0

Budapest-Bamako 2010: Szakadékok mentén, 2100 méteres magasságban

2010-01-23 00:00:00
A nap elején ijesztőnek tűnt a mára előírt 12 órás szintidő, de a többségnek sikerült megoldania. Bár voltak, akik lecsúsztak az útról és Liszi autója is hengerfejes lett.

Budapest-Bamako 7. szakasz: Tinerhir-Mhamid 310 km

Bár nem kellett korán kelniük a résztvevőknek, mégis mindenki időben ott akart lenni az eligazításon és az azt követő fél nyolcas rajtnál, hisz a napi 12 órás szintidő láttán volt sejtésük arról, ami várhat rájuk. Reggeli rituálét követően – ami általában egy gyors fürdés, vagy mégsem és egy rövid kávézással egybekötött reggeli- neki is vágtak a veszélyesnek is mondható szakasznak. A mezőnynek ugyanis 2100 méter magasságban, szakadékok mellett vitt az útjuk,



 de jutott mára is völgyben elnyúló zöld oázis,




 illetve nyílegyenes vöröses homokút. Na meg rengeteg kő, ami ténylegesen rázóssá tette a mai etapot.



 A délelőtti rész – de inkább fél nap- azzal telt, hogy a sziklás terepen haladt a mezőny, miközben az Anti-Atlasz félelmetes kopár masszívumán kellett átkelniük és megérkezniük a Draa folyó fantasztikusan szép völgyéhez, ahol Zagora települése található. A hegyoldalba vájt utak nagyon szűkek és kövesek voltak, amelyek nem magas sziklafal meredezett, a másikról pedig szakadék tátongott, ezért a szembejövőknek nem sok esélyük lett volna a továbbhaladásra. Szembe azonban csak egy csapat dromedár tartott, akik ügyesen rájöttek, hogy nem férnek el tőlük és felmásztak a meredek sziklás hegyoldalra. (hogy mire képesek ezek a tevék…)

Zagora máskülönben híres az egykor innen induló, a Szaharán átvezető, és az észak-afrikai területeket Fekete-Afrikával összekötő karavánútról. A városban több helyen találkozni a táblával, amely azt jelzi, hogy innen 52 nap alatt érhető el a Mali északi részén fekvő ősi iszlám egyetemi város és vallási központ, Timbuktu. Zagorát pisték, vagyis sivatagi ösvények kötik össze az Erg Chebbi szélén fekvő Merzouga-val.



Zagora felé érkezve a rali résztvevői először a városból kirajzó, szolgáikat ajánló autószerelőkkel találkoztak, valamint az út szélén játszó gyerekekkel, akik rámenősen kéregetik az ajándékokat. Persze a járműjavítást tervező csapatok megálltak a helyi műhelyeknél, hiszen nem tudhatták mikor lesz újra lehetőségük egy kis reparatúrára. Majd a mezőny után eredtek, akiknek nagy része már be is ért Mhamid-ba.


Végre ismét lehetett szállodában aludni (már akinek jutott hely és volt rá pénze), ahol még medence is volt. De sokan választották a jól bevált sátrazást is.



A szintidő tartható volt ezért a városi bazárokat is meglátogathatták, ahol teázás mellett próbálták rátukmálni a „varázsszőnyegeket” az érdeklődőkre.

A Liszi László vezette csapatnak egyébként a mai szakaszt követően hengerfejes lett az autója, amit a célba érésük után azonnal 3 szerelő kezdett szerelni. (hiába, Lisziék komolyan veszik magukat...)

Kezd körvonalazódni végre az is, hogy ki megy le Bamakóig. A vállalkozó csapatok száma azért valamennyit fogyatkozott a napok múlásával, de azért még így is jelentős számban vannak bevállalós emberek. Állítólag Villám Géza vezetésével szeretnének eljutni Bamakóig, aki katonai kíséretet próbál szervezni melléjük.

Ma a fennmaradó szakaszok közül a leghosszabbat teljesítik a csapatok, Assa városába kell eljutniuk, ami a legrövidebb úton is több mint 550 km.

hát még kerülővel...



TOTOS

;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )