0

Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

2010-01-27 00:00:00
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.

Budapest-Bamako 10. szakasz: Laayoune-Khanifiss



 A sok kiesőnek és gondnak köszönhetően később „fekete vasárnapnak” elnevezett nap végét Tarfaya előtt majd 100 km-re lévő kempingben éjszakázhatott a megtépázott mezőny. Kun Árpi motoros barátunk is beért a táborba és társával együtt pálinkázással öblítették le –kizárólag sterilizációs célzattal- a helyi kaját, amit még vacsorára ettek (valami tadzsinn névre keresztelt zsíros bárány…). Az éjszaka folyamán egy kecskecsalád tévedt a sátrak közé és felzabáltak egy zacskó citromot, amit kint hagytak a sátor előtt. Végre Mező Jani is hallatott magáról, pedig már kezdtem visszaemlékezni a tavalyi eltűnésére, amikor már azt a hírt kaptam, hogy eljátszotta egy helyi kocsmában a motorját és ezért nem tudunk róla…Most nem így történt, de kis gond azért akadt megint. A vele tartó motorosok (vagy ő tart velük…végül is mindegy a lényeg, hogy klikkesedtek páran és együtt folytatják…egységben a segítség alapon) közül az egyik KTM-esnek szintén defektje lett, amit a nála lévő pótbelsővel sem tudott elhárítani, hiszen az is lukas volt (ezt nevezi Mező dupla pechnek). Következésként lemaradtak a mezőnytől és javítási lehetőség után néztek. Megoldva a problémát, folytatták útjukat Foum-Zguid, majd Tata városát érintve. Később egy másik BMW F650 GS-nek pedig vissza kellett fordulnia a Szaharából, mert a túlpakolt motor váznyúlványa elrepedt. Lényeges, hogy sokkal nomádabbak a körülmények, mint eddig – fogalmaz Mező, aki több társával várta a folytatást.

Mivel a tegnapi cél mégis Laayoune mellett lett kijelölve, ezért a mai szakaszt is hivatalosan onnan kezdték meg, bár kicsit később a megszokottól. 12.30-kor vághatott neki a megfogyatkozott mezőny a mai hat órás szintidőre kiírt távnak. Ettől délebbre már nem fognak kerülni a versenyzők, hiszen észak felé vették az irányt.



 Az óceán apályhelyzetét kihasználva közvetlenül a part homokjában haladt a mai nyomvonal,



ahonnan néha elrozsdásodott hajókat is látni lehetett.

A laza és kiszámíthatatlan vizes homok áldozata lett a Nádor Adventure Team, akik felborultak, de a Medical Team tájékoztatása szerint minden gond nélkül folytatni tudják a küzdelmet. A levált 17 csapat pedig Dakhla-ba ért Villám Géza vezetésével és nem kompon, hanem a szárazföldön – Mauritánián keresztül- szeretnék elérni Bamakót. Villám Gáza szerint katonai kíséretet biztosítanak nekik Mauritánián keresztül. Bár eredetileg 17 csapatról szállingóztak a hírek, mégis kb.: 30 autó volt az esti szálláshely parkolójában…

A 2010-es Budapest-Bamako január 23-i összetett nem hivatalos eredményei:

 1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1020 pont)
2. #59 We solve it_1 (1003 pont)
3. #38 Snickers Team (1000 pont)
4. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (987 pont)
5. #23 Green Network (968 pont)
6. #111 Honvéd Dream Team (963 pont)
7. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (927 pont)
8. #13 Carcade_1 (904 pont)
9. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (900 pont)
10. Hungarian Dakar Team_1 (883 pont)


Talán most már véglegessé válik a hátralévő pár nap útvonala, amely alapján most Khanifiss-Cap Draa-Sidi Ifni-Tafraoute, majd pedig a végállomás Agadir következik.



TOTOS

;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )