0

Dakar 2010: Despres hidraulika nélkül nyert ismét szakaszt

2010-01-09 00:00:00
Dakar 7. szakasza: Iquique-Antofagasta
Összekötő: 37 km > Special: 600 km > Összekötő: 4 km



Tegnap hét motoros volt kénytelen feladni a versenyt, akik közül ketten súlyosabban sérültek. GONÇALVES (PRT) BMW  kulcscsonttörést, míg Luca MANCA (ITA) KTM egy hatalmas bukást követően koponyasérülést szenvedett.



Luca állapotára való tekintettel az orvosok mesterséges kómában tartják. Rajtuk kívül még öten LEPAN (FRA) SHERCO, CISCAR CHISBERT (ESP) HONDA, FANTOZZI (BRA) HONDA, NERI (GBR) KTM, és SOUSA (PRT) YAMAHA adták fel a versenyt.


Így a 99 motorosra fogyatkozott mezőny állt fel az idei év leghosszabb szelektív szakaszának rajtjához. A szervezők állítása szerint ez a legváltozatosabb szakasz is a terepviszonyok vonatkozásában. Valamint a hosszú szakasz miatt korai indulást terveztek be a mai napra, hogy tervek szerint délután hatkor már mehessenek a versenyzők a táborba és megkezdhessék jól megérdemelt – bő egy napos- pihenésüket.

Marc Coma (KTM) nyitotta a sort, 05:55-kor hagyta el a tábort, hogy elérje a 07:10-es rajtidejét. Azután kétpercenként indulhattak a többiek is.

Az első 63 km megtételéhez a norvég Pal Anders Ullevalseter-nek (KTM 690) elegendő volt 53’29, amivel elsőként érkezhetett a CP1-hez. A második helyen Fretigne (Yamaha 450) +00:00:54, a harmadik pedig a szintén Yamahás Olivier Pain +00:01:42. Coma iszonyatos rajtot követően visszacsúszott a 20. helyre több, mint 7 perces lemaradással.

A második ellenőrző pont (CP2) már 15 km múlva következett és az élen haladók sorrendje nem változott.

Azonban a 141. km-nél az vezető norvég mögé megérkezett Lopez az Apriliával, minimális hátránnyal +00:00:39. A harmadik ekkor Fretigne (Yamaha 450) kerek 1 perces hátránnyal. Az élről induló Marc Coma már a 12. helyen száguldva próbált felzárkózni az élbolyra +00:06:13.

Ez a sorrend a 177. km-ig nem változott, ahol a mezőny egy kijelölt betonúton folytatta a menetelését. Ötven kilométer megtételét követően érkeztek a CP3-ra. Elsőként Fretigne 02:47:47, majd a lengyel Jakub Przygonski (KTM 660 Rally) +00:02:59 érkezett. Őket követte Ullevalseter +00:03:06, és Lopez +00:05:02. Coma 17 volt ekkor +00:13:25 hátránnyal.
 


A beérkezőknek 227 kilométerrel a hátuk mögött itt volt lehetőségük először tankolni, majd a betonútról letérve ismét terepen folytatták útjukat.
 


CP5-nél (355 km) a helyiek nagy kedvence Lopez került az élre, akit mögött Fretigne +00:02:40, Ullevalseter +00:03:32 és Marc Coma +00:04:28 haladt.

448 km megtételét követően a sorrend kicsit változott: 1. David Fretigne 05:44:50, 2. Marc Coma +00:00:38, 3. Lopez Contard +00:01:22, Pal Anders Ullevalseter +00:03:43, Cyril Despres +00:04:16. Az összetett első ekkor eszmélt fel, hogy a bő négy perces hátrányát most már ideje lenne ledolgozni, ezért kicsit jobban rácsavart a gázmarkolatra és igen bátor tempót diktált.
 


Coma elszántsága is egyértelművé vált, amikor a rossza rajtot követően fokozatosan zárkózott fel, majd az 509 km-nél az élre állt. Őt követte Fretigne +00:00:13, aki mögött már Despres +00:03:13 száguldott, akinek sikerült 21 km alatt több mint 1 percet ledolgoznia az előző mérőpontnál mért hátrányából. A tempóból pedig még ekkor sem vett vissza, hiszen a következő 72 km-en újabb bő 3 percet hozott az élen álló Comán, miközben sikerült megelőznie Fretigne-t is. Ráadásul az utolsó 20 km-t is a leggyorsabban teljesítette Despres, aki elsőként ért a célba! A végére felgyorsult a portugál Faria (KTM) is, akinek sikerült megelőzni a skandináv csapat kiválóságát Ullevalsetert (pedig a szakasz felénél még vezető pozícióban volt a norvég).

Cél:

1.    DESPRES (FRA) KTM 07:34:14
2.    COMA (ESP) KTM +00:00:29
3.    FRETIGNE (FRA) YAMAHA +00:05:00
4.    FARIA (PRT) KTM +00:09:10
5.    ULLEVALSETER (NOR) KTM +00:11:10

Összetett állás a 7. szakaszt követően:

1.    DESPRES (FRA) KTM 28:10:13
2.    COMA (ESP) KTM +01:06:50
3.    RODRIGUES (PRT) YAMAHA +01:20:08
4.    ULLEVALSETER (NOR) KTM +01:25:52
5.    LOPEZ (CHL) APRILIA +01:31:04



 Cyril Despres: Ez nagyon kemény volt

„600 km 7 és fél óra alatt egy ilyen iszonyatos úton nagyon lefárasztott. Főleg, hogy 150 km-rel a vége előtt belementem egy nagy árokba tévedtem és szétrobbant a hátsó lengéscsillapítóm hidraulikája. Ezek után a karjaimban és a nyakamon éreztem minden egyes követ. Eddig is kemény volt a verseny, de most úgy éreztem, hogy nem bírom tovább. Ezért most igazán jól jön a pihenőnap. Marc és köztem kicsi volt a különbség és szerintem az én jó gumiválasztásomnak köszönhetem az előnyömet, amire bizton számíthattam. A hidraulika hiánya ellenére nem lett különösebb baja a motoromnak. Azért a motor minden egyes csavarját át kell most vizsgálnunk. Eddig elhozott a motorom… 



TOTOS




;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )