A SHARK pilótái jól szerepeltek a történelmi versenyen
A MotoGP versenysorozata első ízben látogatott el Aragonba, ahol a legelső versenyt Pol Eapargaro a SHARK büszkesége nyerte, míg a Moto2 géposztályban Talma is végre dobogóra állhatott!
Mivel a magyar Balatonring már harmadik alakalommal nem tudta megrendezni a MotoGP versenyt, ezért új helyszín lépett be a világbajnoki sorozat történetébe a spanyolországi Aragonban.
Ez egy teljesen új építmény, amelynek a neve Circuito Motorland Aragon, és amelyet Herman Tilke tervezett. A német építész, aki több F1 pályához adta már a nevét többek között a pazar portimaoi pályához. Aragónia egy igazi versenyzői pálya: hosszú egyenes, gyors nagy kanyarok, magasság különbségek, szűk kanyarok – ez a pálya próbára teszi a versenyző és a gép képességeit is főleg a fékezés és gyorsítás terén.
A pálya első világbajnoki versenyét megelőzően Shoya Tomizawa emléke előtt tisztelgett minden résztvevő, még a spanyol király Juan Carlos is, aki tiszteletét tette a versenyen, valamint a győztesek díjait is átadta.
A verseny drámával indult, amikor a világbajnokságban akkor még vezető Marc Marqueznek hátulról nekiütközött a motorjával Randy Krummenacher már a rajt utáni első kanyarban és a 17 éves versenyző frusztráltan belebokszolt az aszfaltba, alig akarván elhinni, hogy idén másodszor nem tudja majd befejezni a versenyt. Az incidenst később kivizsgálták és Krummenacher, aki vissza tudott térni a versenybe, fekete zászlót kapott. Míg Marquez visszabaktatott a boxba, Bradley Smith átvette a vezetést Marquez riválisaitól, Espargarotól és Teroltól, akik között megkezdődött a házi csata a dobogós helyezésekért. A két spanyol kicsit meg tudott lépni az angoltól, majd pedig az utolsó körben Espargaro elslisszolt az Aprilia versenyzője mellett a hátsó egyenesben és elsőként ment be az utolsó hosszú kanyarba, hajszálnyival Terol előtt, és ezzel Pol idén a harmadik győzelmét aratta, 0,050 másodperces előnnyel.
Ez a végkifejlet azt jelenti, hogy Marquez – aki a verseny előtt 9 ponttal állt Terol és 20 ponttal Espargaro előtt – most a harmadik helyre esett vissza a világbajnoki pontversenyben 11 ponttal lemaradva Terolhoz és öt ponttal a SHARK pilótájához, Pol Espargarohoz képest.
Ebben a géposztályban is volt magyar SHARK versenyző Sebestyén Péter személyében, akinek jól sikerült a rajtja és a 28. helyről egészen a 20-ig tornázta fel magát. Azonban a technikai ördöge közbeszólt és idő előtt kiszállni kényszerült a versenyből.
Sebestyén Péter nyilatkozata:
„Nagyon sajnálom, hogy technikai probléma miatt nem sikerült befejeznem a versenyt. Már az első kör után éreztem, hogy valami nincs rendben a motorral, de próbáltam még a gondolatot is elhessegetni, hogy valami probléma van az Apriliámmal. Néhány körrel később azonban nem volt más választásom, kuplung-fék és kigurultam a pálya füves részére, hogy ne akadályozzam a még versenyben lévőket. Függetlenül attól, hogy a futamot nem tudtam befejezni, nagyon sokat tanultam és minden új tapasztalatra szükségem van ahhoz, hogy egyre jobb legyek, és ha állandó versenyzővé válok, akkor megálljam a helyemet a vb-n is. Szeretném megköszönni a lehetőséget a szponzoraimnak, Talmácsi Gábornak, a Faster Management-nek és nem utolsó sorban menedzseremnek, Roberto Favaronak.”
A Moto2-es kategóriánál a SHARK magyar pilótájáért Talmácsi Gáborért izgulhattunk.
Végre ezen a hétvégén úgy tűnt, hogy Talma is elégedett a motorja beállításaival, amit a hetedik rajtkocka is bizonyított. A warm-up alkalmával elért ötödik hely pedig kimondottan jó előjelnek bizonyult. A versenyen Talma –a tőle megszokott módon- jól kapta el a rajtot és okosan a belső ívre helyezkedett, nehogy kiüssék alóla a motort. Óvatosság jogosnak tűnt, hiszen a középmezőnyben Fonsi Nieto hibázott az első kanyarnál és kicsúszásakor magával sodort másik négy versenyzőt is.
Talmácsi már az első kör végén, a negyedik helyen robogott és a verseny végig tartani tudta a tempót. Elöl Iannone meglépett a mezőnytől, a második bolyt Simon, Corsi és Talmácsi alkotta. A magyar versenyző több kanyarban is más ívet választott, ezzel is kímélve a gumikat, amit ez a pálya felettébb gyorsan koptatott. Később Talmának sikerült megelőznie Simone Corsit, ami már a dobogót jelentette a SHARK versenyző számára. Az utolsó körben még megpróbálta megfogni a 2. helyen motorozó Julian Simont, ami kis híján sikerült is neki, de végül 0.076-os különbséggel a harmadik helyen intette le a kockás zászló. Az idei első dobogós helyezésével járó 16 pont pedig az összetettben a hatodik helyre hozta fel.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdete óta végeztünk végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel és úgy érzem, hogy a szerelőim is megértették, amit mondtam és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó, ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk. Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen. Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást! Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen. Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást!”
A versenysorozat október harmadikán Japánban folytatódik, amelyet a maláj és az ausztrál viadal követ majd, ezért zsinórban három héten keresztül küzdenek a résztvevők a tengerentúlon.
TOTOS
Mivel a magyar Balatonring már harmadik alakalommal nem tudta megrendezni a MotoGP versenyt, ezért új helyszín lépett be a világbajnoki sorozat történetébe a spanyolországi Aragonban.
Ez egy teljesen új építmény, amelynek a neve Circuito Motorland Aragon, és amelyet Herman Tilke tervezett. A német építész, aki több F1 pályához adta már a nevét többek között a pazar portimaoi pályához. Aragónia egy igazi versenyzői pálya: hosszú egyenes, gyors nagy kanyarok, magasság különbségek, szűk kanyarok – ez a pálya próbára teszi a versenyző és a gép képességeit is főleg a fékezés és gyorsítás terén.
A pálya első világbajnoki versenyét megelőzően Shoya Tomizawa emléke előtt tisztelgett minden résztvevő, még a spanyol király Juan Carlos is, aki tiszteletét tette a versenyen, valamint a győztesek díjait is átadta.
A verseny drámával indult, amikor a világbajnokságban akkor még vezető Marc Marqueznek hátulról nekiütközött a motorjával Randy Krummenacher már a rajt utáni első kanyarban és a 17 éves versenyző frusztráltan belebokszolt az aszfaltba, alig akarván elhinni, hogy idén másodszor nem tudja majd befejezni a versenyt. Az incidenst később kivizsgálták és Krummenacher, aki vissza tudott térni a versenybe, fekete zászlót kapott. Míg Marquez visszabaktatott a boxba, Bradley Smith átvette a vezetést Marquez riválisaitól, Espargarotól és Teroltól, akik között megkezdődött a házi csata a dobogós helyezésekért. A két spanyol kicsit meg tudott lépni az angoltól, majd pedig az utolsó körben Espargaro elslisszolt az Aprilia versenyzője mellett a hátsó egyenesben és elsőként ment be az utolsó hosszú kanyarba, hajszálnyival Terol előtt, és ezzel Pol idén a harmadik győzelmét aratta, 0,050 másodperces előnnyel.
Ez a végkifejlet azt jelenti, hogy Marquez – aki a verseny előtt 9 ponttal állt Terol és 20 ponttal Espargaro előtt – most a harmadik helyre esett vissza a világbajnoki pontversenyben 11 ponttal lemaradva Terolhoz és öt ponttal a SHARK pilótájához, Pol Espargarohoz képest.
Ebben a géposztályban is volt magyar SHARK versenyző Sebestyén Péter személyében, akinek jól sikerült a rajtja és a 28. helyről egészen a 20-ig tornázta fel magát. Azonban a technikai ördöge közbeszólt és idő előtt kiszállni kényszerült a versenyből.
Sebestyén Péter nyilatkozata:
„Nagyon sajnálom, hogy technikai probléma miatt nem sikerült befejeznem a versenyt. Már az első kör után éreztem, hogy valami nincs rendben a motorral, de próbáltam még a gondolatot is elhessegetni, hogy valami probléma van az Apriliámmal. Néhány körrel később azonban nem volt más választásom, kuplung-fék és kigurultam a pálya füves részére, hogy ne akadályozzam a még versenyben lévőket. Függetlenül attól, hogy a futamot nem tudtam befejezni, nagyon sokat tanultam és minden új tapasztalatra szükségem van ahhoz, hogy egyre jobb legyek, és ha állandó versenyzővé válok, akkor megálljam a helyemet a vb-n is. Szeretném megköszönni a lehetőséget a szponzoraimnak, Talmácsi Gábornak, a Faster Management-nek és nem utolsó sorban menedzseremnek, Roberto Favaronak.”
A Moto2-es kategóriánál a SHARK magyar pilótájáért Talmácsi Gáborért izgulhattunk.
Végre ezen a hétvégén úgy tűnt, hogy Talma is elégedett a motorja beállításaival, amit a hetedik rajtkocka is bizonyított. A warm-up alkalmával elért ötödik hely pedig kimondottan jó előjelnek bizonyult. A versenyen Talma –a tőle megszokott módon- jól kapta el a rajtot és okosan a belső ívre helyezkedett, nehogy kiüssék alóla a motort. Óvatosság jogosnak tűnt, hiszen a középmezőnyben Fonsi Nieto hibázott az első kanyarnál és kicsúszásakor magával sodort másik négy versenyzőt is.
Talmácsi már az első kör végén, a negyedik helyen robogott és a verseny végig tartani tudta a tempót. Elöl Iannone meglépett a mezőnytől, a második bolyt Simon, Corsi és Talmácsi alkotta. A magyar versenyző több kanyarban is más ívet választott, ezzel is kímélve a gumikat, amit ez a pálya felettébb gyorsan koptatott. Később Talmának sikerült megelőznie Simone Corsit, ami már a dobogót jelentette a SHARK versenyző számára. Az utolsó körben még megpróbálta megfogni a 2. helyen motorozó Julian Simont, ami kis híján sikerült is neki, de végül 0.076-os különbséggel a harmadik helyen intette le a kockás zászló. Az idei első dobogós helyezésével járó 16 pont pedig az összetettben a hatodik helyre hozta fel.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdete óta végeztünk végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel és úgy érzem, hogy a szerelőim is megértették, amit mondtam és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó, ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk. Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen. Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást! Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen. Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást!”
A versenysorozat október harmadikán Japánban folytatódik, amelyet a maláj és az ausztrál viadal követ majd, ezért zsinórban három héten keresztül küzdenek a résztvevők a tengerentúlon.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között