Coma egyenlített a negyedik szakaszon
A tegnapi győzelmet követően ma is nyerni tudott Marc, és az összetettben is az élre állt. Most volt az első off-track szakasz, ahol igazi sivatagi élményben volt része a kalandoroknak.
Ma 554 km-es összekötő szakaszt követően 207 km szelektív várt az összes kategória résztvevőire, hogy Argetntinát maguk mögött hagyva, a chilei Calamába érjenek. A határátkelést követően szinte súrolták a bolíviai határt, ahol a minap kezdődött egy komolyabb tűntetés az üzemanyag áremelés miatt. A határátkelés zökkenőmentesen és viszonylag gyorsan tudott zajlani, mert azt már a táborhelyen elvégeztek a hatósági szervek, itt csak egy rutinszerű útlevélvizsgálatra kellett „lassítania” a mezőnynek.
Legkorábban ismét a motorosok/quadosok keltek, akiknek már 04:30-kor a rajtvonalnál kellett sorakozniuk. Szinte még álmosan vágtak neki az Andok hegyvonulatának, hogy „megmászva” azt átkeljenek a 4800 méteres magasságon, maguk mögött hagyva Argentínát. Majd pedig Chilébe érve belevessék magukat a hírhedt Atacama sivatag dűnéibe, ahol hét napot fognak majd eltölteni.
A tegnapi győzelmének köszönhetően Marc Coma (ESP-KTM) indulhatott elsőként és azonnal komoly tempót diktálva már a 81. km-nél 32 másodperces előnyre tett szert az őt követő Cyril Despre-vel (FRA-KTM) szemben. Bár most nem kellett számolgatva követnie valakit, hanem a saját tempóját diktálva, kitűnő navigálással száguldott előre. A harmadik helyen ekkor a francia versenyző „vízhordója” Ruben Faria (PRT-KTM) érkezett 1’24”-es hátránnyal a katalán mögött. A negyedik helyen „Chaleco” (CHL-APRILIA), míg az ötödiken Goncalves Paulo (PRT-BMW) haladt.
Calamába érve a helyzet alig változott, pedig közben ízelítőt kaphattak az atacamai sivatagból rendesen a versenyzők.
A SHARK versenyzője Cyril Despre a második szakaszon nagyobb tempót diktált ugyan, de ismét eltévesztett párszor az útvonalat és 16 másodperccel később ért a célba, mint a mai nap győztese, Marc Coma. Ez egyben azt is jelenti, hogy az összetettben is átvette a vezetést a spanyol, bár a kettejük között mindössze kettő másodperc a különbség! Ez az ideiglenes eredmény azt is mutatja, hogy a két – saját párharcát vívó- versenyző milyen mesteri mértékben semlegesíti egymást. Hiszen 1220 mért kilométer megtételét követően egy keréknyomnyi különbség tudott kialakulni közöttük, miközben mindketten két-két szakaszgyőzelemmel büszkélkedhetnek.
Mögöttük harmadik helyen „Chaleco” Lopez érkezett 2’05”-es hátrányban, míg negyedikként Olivier Pain, aki már rendszeresen helyet követel magának az „élmenők között”. Bár a francia Yamahás a 12 perces büntetés következtében visszaesett az összetett 12. helyre.
Mai motoros eredmények:
Összetett állás:
A nap vesztese:
Alain Duclos (FRA-Aprilia) esett és megütötte magát. A negyven éves bamakói születésű versenyző sokáig ücsörgött a motorja mellett, és a nézők közül kellett segítenie párnak, hogy később magához térjen, mert enyhe agyrázkódást szenvedett az esése következtében. Pedig a Laser bukósisak tette a dolgát, de mégis olyannyira emlékezetkiesése lett az Aprilia toppilótájának, hogy először nem is értette, hogy mit keres az adott helyen illetve merre kell tovább haladnia. Azonban többszöri pihenőt beiktatva, sikerült a napi szakasz céljába érnie.
A szelektív szakasz vége egybe esett a tábor bejáratával, aminek következtében azonnal pihenhettek is a megfáradt versenyzők. Erre szükségük is lesz, mert holnap mindössze 36 km-es összekötő után 426 km-es szelektív, illetve sivatagi homok vár rájuk!
TOTOS
www.dakar.com
Ma 554 km-es összekötő szakaszt követően 207 km szelektív várt az összes kategória résztvevőire, hogy Argetntinát maguk mögött hagyva, a chilei Calamába érjenek. A határátkelést követően szinte súrolták a bolíviai határt, ahol a minap kezdődött egy komolyabb tűntetés az üzemanyag áremelés miatt. A határátkelés zökkenőmentesen és viszonylag gyorsan tudott zajlani, mert azt már a táborhelyen elvégeztek a hatósági szervek, itt csak egy rutinszerű útlevélvizsgálatra kellett „lassítania” a mezőnynek.
Legkorábban ismét a motorosok/quadosok keltek, akiknek már 04:30-kor a rajtvonalnál kellett sorakozniuk. Szinte még álmosan vágtak neki az Andok hegyvonulatának, hogy „megmászva” azt átkeljenek a 4800 méteres magasságon, maguk mögött hagyva Argentínát. Majd pedig Chilébe érve belevessék magukat a hírhedt Atacama sivatag dűnéibe, ahol hét napot fognak majd eltölteni.
A tegnapi győzelmének köszönhetően Marc Coma (ESP-KTM) indulhatott elsőként és azonnal komoly tempót diktálva már a 81. km-nél 32 másodperces előnyre tett szert az őt követő Cyril Despre-vel (FRA-KTM) szemben. Bár most nem kellett számolgatva követnie valakit, hanem a saját tempóját diktálva, kitűnő navigálással száguldott előre. A harmadik helyen ekkor a francia versenyző „vízhordója” Ruben Faria (PRT-KTM) érkezett 1’24”-es hátránnyal a katalán mögött. A negyedik helyen „Chaleco” (CHL-APRILIA), míg az ötödiken Goncalves Paulo (PRT-BMW) haladt.
Calamába érve a helyzet alig változott, pedig közben ízelítőt kaphattak az atacamai sivatagból rendesen a versenyzők.
A SHARK versenyzője Cyril Despre a második szakaszon nagyobb tempót diktált ugyan, de ismét eltévesztett párszor az útvonalat és 16 másodperccel később ért a célba, mint a mai nap győztese, Marc Coma. Ez egyben azt is jelenti, hogy az összetettben is átvette a vezetést a spanyol, bár a kettejük között mindössze kettő másodperc a különbség! Ez az ideiglenes eredmény azt is mutatja, hogy a két – saját párharcát vívó- versenyző milyen mesteri mértékben semlegesíti egymást. Hiszen 1220 mért kilométer megtételét követően egy keréknyomnyi különbség tudott kialakulni közöttük, miközben mindketten két-két szakaszgyőzelemmel büszkélkedhetnek.
Mögöttük harmadik helyen „Chaleco” Lopez érkezett 2’05”-es hátrányban, míg negyedikként Olivier Pain, aki már rendszeresen helyet követel magának az „élmenők között”. Bár a francia Yamahás a 12 perces büntetés következtében visszaesett az összetett 12. helyre.
Mai motoros eredmények:
Összetett állás:
A nap vesztese:
Alain Duclos (FRA-Aprilia) esett és megütötte magát. A negyven éves bamakói születésű versenyző sokáig ücsörgött a motorja mellett, és a nézők közül kellett segítenie párnak, hogy később magához térjen, mert enyhe agyrázkódást szenvedett az esése következtében. Pedig a Laser bukósisak tette a dolgát, de mégis olyannyira emlékezetkiesése lett az Aprilia toppilótájának, hogy először nem is értette, hogy mit keres az adott helyen illetve merre kell tovább haladnia. Azonban többszöri pihenőt beiktatva, sikerült a napi szakasz céljába érnie.
A szelektív szakasz vége egybe esett a tábor bejáratával, aminek következtében azonnal pihenhettek is a megfáradt versenyzők. Erre szükségük is lesz, mert holnap mindössze 36 km-es összekötő után 426 km-es szelektív, illetve sivatagi homok vár rájuk!
TOTOS
www.dakar.com
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között