25 éve lett tesztgyőztes a világ első karbonsisakja
Nagy fába vágták a fejszéjüket a francia mérnökök, s éppen három évtizeddel ezelőtt elkezdték kifejleszteni a világ első, nagy szériában készülő karbon bukósisakját. Ez lett az 1991-től kapható Shark XRC, mely egyaránt meggyőzte a motorosokat és a tesztelőket. Olyannyira kivételesnek találták, hogy az 1995-ös Motorrad tesztben nemes egyszerűséggel ez lett a piac „legkönnyebb és legbiztonságosabb” bukósisakja.
Tudományos alapokon: nemcsak FIM- és AMA-szakértőket, hanem fejsérülésekre szakosodott orvosokat bevonnak a Shark K+F osztályán a tervezésbe, hogy minél hatékonyabban védjen a készülő sisak
Az utóbbi negyed évszázadban számos karbonsisak készült a Shark boszorkánykonyhájában, ahol a mérnökök és tulajdonosok mellett nemzetközi versenysorozatok szervezői is hasznos visszajelzésekkel segítik a munkát. Egyebek mellett a FIM (Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség), valamint az AMA (Amerikai Motorkerékpáros Szövetség) versenyeken szerzett tapasztalatait is felhasználják, így tökéletesítve a fejvédőket.
Túra vagy pálya? A Shark jelen van a MotoGP-ben is – itt éppen Johann Zarco láthatól a királykategória 2019-es tesztjén, Sepangban
Ma már nem számít különlegesnek a szénszálas héjú fejvédő, több cég is kínál ilyet, ám a Shark büszkén emlékszik meg honlapján, hogy az XRC volt az úttörő, az első ilyen bukó, mely kitaposta az utat a vetélytársak előtt.
Napjainkban is többféle stílusú karbonsisak szerepel a Shark kínálatában, mint például a Spartan Carbon GT bukósisak, a többféle replikafényezéssel kapható Race-R Pro Carbon vagy éppen a formabontó SHARK S-Drak Carbon 2 bukósisak.
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között