A motorápolás ABC-je: felni- és sisaktisztítástól a kabát impregnálásáig
Jótanácsok és hasznos termékek a téma szakértőjétől, a Dr. Oskar Kurt Wacktól.
Amikor motorápolásról vagy -tisztításról beszélünk, a többség egyszerű mosásra, esetleg némi polírozásra gondol, pedig ennél sokkal többet is tehetsz, hogy igényes gazda benyomását keltse a géped, illetve a ruhád, sisakod. Hogy könnyebb dolgod legyen, egy lelkes kémikusdoktor, az említett Dr. Oskar Kurt Wack kifejlesztette az S100 családot, mely – kicsit sem túlzás – forradalmasította a járműápolást. Most a lelkes kémikus visszaemlékezéseit olvashatjuk, hogy miként ért révbe, hogyan fejlesztette ki a mai napig népszerű motorápolási csomagot.
Egy ember a motorosokért: Dr. Oskar Kurt Wack
– 1980 rendkívüli év volt. Az akkoriban kifejlesztett úttörő eljárások és termékek még ma is hatással vannak mindennapi életünkre. Elég, ha az első összkerékhajtású raliautóra gondolunk (Audi Quattro), mely 1980-ban, Ingolstadtban született, csakúgy, mint az általam megálmodott S100 motorápolási család.
– Emlékszem, hazajöttek a pályáról, és csak betolták a garázs elé a sáros, koszos motorokat, arra várva, hogy majd a napsütésben megtisztulnak... – emlékezett vissza Dr. Wack. – Nem tudtam már nézni a mocskos gépeket – folytatta –, ezért kerti slaggal, szivaccsal nekiálltam, de órák múltán is szinte ugyanúgy festettek: jóformán a színük sem látszott a sártól.
Ám nem lett volna lelkes kémikus, ha nem eszelt volna ki frappáns megoldást, mely megkönnyítette saját dolgát, és azóta motorosok százezreinek segített. Ugye kitaláltátok:
Ez olyan sikeres lett, hogy a vevők ostromolták a kémikust, bővítse a cég kínálatát, így a kilencvenes években már ruhaápolási szerek sokasága és „fehér láncspray” (S100 White Chain) is színesítette a palettát.
Csak befújod, és már kész is – nem kell szétszedned hozzá… Lám, ilyen egyszerű is lehet a sisaktisztítás!
Ráadásul "sorvezetőt" is készített, hogy melyik fejlesztését mire, mikor és hogyan használják, lépésről lépésre vezetve a vásárlókat a gyors és hatékony motortisztításban. Egyértelmű, hogy az S100 gyorstisztítóval indul a művelet, amit csak ráfújsz, majd vödörből vagy slaggal lemosod, és ezzel meg is van az első lépés. Magabiztosak a fejlesztők, hiszen állításuk szerint már ez is „maradéktalanul felszárad, és polírozás nélkül is csillogó felületet ad”, míg a szintén saját szabadalmú lánctisztító és láncspraygondoskodik róla, hogy hosszabb életű legyen a láncszetted. Persze a krosszmotoros példából okulva speciális szereket is kifejlesztett, mint a rozsdagátló, ami segít megőrizni a mindennapos ingázásra vagy terepezésre használt motorok makulátlanságát, és nem hagyja, hogy roszdafoltok csúfítsák a vasat.
Legyen szó idomokba csomagolt sportmotorról vagy krómozott chopperről, mindkettő ápolására tuti receptet ad a német kémikus: a vállalat műanyag- és fémpolírozói segítenek, ha már megkopott a gép fénye, sőt a fémfelületre ajánlott S100 a fáradt krómbevonatot is életre kelti.
Persze nemcsak a motor, hanem a hozzá tartozó felszerelések is "megkapják a magukét" Dr. Wacktól, elvégre a cordura szakszerű tisztítására és impregnálására is van egy-egy tuti megoldása, így hosszú időn át újszerű és nem mellesleg esőálló lesz a dzsekid, nadrágod. Ha bőrben motorozol, akkor a remek szellőzést biztosító tisztítószer, no meg az UV-álló bőrápoló lesz segítségedre, a hordozható plexitisztító pedig minden motorosnak áldás.
Lám, így lett az otthoni motormosásból forradalmi ötlet, és egy immáron 41 éve sikeres vállalat. A történet igazi szépsége, hogy azóta Dr. Wack fiai is felnőttek, és a krosszgépek helyett (mellett) immáron az 1980-ban alapított társaságot irányítják – 2012 óta Harald és Oscar vezeti a Dr. Wack ötleteivel sikeressé vált céget.
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között