Chaleco nyerte a rövidített szakaszt
A rendezők lerövidítették a mai napra előírt –idei leghosszabbnak szánt- szakaszt, mivel a pénteki napon sokan a sivatagban rekedtek.
A mezőny a hetedik szakaszon végre visszafelé – Buenos Airesbe- vették az irányt és „csak” 273 km-en kellett versenyezniük. Természetesen a mára tervezett 631 km-es szelektív szakaszt meg kellett tennie a versenyzőknek, amelyből a mért szakasz kissé gyorsabb részen jelölték ki.
Így juthattak el Arica-ból, Antofagasta-ba.
Elsőként Ruben Faria (PRT-KTM) kezdte a sort, majd pedig a még talpon maradt 124 motoros társa következett. Azonban már a 91. km-nél csapattársa, vagyis Cyril Despres (FRA-KTM) vette át a vezetést, igaz csak 5 másodperccel megelőzve a hazaiak kedvencét, Lopez Contardo Francisco-t (CHL-APRILIA). Őt pedig az összetettbeli éllovas Marc Coma (ESP-KTM) követte +1’26”-es lemaradással az élen lévő franciával szemben.
Despres mindenáron faragni szeretett volna az összetett hátrányából, amihez kellett húznia a rövidített szakaszon a gázt rendesen. De hiába, mert a chilei –kihasználva a hazai terepet- már a 136. kilométernél több mint egy perces (+1’06”) előnyt harcolt ki magának Cyrillel szemben, míg a harmadik helyen lévő Helder Rodriguest-hez képest (+2’28”) volt az előnye.
Közben David Casteu (FRA-SHERCO) újabb balszerencse áldozata lett, hiszen a motorja mechanikai gondjaival bajlódott –kétszer is a nap során- súlyos perceket vesztegetve. Pedig pár nappal ezelőtt már navigációs probléma miatt sikerült jelentős hátrányt szenvednie az élmezőnyhöz képest. Vélhetően nem lopta be magát a szíve csücskébe ez a Dakar sem.
Ugyan ezt elmondhatja magáról Jonah Street (USA-YAMAHA) is, akinek hajtóműgond miatt kellett több mint egy órát vesztegelnie.
A CP2-höz érve az előnye tovább duzzadt a kipihent chileinek, aki már kerek 4 perccel vezetett Despres előtt, aki mögött viszont Marc Coma igyekezett, alig 6 másodperccel elmaradva.
A végéig nem is engedte át Lopez a vezetést, csak az előnye csökkent az őt üldözőkkel szemben. Ugyanis másodikként Cyril Dspres érkezett (+2’21”). Így sikerült mindkettejüknek faragniuk az összetettbeli hátrányukat Marc Coma-val szemben, akinek ma meg kellett elégednie a harmadik hellyel (+3’45”).
A chilei szakaszgyőzelme már várható volt, hiszen folyamatosan támadta két nagy riválisát. Azonban mindhárman tudják, hogy a mostani különbségek bármikor törlődhetnek közöttük egyetlen navigációs, vagy műszaki hiba miatt. Tehát még koránt sem dőlt el minden.
A mai motoros eredmények:
Az összetett állás 2011.01.09.:
Végre a tavalyi második helyezett Pal Anders Ullevalseter (NOR-KTM) is felért - a mai 8. helyének köszönhetően- a TOP10-be, akinek eddig nem igazán ment jól a versenyzés.
A 43 éves norvég kénytelen volt a jól megszokott 690 köbcentiméteres KTM motorját – a változtatott szabályok miatt- 450-esre cserélni, amellyel azonban nehezebben mennek a dolgok. Sajnos a kisebb motorja a Marokkó ralira még nem készült el, ezért csak a mostani éles bevetésen derülhettek ki a szériával kapcsolatos gondok, vagyis a kanyarok és a féktávok kezelése. Azonban a tapasztalat és a már tőle jól megszokott állóképesség birtokában napról napra jobb eredményeket ér el. Ráadásul a nyolcszoros Dakar menőnek navigációs problémákkal sem igazán kell küzdenie, ezért az új 800 méteres megközelítést követelő navigációs pontszabályozás nem esik nehezére. Vélhetően tartogat még a véghajrában is meglepetéseket a vetélytársaknak és rajongóinak egyaránt.
TOTOS
A mezőny a hetedik szakaszon végre visszafelé – Buenos Airesbe- vették az irányt és „csak” 273 km-en kellett versenyezniük. Természetesen a mára tervezett 631 km-es szelektív szakaszt meg kellett tennie a versenyzőknek, amelyből a mért szakasz kissé gyorsabb részen jelölték ki.
Így juthattak el Arica-ból, Antofagasta-ba.
Elsőként Ruben Faria (PRT-KTM) kezdte a sort, majd pedig a még talpon maradt 124 motoros társa következett. Azonban már a 91. km-nél csapattársa, vagyis Cyril Despres (FRA-KTM) vette át a vezetést, igaz csak 5 másodperccel megelőzve a hazaiak kedvencét, Lopez Contardo Francisco-t (CHL-APRILIA). Őt pedig az összetettbeli éllovas Marc Coma (ESP-KTM) követte +1’26”-es lemaradással az élen lévő franciával szemben.
Despres mindenáron faragni szeretett volna az összetett hátrányából, amihez kellett húznia a rövidített szakaszon a gázt rendesen. De hiába, mert a chilei –kihasználva a hazai terepet- már a 136. kilométernél több mint egy perces (+1’06”) előnyt harcolt ki magának Cyrillel szemben, míg a harmadik helyen lévő Helder Rodriguest-hez képest (+2’28”) volt az előnye.
Közben David Casteu (FRA-SHERCO) újabb balszerencse áldozata lett, hiszen a motorja mechanikai gondjaival bajlódott –kétszer is a nap során- súlyos perceket vesztegetve. Pedig pár nappal ezelőtt már navigációs probléma miatt sikerült jelentős hátrányt szenvednie az élmezőnyhöz képest. Vélhetően nem lopta be magát a szíve csücskébe ez a Dakar sem.
Ugyan ezt elmondhatja magáról Jonah Street (USA-YAMAHA) is, akinek hajtóműgond miatt kellett több mint egy órát vesztegelnie.
A CP2-höz érve az előnye tovább duzzadt a kipihent chileinek, aki már kerek 4 perccel vezetett Despres előtt, aki mögött viszont Marc Coma igyekezett, alig 6 másodperccel elmaradva.
A végéig nem is engedte át Lopez a vezetést, csak az előnye csökkent az őt üldözőkkel szemben. Ugyanis másodikként Cyril Dspres érkezett (+2’21”). Így sikerült mindkettejüknek faragniuk az összetettbeli hátrányukat Marc Coma-val szemben, akinek ma meg kellett elégednie a harmadik hellyel (+3’45”).
A chilei szakaszgyőzelme már várható volt, hiszen folyamatosan támadta két nagy riválisát. Azonban mindhárman tudják, hogy a mostani különbségek bármikor törlődhetnek közöttük egyetlen navigációs, vagy műszaki hiba miatt. Tehát még koránt sem dőlt el minden.
A mai motoros eredmények:
Az összetett állás 2011.01.09.:
Végre a tavalyi második helyezett Pal Anders Ullevalseter (NOR-KTM) is felért - a mai 8. helyének köszönhetően- a TOP10-be, akinek eddig nem igazán ment jól a versenyzés.
A 43 éves norvég kénytelen volt a jól megszokott 690 köbcentiméteres KTM motorját – a változtatott szabályok miatt- 450-esre cserélni, amellyel azonban nehezebben mennek a dolgok. Sajnos a kisebb motorja a Marokkó ralira még nem készült el, ezért csak a mostani éles bevetésen derülhettek ki a szériával kapcsolatos gondok, vagyis a kanyarok és a féktávok kezelése. Azonban a tapasztalat és a már tőle jól megszokott állóképesség birtokában napról napra jobb eredményeket ér el. Ráadásul a nyolcszoros Dakar menőnek navigációs problémákkal sem igazán kell küzdenie, ezért az új 800 méteres megközelítést követelő navigációs pontszabályozás nem esik nehezére. Vélhetően tartogat még a véghajrában is meglepetéseket a vetélytársaknak és rajongóinak egyaránt.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között