0

Chaleco nyerte a rövidített szakaszt

2011-01-10 00:00:00
A rendezők lerövidítették a mai napra előírt –idei leghosszabbnak szánt- szakaszt, mivel a pénteki napon sokan a sivatagban rekedtek.

A mezőny a hetedik szakaszon végre visszafelé – Buenos Airesbe- vették az irányt és „csak” 273 km-en kellett versenyezniük. Természetesen a mára tervezett 631 km-es szelektív szakaszt meg kellett tennie a versenyzőknek, amelyből a mért szakasz kissé gyorsabb részen jelölték ki.



 Így juthattak el Arica-ból, Antofagasta-ba.

Elsőként Ruben Faria (PRT-KTM) kezdte a sort, majd pedig a még talpon maradt 124 motoros társa következett. Azonban már a 91. km-nél csapattársa, vagyis Cyril Despres  (FRA-KTM) vette át a vezetést, igaz csak 5 másodperccel megelőzve a hazaiak kedvencét, Lopez Contardo Francisco-t (CHL-APRILIA). Őt pedig az összetettbeli éllovas Marc Coma (ESP-KTM) követte +1’26”-es lemaradással az élen lévő franciával szemben.

Despres mindenáron faragni szeretett volna az összetett hátrányából, amihez kellett húznia a rövidített szakaszon a gázt rendesen. De hiába, mert a chilei –kihasználva a hazai terepet- már a 136. kilométernél több mint egy perces (+1’06”) előnyt harcolt ki magának Cyrillel szemben, míg a harmadik helyen lévő Helder Rodriguest-hez képest (+2’28”) volt az előnye.

Közben David Casteu (FRA-SHERCO) újabb balszerencse áldozata lett, hiszen a motorja mechanikai gondjaival bajlódott –kétszer is a nap során- súlyos perceket vesztegetve. Pedig pár nappal ezelőtt már navigációs probléma miatt sikerült jelentős hátrányt szenvednie az élmezőnyhöz képest. Vélhetően nem lopta be magát a szíve csücskébe ez a Dakar sem.

Ugyan ezt elmondhatja magáról Jonah Street (USA-YAMAHA) is, akinek hajtóműgond miatt kellett több mint egy órát vesztegelnie.

A CP2-höz érve az előnye tovább duzzadt a kipihent chileinek, aki már kerek 4 perccel vezetett Despres előtt, aki mögött viszont Marc Coma igyekezett, alig 6 másodperccel elmaradva.

A végéig nem is engedte át Lopez a vezetést, csak az előnye csökkent az őt üldözőkkel szemben. Ugyanis másodikként Cyril Dspres érkezett (+2’21”). Így sikerült mindkettejüknek faragniuk az összetettbeli hátrányukat Marc Coma-val szemben, akinek ma meg kellett elégednie a harmadik hellyel (+3’45”).

A chilei szakaszgyőzelme már várható volt, hiszen folyamatosan támadta két nagy riválisát. Azonban mindhárman tudják, hogy a mostani különbségek bármikor törlődhetnek közöttük egyetlen navigációs, vagy műszaki hiba miatt. Tehát még koránt sem dőlt el minden.

A mai motoros eredmények:


 
Az összetett állás 2011.01.09.:
 


Végre a tavalyi második helyezett Pal Anders Ullevalseter (NOR-KTM) is felért - a mai 8. helyének köszönhetően- a TOP10-be, akinek eddig nem igazán ment jól a versenyzés.



 A 43 éves norvég kénytelen volt a jól megszokott 690 köbcentiméteres KTM motorját – a változtatott szabályok miatt- 450-esre cserélni, amellyel azonban nehezebben mennek a dolgok. Sajnos a kisebb motorja a Marokkó ralira még nem készült el, ezért csak a mostani éles bevetésen derülhettek ki a szériával kapcsolatos gondok, vagyis a kanyarok és a féktávok kezelése.  Azonban a tapasztalat és a már tőle jól megszokott állóképesség birtokában napról napra jobb eredményeket ér el. Ráadásul a nyolcszoros Dakar menőnek navigációs problémákkal sem igazán kell küzdenie, ezért az új 800 méteres megközelítést követelő navigációs pontszabályozás nem esik nehezére. Vélhetően tartogat még a véghajrában is meglepetéseket a vetélytársaknak és rajongóinak egyaránt.

TOTOS


;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )