Coma diadala a harmadik szakaszon
A SHARK versenyzője, Cyril Despres ma navigációs hibát vétett, amely miatt legnagyobb riválisa diadalmaskodhatott a harmadik szakaszon. De így is megőrizte összetettbeli vezető helyét a francia.
A mai nap érdekessége, hogy a rendezők három útvonalat jelöltek ki a versenyzők számára, akik közül a motoros/quados mezőnyre várt a leghosszabb táv. Nevezetesen 752 km, amelyből 524 volt szelektív. Az autósoknak 731 km-t kellett megtenniük, 500 mért kilométerrel, míg a kamionosoknak „csak” 634 km jutott mára, melyből mindössze 200 km-t mértek.
Ez persze talán jelzésértékű is volt a nehézségi fokra utalva…
Először De Tucumanból indulva a sivatagi kanyonból kaptak ízelítőt a versenyzők, majd pedig következett a vadabb, erdős rész, ahová a kamionokat nem terelték be a rendezők (ők teljesen más útvonalon haladtak).
A harmadik szakasz rajtvonalához elsőként a tegnapi győztes Cyril Despres (FRA) állhatott, aki az első két napon 2’35”-es előnyt kovácsolt magának Marc Comával szemben. Azonban ez az előny gyorsan elszállt, amikor egy óvatos ütemben megtett 10 kilométert követően már a tizenegyedik kilométernél komoly navigációs gondja támadt. Ekkor ugyanis nemcsak a spanyol rivális Marc Coma száguldott el mellette, hanem még páran a mezőnyből.
Az első 80 kilométert a BMW-s Paulo Goncalves tette meg a leggyorsabban, mögötte Coma 20 másodperces hátránnyal, majd pedig a francia Olivier Pain 1’04”-el lemaradva. A 113. kilométernél (CP1) Despres hátránya már négy percre duzzadt!
248 km megtétele után az élre állt Coma, megelőzve a portugál Goncalvest, akinek ekkorra 1’36”-es hátránya volt, míg mögötte Pain érkezett 2’29”-es lemaradással, de őrizve a provizórikus harmadik helyet.
Cyril Despres feje ekkor már nem amiatt fájt, mert nyomta volna a SHARK sisak, hanem azért, hogy csavarjon-e komolyabban a gázkaron. Persze a felkészültség is látszott a teljesítményén, hiszen a 443. kilométernél már Coma mögött érkezett a második helyen 2’33”-re csökkentve a lemaradását. Harmadik helyen pedig Pain +3’20”-es hátránnyal a katalán mögött.
Az utolsó részen még ugyan tudott pár másodpercet hozni Cyril Dspres Marc Coma-n, de végül megszerezhette a spanyol az idei első szakaszgyőzelmét, ami összességében már a 12. volt. A francia –köszönhetően a nap második felében produkált iszonyatos tempójának- megtarthatta az összetettbeli vezető pozícióját, bár előnye 14 másodpercre csökkent. Paulo Goncalcves érkezett meg harmadiknak (+3’36”) aki a ranglétrán is előrébb lépett egy hellyel, de talán még nála is nagyobb fejlődést mondhat magáénak Olivier Pain, aki a mai remek negyedik helyezésével feljött az összetettbeli 6. helyre. A Yamahás francia már most kilátásba helyezte első Dakar győzelmét.
A mai szakasz motoros eredménye:
Összetett állás 2011.01.04.:
Nyilatkozatok:
Marc Coma (ESP-KTM):
„Ez egy igazán autentikus Dakar nap volt: az első részben navigációs feladatokkal, míg a többiben hosszú motorozással. Boldog vagyok a mai eredményem birtokában. Cyril Despres navigációs hibáját kihasználtam. Persze nagyon fontos volt ez a szakaszgyőzelem, de a lényegesebb, hogy megnyerjük ezt a ralit.”
Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:
„Marc Coma nagyon gyorsan utolért. Az első tíz kilométert nagyon óvatosan kezdtem, aztán a következő pillanatban már gondom is támadt a navigálással és teljesen rossz irányba mentem. Bár nem szenvedtem két órás hátrányt, de súlyos perceket vesztettem. A végén aztán 2’21”-es hátránnyal értem a célba, amely miatt az összetett előnyöm is 14 másodpercre csökkent. Ez ugyan nem nagy veszteség, de én szerettem volna megtartani az előnyömet.”
Olivier Pain (FRA-YAMAHA):
„Az első részen minden rendben volt és nagyon jól éreztem magam. Még akkor sem csüggettem, amikor az itinerem papírszalagja megállt. Hiába nyomtam a gombot, nem haladt tovább, ezért kénytelen voltam kézzel tekergetni a papírszalagot benne. Azonban a második részen egyszer csak vizes lett a papír és kénytelen voltam megállni, hogy rendbe rakjam. Ettől eltekintve a motor igazán jól működik és jól érzem magam. Nem vagyok lemaradva az elejétől, így bizakodva tekintek a végső cél felé.”
Francisco Lopez Contardo (CHL-Aprilia):
„Jó ütemben kezdtem, de aztán akadt egy kis problémám az üzemanyag ellátással. Meg kellett állnom és értékes tíz percet áldoznom a javításra. Utána szelídebb tempót diktáltam. Tudtam, hogy ez egy nehéz nap lesz, de még mindig itt vagyok. Remélem, hogy a dolgok változni fognak majd, amikor elérünk Chilébe, hiszen ott otthon vagyok.”
TOTOS
A mai nap érdekessége, hogy a rendezők három útvonalat jelöltek ki a versenyzők számára, akik közül a motoros/quados mezőnyre várt a leghosszabb táv. Nevezetesen 752 km, amelyből 524 volt szelektív. Az autósoknak 731 km-t kellett megtenniük, 500 mért kilométerrel, míg a kamionosoknak „csak” 634 km jutott mára, melyből mindössze 200 km-t mértek.
Ez persze talán jelzésértékű is volt a nehézségi fokra utalva…
Először De Tucumanból indulva a sivatagi kanyonból kaptak ízelítőt a versenyzők, majd pedig következett a vadabb, erdős rész, ahová a kamionokat nem terelték be a rendezők (ők teljesen más útvonalon haladtak).
A harmadik szakasz rajtvonalához elsőként a tegnapi győztes Cyril Despres (FRA) állhatott, aki az első két napon 2’35”-es előnyt kovácsolt magának Marc Comával szemben. Azonban ez az előny gyorsan elszállt, amikor egy óvatos ütemben megtett 10 kilométert követően már a tizenegyedik kilométernél komoly navigációs gondja támadt. Ekkor ugyanis nemcsak a spanyol rivális Marc Coma száguldott el mellette, hanem még páran a mezőnyből.
Az első 80 kilométert a BMW-s Paulo Goncalves tette meg a leggyorsabban, mögötte Coma 20 másodperces hátránnyal, majd pedig a francia Olivier Pain 1’04”-el lemaradva. A 113. kilométernél (CP1) Despres hátránya már négy percre duzzadt!
248 km megtétele után az élre állt Coma, megelőzve a portugál Goncalvest, akinek ekkorra 1’36”-es hátránya volt, míg mögötte Pain érkezett 2’29”-es lemaradással, de őrizve a provizórikus harmadik helyet.
Cyril Despres feje ekkor már nem amiatt fájt, mert nyomta volna a SHARK sisak, hanem azért, hogy csavarjon-e komolyabban a gázkaron. Persze a felkészültség is látszott a teljesítményén, hiszen a 443. kilométernél már Coma mögött érkezett a második helyen 2’33”-re csökkentve a lemaradását. Harmadik helyen pedig Pain +3’20”-es hátránnyal a katalán mögött.
Az utolsó részen még ugyan tudott pár másodpercet hozni Cyril Dspres Marc Coma-n, de végül megszerezhette a spanyol az idei első szakaszgyőzelmét, ami összességében már a 12. volt. A francia –köszönhetően a nap második felében produkált iszonyatos tempójának- megtarthatta az összetettbeli vezető pozícióját, bár előnye 14 másodpercre csökkent. Paulo Goncalcves érkezett meg harmadiknak (+3’36”) aki a ranglétrán is előrébb lépett egy hellyel, de talán még nála is nagyobb fejlődést mondhat magáénak Olivier Pain, aki a mai remek negyedik helyezésével feljött az összetettbeli 6. helyre. A Yamahás francia már most kilátásba helyezte első Dakar győzelmét.
A mai szakasz motoros eredménye:
Összetett állás 2011.01.04.:
Nyilatkozatok:
Marc Coma (ESP-KTM):
„Ez egy igazán autentikus Dakar nap volt: az első részben navigációs feladatokkal, míg a többiben hosszú motorozással. Boldog vagyok a mai eredményem birtokában. Cyril Despres navigációs hibáját kihasználtam. Persze nagyon fontos volt ez a szakaszgyőzelem, de a lényegesebb, hogy megnyerjük ezt a ralit.”
Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:
„Marc Coma nagyon gyorsan utolért. Az első tíz kilométert nagyon óvatosan kezdtem, aztán a következő pillanatban már gondom is támadt a navigálással és teljesen rossz irányba mentem. Bár nem szenvedtem két órás hátrányt, de súlyos perceket vesztettem. A végén aztán 2’21”-es hátránnyal értem a célba, amely miatt az összetett előnyöm is 14 másodpercre csökkent. Ez ugyan nem nagy veszteség, de én szerettem volna megtartani az előnyömet.”
Olivier Pain (FRA-YAMAHA):
„Az első részen minden rendben volt és nagyon jól éreztem magam. Még akkor sem csüggettem, amikor az itinerem papírszalagja megállt. Hiába nyomtam a gombot, nem haladt tovább, ezért kénytelen voltam kézzel tekergetni a papírszalagot benne. Azonban a második részen egyszer csak vizes lett a papír és kénytelen voltam megállni, hogy rendbe rakjam. Ettől eltekintve a motor igazán jól működik és jól érzem magam. Nem vagyok lemaradva az elejétől, így bizakodva tekintek a végső cél felé.”
Francisco Lopez Contardo (CHL-Aprilia):
„Jó ütemben kezdtem, de aztán akadt egy kis problémám az üzemanyag ellátással. Meg kellett állnom és értékes tíz percet áldoznom a javításra. Utána szelídebb tempót diktáltam. Tudtam, hogy ez egy nehéz nap lesz, de még mindig itt vagyok. Remélem, hogy a dolgok változni fognak majd, amikor elérünk Chilébe, hiszen ott otthon vagyok.”
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között