Budapest-Bamako 2010: Elindult a mezőny
Felemás érzéssel sorakoztak fel a Nagy Afrikai Futam résztvevői, aminek az előzetesen bejelentett terrorfenyegetettség volt a fő oka. Meg persze annak következményeként tett útvonal módosítás. Ezek szerint nem Bamakóban ér véget az idei Budapest-Bamako, ami első hallásra kicsit bizarr. De ha jobban belegondolunk a szervezők valószínűleg nem tehettek mást, mint a Mauritán és Mali térségben kiírt útszakaszok helyettesítését a marokkói feladatokkal. Most úgy tudni, hogy egy jó nagy kört megtéve a marokkói részen, végül Agadirben lesz a befutó. Emiatt a résztvevők egy része csalódásának adott hangot, de akadt olyan is aki kijelentette, hogy ő akkor is elmegy Bamakóig. Utóbbiak valószínűleg saját felelősségükre tehetik mindezt...
Szóval a mezőnyt a Városligeti Műjégpályán indították útjára, több ezer néző biztatása mellett. A mínusz hét fokos hideg nem szegte kedvüket az indulóknak, sőt talán gyorsabb tempóra buzdítja őket, hisz lelki szemeik előtt az afrikai hőség és a csodálatos táj képe lebeg. Előtte azonban meg kell tenni pár ezer kilométeres utat az európai kontinensen is, ahol vélhetőleg még hasonló hidegben kell fagyoskodniuk.
Először a segélyszállító kamion kelt útra, majd pedig Villám Géza köszöntötte az egybegyülteket, aki az 5 évvel ezelőtti futam megálmodója volt, és az idei évben is teljesíteni kívánja a teljes távot. Bohókás ruhájában, bohókás autójával vágott neki a megmérettetésnek, ami vélhetően most rengeteg újdonságot tartogat majd számára is. Ezek után következtek a rendezők és kisegítők, valamint a mentősök autói, akiket rövid bemutatás mellett indítottak útra.
Engem legfőképpen a motoros mezőny érdekelt, hiszen nem kétséges, hogy ők vállalják a legnagyobb feladatot az útvonal teljesítésével. Az előre beharangozott 18 motor helyett én csak négy motorost fedeztem fel a rajtnál, akik között ott volt Mező Jani barátom is, aki a Motorrevü színeiben indulhatott.
Ő már harmadjára szeretné teljesíteni a távot, ezért valószínűleg (mivel már kétszer látta Bamakót) nem a morgós indulók közé sorolható. Zebracsíkos motorján gurult fel a rámpára, hogy Aszódi Zoltán alkalmi szpíker közlésére reagálva elmondhassa, hogy ő nem Győzike és jelenleg betegen vág neki az idei versenynek (hiszen ő a verseny kategóriát választotta).
A hiányzó motorosok miatt oknyomozásba kezdtem, de érdemben nem tudtam sokat kideríteni, viszont feltűnt egy segélyautó, amelynek utánfutójába több motor is be volt rakodva. Ha értesüléseim helytállóak, akkor Mező motorja is így utazik Almeriáig –tehát a teljes európai szakaszt kihagyva-, Jani pedig a meleg utastérben. (ez még megbocsájtható?-szerkesztő)
Viszont a nyomozásnak lett más haszna is: megtudtam, hogy Polgár Tamás főszervező két autó kíséretében már előrement, hogy az új útvonalat a marokkói részen kijelölhessék, amiről a versenyzők a hetedik szakasz teljesítéséig kellő tájékoztatást kapnak majd. Addig ugyanis változatlan marad az útvonal. Polgár András a futam igazgatója pedig a rajtceremóniát követően igyekezett a mezőnnyel.
Polgár András:
"Az emberélet a legfontosabb, ezért született meg a döntés. Az elmúlt időszakban több európai turistát is elraboltak a veszélyes térségben, de érkeztek hírek kivégzésekről is."
Talán a fenti idézet érthetővé teszi a szervezők döntését...
TOTOS
Szóval a mezőnyt a Városligeti Műjégpályán indították útjára, több ezer néző biztatása mellett. A mínusz hét fokos hideg nem szegte kedvüket az indulóknak, sőt talán gyorsabb tempóra buzdítja őket, hisz lelki szemeik előtt az afrikai hőség és a csodálatos táj képe lebeg. Előtte azonban meg kell tenni pár ezer kilométeres utat az európai kontinensen is, ahol vélhetőleg még hasonló hidegben kell fagyoskodniuk.
Először a segélyszállító kamion kelt útra, majd pedig Villám Géza köszöntötte az egybegyülteket, aki az 5 évvel ezelőtti futam megálmodója volt, és az idei évben is teljesíteni kívánja a teljes távot. Bohókás ruhájában, bohókás autójával vágott neki a megmérettetésnek, ami vélhetően most rengeteg újdonságot tartogat majd számára is. Ezek után következtek a rendezők és kisegítők, valamint a mentősök autói, akiket rövid bemutatás mellett indítottak útra.
Engem legfőképpen a motoros mezőny érdekelt, hiszen nem kétséges, hogy ők vállalják a legnagyobb feladatot az útvonal teljesítésével. Az előre beharangozott 18 motor helyett én csak négy motorost fedeztem fel a rajtnál, akik között ott volt Mező Jani barátom is, aki a Motorrevü színeiben indulhatott.
Ő már harmadjára szeretné teljesíteni a távot, ezért valószínűleg (mivel már kétszer látta Bamakót) nem a morgós indulók közé sorolható. Zebracsíkos motorján gurult fel a rámpára, hogy Aszódi Zoltán alkalmi szpíker közlésére reagálva elmondhassa, hogy ő nem Győzike és jelenleg betegen vág neki az idei versenynek (hiszen ő a verseny kategóriát választotta).
A hiányzó motorosok miatt oknyomozásba kezdtem, de érdemben nem tudtam sokat kideríteni, viszont feltűnt egy segélyautó, amelynek utánfutójába több motor is be volt rakodva. Ha értesüléseim helytállóak, akkor Mező motorja is így utazik Almeriáig –tehát a teljes európai szakaszt kihagyva-, Jani pedig a meleg utastérben. (ez még megbocsájtható?-szerkesztő)
Viszont a nyomozásnak lett más haszna is: megtudtam, hogy Polgár Tamás főszervező két autó kíséretében már előrement, hogy az új útvonalat a marokkói részen kijelölhessék, amiről a versenyzők a hetedik szakasz teljesítéséig kellő tájékoztatást kapnak majd. Addig ugyanis változatlan marad az útvonal. Polgár András a futam igazgatója pedig a rajtceremóniát követően igyekezett a mezőnnyel.
Polgár András:
"Az emberélet a legfontosabb, ezért született meg a döntés. Az elmúlt időszakban több európai turistát is elraboltak a veszélyes térségben, de érkeztek hírek kivégzésekről is."
Talán a fenti idézet érthetővé teszi a szervezők döntését...
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között