Ha ősszel sem tennéd le a motort: többrétegű thermokabátok és jótanácsok hidegebb napokra
Tetszik vagy sem, a napokban beköszöntött esős idő is arra utal, hogy közeleg a motoros szezon vége. Persze van rá lehetőség, hogy elodázzuk az idényzárót: egy bélelt, többrétegű, akár Gore-Tex-es kabátban késő ősszel is jól érezheted magad a nyeregben.
Talán nem kell külön hangsúlyoznunk, hogy miért fontos a víz- és szélálló, motoron is melegen tartó öltözet. Aki szedett már össze ízületi vagy más gyulladásos nyavalyát egy-egy motorozás során, tisztában van vele, hogy itt is ugyanaz a helyzet, mint bármilyen más betegséggel: a megelőzés egyszerűbb és olcsóbb, mint utólag orvosolni a bajt.
Többrétegű thermokabátok a Beringtől
Ha kimondottan hűvös időre választasz kabátot, érdemes személyesen felpróbálnod vásárlás előtt, mégpedig olyan testhelyzetben, ahogy a motoron is viseled majd. Ha úgy érzed, minden a helyén, nincs kint a derekad, szinte rád szabták, az is csak fél siker, hiszen legalább ilyen fontos, hogy a legkisebb résen se jusson be a hideg és a huzat.
Így aztán komoly előny, ha állítható magasságú vagy eleve az átlagosnál magasabb a gallér, tág határok között állítható csuklónál a mérete, de legalább ennyire fontos, hogy ne csak a szél bejutását, hanem a nedvesség elvezetését is biztosítsd.
Elvégre pont mindegy, hogy a bejutó víztől vagy a saját izzadtságodtól fázol meg – az eredmény ugyanaz. Ráadásul nem elsősorban kényelmi kérdés, hogy hogy ne fázz a hidegtől és a széltől, mert a motor irányításához elengedhetetlen, hogy komfortosan utazz, ne legyenek merevek az izmaid, elgémberedettek a végtagjaid, mivel az befolyásolja a kormányzás, irányváltás, fékezés stb. gyorsaságát, pontosságát.
- Az alacsonyan járó nap és a gyakran esős, párás idő miatt rosszabbak a látási viszonyok – ezt is vedd figyelembe a sebesség megválasztásakor!
- Mivel a napos részeken száraz, de az árnyékban gyakran nedves az aszfalt, akár méterről méterre változhat a tapadás – figyelj rá!
- Ősszel kimondottan sok a „még egy utolsó jót motorozunk” felindulásból származó túlvállalás, különösen a relatív gyorshajtásból fakadó kicsúszás, amikor szabályos sebességgel, de nem a tudásának megfelelő tempóval kanyarodik a motoros.
- A motorosokra különösen veszélyes a sok csapadék, például az eső után az útról a plexire felcsapódó, koszos víz, ami másodpercekre meggátolhatja, hogy zavartalanul kilásson a sisakból. Érdemes erre is felkészülni, például a kesztyűre rögzített, nedves szivaccsal, amiben vészhelyzetben törölhetsz egyet-egyet.
- Nemcsak a nedvességgel, hanem a szántóföldekről felhordott sárral is számolni kell a kétkerekűeknek, hiszen egy ABS-es autó legfeljebb kicsit irányt téveszt, ha a sáros aszfalton lassít, míg motorral könnyen esés lehet belőle.
Mi a Fokt Motor-nál a következő, kifejezetten őszi motorozásra tervezett thermokabátokat javasoljuk az idén éppen 70 éves Bering kínálatából.
Az ötösfogat legkedvezőbb árú tagja, a Fibretech 600D külsőrészből készülő, alkarnál és könyöknél Armex 900D-s, nagy kopásállóságú erősítésekkel megspékelt Oural, míg a prémium minőségű Quebec azzal tűnik ki a motoroskabátok tömegéből, hogy Gore-Tex alapanyagának köszönhetően 100%-ig víz- és szélálló, valamint lélegző felső.
A csinos Boston sajátossága a Pulse Air névre keresztelt, cipzárral állítható szellőzők sokasága, és más Bering kabátokhoz hasonlóan ezt is megannyi fényvisszaverő borítja, hogy minél könnyebben észrevehető legyen a motoros az őszi-kora téli látási viszonyok mellett is.
A könnyedebb fazont kedvelőknek készül a – Softshell és neoprén külsőrészből összeállított –, sportosabb Diskor, míg az utolsó modell, a Skogar éppen ellenkezőleg: extra magas gallérjával a legcudarabb időben is nyeregbe pattanó hobbimotorosoknak és futároknak lehet ideális választás.
Jó motorozást és balesetmentes, élményteli túrákat kívánunk mindenkinek az idei utolsó gurulásokhoz, túrákhoz!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között