezt, ezért egyetlen választható taktikája maradt: kegyetlen tempót diktálni. A második leggyorsabb ekkor Despres +00:00:44, míg a harmadik Coma +00:00:56 volt. A francia már napok óta a biztonságos motorozást preferálja, hiszen a több mint egy órás előny birtokában már csak a balszerencse foszthatja meg az idei Dakar trófeától. Innentől azonban - a homokos részt hátuk mögött hagyva- kemény talajon folytatták útjukat.
A 100. km-nél nem változott az első három sorrendje, de ekkor Lopez „Chaleco” hátránya már +00:05:31 volt Ullevalseterrel szemben, ami az összetettben is több mint 4 perces lemaradást jelentett a második helyhez képest. Azonban még csak most jön a neheze, hiszen egyre kövesebb részek következtek.
165. km-nél még mindig a norvég KTM-es Ullevalseter vezetett 01:53:30, akit továbbra is Cyril Despres tudott a legjobban megközelíteni +00:00:59, míg a provizórikus harmadik helyen Marc Coma +00:01:18 húzta a gázt. Lopez szinte másodpercre azonos időt ment az elmúlt ellenőrző pont óta az élen haladó norvéggal, ami azt jelentette, hogy a köztük lévő távolság maradt öt és fél perc!
A tankoláshoz (CP2) a rajt óta 216 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek és még mindig a norvég állt az élen 01:59:45, de mögötte már Coma érkezett +00:00:38 és őt követte Despres +00:00:49. Véleményem szerint neki is azt a taktikát kellene követnie, amit egy évvel ezelőtt Marc Coma választott hasonló helyzetben az előny birtokában. Nevezetesen bekísérni a célba az összetettbeli második helyezettet. De nem hiszem, hogy ezt tanítanom kellene a franciának. Chaleco lemaradása még mindig tetemesnek mondható +00:05:18 volt az éllovaséhoz képest. Ekkor a negyedik helyen Duclos +00:04:20,
míg az ötödiken lengyel Jacub Przygonski +00:04:26 repesztett. Nem emlékszem, hogy a Dakar történetében lett volna lengyel motoros ennyire előkelő helyen. Ráadásul a tegnapi 6. helyezésének köszönhetően az összetett 8. helyéről várhatta a mai rajtot.
Cyril Despres viszont úgy gondolta, hogy mégsem követi Coma KTM-jét, hanem a 265. km-hez érve inkább átveszi a vezetést. A skandináv csapat büszkesége így a második helyre szorult vissza +00:00:19, míg a spanyol címvédő a harmadik helyen haladt +00:00:37. Lopez akkor már a negyedik helyen érkezett +00:04:28, amivel az utóbbi részek leggyorsabbjának számított és majdnem másfél percet hozott Ullevalseteren, ami az összetett második helyéhez volt nagyon fontos.
Lévén, hogy az utolsó részeken már nem volt annyira köves a pálya, a norvég Ullevalseter visszavette vezető helyét az éllovas franciától és a 328. km-nél már ismét a legjobb időt láthattuk a neve mellett 03:12:06. Ezt a vezető szerepet már nem engedte ki a kezéből a célig, amihez már csak 40 km volt hátra.
Cél:
1 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03:27:05 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 03:27:48 00:00:43
3 COMA (ESP) KTM 03:29:51 00:02:46
4 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 03:32:40 00:05:35
5 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 03:35:13 00:08:08
Az összetett állása a 13. szakaszt követően:
1 DESPRES (FRA) KTM 49:38:44 00:00:00
2 ULLEVALSETER (NOR) KTM 50:42:56 01:04:12
3 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 50:47:18 01:08:34
4 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 50:59:25 01:20:41
5 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 51:34:50 01:56:06
6 DUCLOS (FRA) KTM 51:37:50 01:59:06
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 52:52:21 03:13:37
8 COMA (ESP) KTM 56:11:09 06:32:25 06:22:00
TOTOS
Dakar 13. szakasza: San Rafael-Santa Rosa
Összekötő: 76 km > Special: 368 km > Összekötő: 281 km Total= 725 km
A tegnapi szakasz volt az idei Dakar leghosszabb napja, de a versenyzők nem a hosszára, hanem a forróságra panaszkodtak. Marc Coma KTM-je a nagy meleg miatt rakoncátlankodott, amiért a címvédő kénytelen volt vissza venni a tempóból, de másoknak is okozott problémát a nagy hőség. A 11. szakasz nyertese Frans Verhoeven is erre panaszkodva volt kénytelen feladni a további küzdelmet.
A BMW-jének - vélhetően a nagy forróság miatt- a kipufogó szelepei égtek el…nem tudta befejezni a 12.szakaszt! Rengeteg néző vette körül, de csak étellel és itallal tudtak segíteni a bosszankodó hollandnak. A motorosok közül tegnap még BARROT (FRA) YAMAHA búcsúzott a mezőnytől, ezért ma 05:35-kor 90-en indultak el, hogy 725 km motorozás után elérjenek a táborba.
A szelektív rajtjára 76 km megtételét követően került sor 07:00-kor és Fransisco Lopez Contardo kezdését követően 2 perces ritmusban indulhattak a többiek.
Az első ellenőrző pont (CP1) 51. km-nél volt, ahová a norvég Ullevalseter érkezett leggyorsabban 00:46:02-es idővel. Tegnap a célban fogadkozott, hogy ma mindent megtesz, hogy visszakaparintsa az összetettbeli második helyét. Ezért neki ma feltétlenül Lopez előtt kell végeznie. A homokos részen ő bizonyult a jobbnak, hiszen a chilei itt kereken 4 perces hátrányban volt! Mivel az élen haladva már nem látta maga előtt Lopezt, ezért egyetlen választható taktikája maradt: kegyetlen tempót diktálni. A második leggyorsabb ekkor Despres +00:00:44, míg a harmadik Coma +00:00:56 volt. A francia már napok óta a biztonságos motorozást preferálja, hiszen a több mint egy órás előny birtokában már csak a balszerencse foszthatja meg az idei Dakar trófeától. Innentől azonban - a homokos részt hátuk mögött hagyva- kemény talajon folytatták útjukat.
A 100. km-nél nem változott az első három sorrendje, de ekkor Lopez „Chaleco” hátránya már +00:05:31 volt Ullevalseterrel szemben, ami az összetettben is több mint 4 perces lemaradást jelentett a második helyhez képest. Azonban még csak most jön a neheze, hiszen egyre kövesebb részek következtek.
165. km-nél még mindig a norvég KTM-es Ullevalseter vezetett 01:53:30, akit továbbra is Cyril Despres tudott a legjobban megközelíteni +00:00:59, míg a provizórikus harmadik helyen Marc Coma +00:01:18 húzta a gázt. Lopez szinte másodpercre azonos időt ment az elmúlt ellenőrző pont óta az élen haladó norvéggal, ami azt jelentette, hogy a köztük lévő távolság maradt öt és fél perc!
A tankoláshoz (CP2) a rajt óta 216 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek és még mindig a norvég állt az élen 01:59:45, de mögötte már Coma érkezett +00:00:38 és őt követte Despres +00:00:49. Véleményem szerint neki is azt a taktikát kellene követnie, amit egy évvel ezelőtt Marc Coma választott hasonló helyzetben az előny birtokában. Nevezetesen bekísérni a célba az összetettbeli második helyezettet. De nem hiszem, hogy ezt tanítanom kellene a franciának. Chaleco lemaradása még mindig tetemesnek mondható +00:05:18 volt az éllovaséhoz képest. Ekkor a negyedik helyen Duclos +00:04:20,
míg az ötödiken lengyel Jacub Przygonski +00:04:26 repesztett. Nem emlékszem, hogy a Dakar történetében lett volna lengyel motoros ennyire előkelő helyen. Ráadásul a tegnapi 6. helyezésének köszönhetően az összetett 8. helyéről várhatta a mai rajtot.
Cyril Despres viszont úgy gondolta, hogy mégsem követi Coma KTM-jét, hanem a 265. km-hez érve inkább átveszi a vezetést. A skandináv csapat büszkesége így a második helyre szorult vissza +00:00:19, míg a spanyol címvédő a harmadik helyen haladt +00:00:37. Lopez akkor már a negyedik helyen érkezett +00:04:28, amivel az utóbbi részek leggyorsabbjának számított és majdnem másfél percet hozott Ullevalseteren, ami az összetett második helyéhez volt nagyon fontos.
Lévén, hogy az utolsó részeken már nem volt annyira köves a pálya, a norvég Ullevalseter visszavette vezető helyét az éllovas franciától és a 328. km-nél már ismét a legjobb időt láthattuk a neve mellett 03:12:06. Ezt a vezető szerepet már nem engedte ki a kezéből a célig, amihez már csak 40 km volt hátra.
Cél:
1 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03:27:05 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 03:27:48 00:00:43
3 COMA (ESP) KTM 03:29:51 00:02:46
4 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 03:32:40 00:05:35
5 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 03:35:13 00:08:08
Az összetett állása a 13. szakaszt követően:
1 DESPRES (FRA) KTM 49:38:44 00:00:00
2 ULLEVALSETER (NOR) KTM 50:42:56 01:04:12
3 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 50:47:18 01:08:34
4 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 50:59:25 01:20:41
5 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 51:34:50 01:56:06
6 DUCLOS (FRA) KTM 51:37:50 01:59:06
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 52:52:21 03:13:37
8 COMA (ESP) KTM 56:11:09 06:32:25 06:22:00
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között