Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.
Budapest-Bamako 10. szakasz: Laayoune-Khanifiss
A sok kiesőnek és gondnak köszönhetően később „fekete vasárnapnak” elnevezett nap végét Tarfaya előtt majd 100 km-re lévő kempingben éjszakázhatott a megtépázott mezőny. Kun Árpi motoros barátunk is beért a táborba és társával együtt pálinkázással öblítették le –kizárólag sterilizációs célzattal- a helyi kaját, amit még vacsorára ettek (valami tadzsinn névre keresztelt zsíros bárány…). Az éjszaka folyamán egy kecskecsalád tévedt a sátrak közé és felzabáltak egy zacskó citromot, amit kint hagytak a sátor előtt. Végre Mező Jani is hallatott magáról, pedig már kezdtem visszaemlékezni a tavalyi eltűnésére, amikor már azt a hírt kaptam, hogy eljátszotta egy helyi kocsmában a motorját és ezért nem tudunk róla…Most nem így történt, de kis gond azért akadt megint. A vele tartó motorosok (vagy ő tart velük…végül is mindegy a lényeg, hogy klikkesedtek páran és együtt folytatják…egységben a segítség alapon) közül az egyik KTM-esnek szintén defektje lett, amit a nála lévő pótbelsővel sem tudott elhárítani, hiszen az is lukas volt (ezt nevezi Mező dupla pechnek). Következésként lemaradtak a mezőnytől és javítási lehetőség után néztek. Megoldva a problémát, folytatták útjukat Foum-Zguid, majd Tata városát érintve. Később egy másik BMW F650 GS-nek pedig vissza kellett fordulnia a Szaharából, mert a túlpakolt motor váznyúlványa elrepedt. Lényeges, hogy sokkal nomádabbak a körülmények, mint eddig – fogalmaz Mező, aki több társával várta a folytatást.
Mivel a tegnapi cél mégis Laayoune mellett lett kijelölve, ezért a mai szakaszt is hivatalosan onnan kezdték meg, bár kicsit később a megszokottól. 12.30-kor vághatott neki a megfogyatkozott mezőny a mai hat órás szintidőre kiírt távnak. Ettől délebbre már nem fognak kerülni a versenyzők, hiszen észak felé vették az irányt.
Az óceán apályhelyzetét kihasználva közvetlenül a part homokjában haladt a mai nyomvonal,
ahonnan néha elrozsdásodott hajókat is látni lehetett.
A laza és kiszámíthatatlan vizes homok áldozata lett a Nádor Adventure Team, akik felborultak, de a Medical Team tájékoztatása szerint minden gond nélkül folytatni tudják a küzdelmet. A levált 17 csapat pedig Dakhla-ba ért Villám Géza vezetésével és nem kompon, hanem a szárazföldön – Mauritánián keresztül- szeretnék elérni Bamakót. Villám Gáza szerint katonai kíséretet biztosítanak nekik Mauritánián keresztül. Bár eredetileg 17 csapatról szállingóztak a hírek, mégis kb.: 30 autó volt az esti szálláshely parkolójában…
A 2010-es Budapest-Bamako január 23-i összetett nem hivatalos eredményei:
1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1020 pont)
2. #59 We solve it_1 (1003 pont)
3. #38 Snickers Team (1000 pont)
4. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (987 pont)
5. #23 Green Network (968 pont)
6. #111 Honvéd Dream Team (963 pont)
7. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (927 pont)
8. #13 Carcade_1 (904 pont)
9. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (900 pont)
10. Hungarian Dakar Team_1 (883 pont)
Talán most már véglegessé válik a hátralévő pár nap útvonala, amely alapján most Khanifiss-Cap Draa-Sidi Ifni-Tafraoute, majd pedig a végállomás Agadir következik.
TOTOS
Budapest-Bamako 10. szakasz: Laayoune-Khanifiss
A sok kiesőnek és gondnak köszönhetően később „fekete vasárnapnak” elnevezett nap végét Tarfaya előtt majd 100 km-re lévő kempingben éjszakázhatott a megtépázott mezőny. Kun Árpi motoros barátunk is beért a táborba és társával együtt pálinkázással öblítették le –kizárólag sterilizációs célzattal- a helyi kaját, amit még vacsorára ettek (valami tadzsinn névre keresztelt zsíros bárány…). Az éjszaka folyamán egy kecskecsalád tévedt a sátrak közé és felzabáltak egy zacskó citromot, amit kint hagytak a sátor előtt. Végre Mező Jani is hallatott magáról, pedig már kezdtem visszaemlékezni a tavalyi eltűnésére, amikor már azt a hírt kaptam, hogy eljátszotta egy helyi kocsmában a motorját és ezért nem tudunk róla…Most nem így történt, de kis gond azért akadt megint. A vele tartó motorosok (vagy ő tart velük…végül is mindegy a lényeg, hogy klikkesedtek páran és együtt folytatják…egységben a segítség alapon) közül az egyik KTM-esnek szintén defektje lett, amit a nála lévő pótbelsővel sem tudott elhárítani, hiszen az is lukas volt (ezt nevezi Mező dupla pechnek). Következésként lemaradtak a mezőnytől és javítási lehetőség után néztek. Megoldva a problémát, folytatták útjukat Foum-Zguid, majd Tata városát érintve. Később egy másik BMW F650 GS-nek pedig vissza kellett fordulnia a Szaharából, mert a túlpakolt motor váznyúlványa elrepedt. Lényeges, hogy sokkal nomádabbak a körülmények, mint eddig – fogalmaz Mező, aki több társával várta a folytatást.
Mivel a tegnapi cél mégis Laayoune mellett lett kijelölve, ezért a mai szakaszt is hivatalosan onnan kezdték meg, bár kicsit később a megszokottól. 12.30-kor vághatott neki a megfogyatkozott mezőny a mai hat órás szintidőre kiírt távnak. Ettől délebbre már nem fognak kerülni a versenyzők, hiszen észak felé vették az irányt.
Az óceán apályhelyzetét kihasználva közvetlenül a part homokjában haladt a mai nyomvonal,
ahonnan néha elrozsdásodott hajókat is látni lehetett.
A laza és kiszámíthatatlan vizes homok áldozata lett a Nádor Adventure Team, akik felborultak, de a Medical Team tájékoztatása szerint minden gond nélkül folytatni tudják a küzdelmet. A levált 17 csapat pedig Dakhla-ba ért Villám Géza vezetésével és nem kompon, hanem a szárazföldön – Mauritánián keresztül- szeretnék elérni Bamakót. Villám Gáza szerint katonai kíséretet biztosítanak nekik Mauritánián keresztül. Bár eredetileg 17 csapatról szállingóztak a hírek, mégis kb.: 30 autó volt az esti szálláshely parkolójában…
A 2010-es Budapest-Bamako január 23-i összetett nem hivatalos eredményei:
1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1020 pont)
2. #59 We solve it_1 (1003 pont)
3. #38 Snickers Team (1000 pont)
4. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (987 pont)
5. #23 Green Network (968 pont)
6. #111 Honvéd Dream Team (963 pont)
7. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (927 pont)
8. #13 Carcade_1 (904 pont)
9. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (900 pont)
10. Hungarian Dakar Team_1 (883 pont)
Talán most már véglegessé válik a hátralévő pár nap útvonala, amely alapján most Khanifiss-Cap Draa-Sidi Ifni-Tafraoute, majd pedig a végállomás Agadir következik.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között