0

Újabb BMW siker az utolsó napon

2011-01-16 00:00:00
Frans Verhoeven (BEL-BMW) nyerte az idei Dakar utolsó szakaszát, újabb BMW sikert produkálva. Azonban az összetettben Marc Coma végzett az élen, megszerezve pályafutása harmadik Dakar győzelmét.

Az utolsó napjához érkezett a Dakar, ahol Cordoba és – az első napi kiindulópont- Buenos Aires között kellett leküzdeni 94 – versenyben maradt- motorosnak a mára előírt 181 kilométeres mért szakaszt. A mára kijelölt útvonalról a versenyzők egyhangúan úgy vélekednek – figyelembe véve az előző évet- hogy gyors és igen poros. Ezért most nem a tájékozódásé volt a főszerep, hanem a gyorsaságé, hiszen főleg hosszú és egyenes vonalvezetésű útvonalat kellett teljesíteniük.

A 13. Szakaszt Marc Coma kezdhette elsőként, akit a címvédő Cyril Despres követett. A tét nem kevesebb volt, mint a Dakar megnyerése, amitől a katalánt már csak a mai etap választott el. Óriási, közel 16 perces előnnyel a zsebében ezt már csak elveszteni lehetne, figyelembe véve, hogy az egész táv megtételéhez elegendő nekik másfél óra. Úgy is mondhatnánk, hogy Cyril Despres esélyei közel a nullával voltak egyelőek. Bár a Dakar kiszámíthatatlan, ahogy szokták mondani a hozzáértők. Marc Coma (ESP-KTM) számára azonban most már nagyon is kiszámíthatóvá vált. A mai napra előírt „házi feladata” hogy a címvédő franciát tartsa maga mögött, de ha ez nem megy, akkor legalább kontrolálható távolságban. Ezt tökéletesen teljesítette is, hiszen mindvégig maga mögött tartva érkezett a célba, ami számára a végső győzelmet jelentette. Mivel a technika sem hagyta cselben, így megszerezhette élete harmadik Dakar trófeáját!



 Marc Coma (ESP-KTM):

„Elengedhetetlen volt, hogy koncentrált maradjak és összpontosítsak a motorozásra. Ez volt az egyetlen módja annak, hogy nyerjek. Mindannyian tudjuk, hogy a Dakar egy kemény verseny, de idén különösen nehéz volt. Ez a győzelem a kemény munka jutalma, az utolsó hónapokban folytatott felkészülés eredménye. Szóval most megyek pihenni. Az elmúlt időben nem igazán tudtam másra gondolni, ezért most rám fér a pihenés.”

Mivel Cyril Despres ma nem tudta befogni az összetettben vezető katalánt, ezért várható volt, hogy kettejük időkülönbsége még a legjobb esetben sem lehet több kért percnél. Hiszen ennyivel később rajtolhatott ma a francia. Pedig kemény tempót diktált. A CP3-nál – 15 perccel a vége előtt) még az övé volt a leggyorsabb időeredmény, a végén mégis „csak” a negyedik helyen érkezett a célba. Bár az időkülönbsége mindössze 44 másodperccel volt gyengébb a mai legjobbtól.



 Cyril Despres SHARK (FRA-KTM):

„Ez a speciális most nem volt elég hosszú. Tavaly persze, amikor én voltam az élen, akkor szerettem volna, hogy legyen rövidebb, de most inkább hosszabb lehetett volna. De akárhogy is, az utolsó szakasz különösen szép, hiszen itt vár minket a célban a tömeg. Szomorú vagyok, hogy nem tudtam jobbat, mint ez. Bár 11 Dakaron háromszor voltam az élen és nyolcszor a dobogón! Jó lett volna még egy, de nem sikerült. Vétettem egy hibát és két kisebbet, amelynek megfizettem most az árát.”

Az utolsó szakaszt ugyanis Frans Verhoeven (BEL-BMW) nyerte, aki már az első ellenőrző pontnál az élen volt. Igaz, ekkor még 10-en voltak 1 percen belüli időeredménnyel! CP1-nél a sorrend: Verhoeven, H.Rodrigues, Despres, Azevedo, Chaleco, Coma, Czachor, Gerard, Knuiman és Faria.

Bár ezzel a szakaszgyőzelmével Verhoeven ugyan az összetettbeli eredményén is javítani tudott, azonban a most megszerzett 16. hely nem a pályafutása legjobbja. A BMW G 450 RR viszont nagyszerűen debütált, és valószínűleg a következő évben (kicsit több szerencsével) komoly ellenfélként próbálhatja ismét megtörni a KTM hegemóniát.




 Frans Verhoeven (BEL-BMW):

„Próbáltam nem hibázni, annak ellenére, hogy nagy por volt előttem. A semmiből jöttem fel az élre, igaz ez túl rövid szakasz volt. Ez egy nagyon jó Dakar volt. Szinte végig a TOP10-ben voltam, ami a célkitűzésem volt. Kár azért az egy szakaszért, ahol öt és fél órát vesztettem, amivel akár negyedik is lehetnék. De a Dakar nem így működik. Összetettben 16. Lettem, amivel most elégedett vagyok.”

A nap vesztese egyértelműen „Chaleco” Lopez lett, aki elbukta a pódiumot azzal, hogy a cél előtt 22 kilométerrel eltört a hátsó lengéscsillapítója. A sors keményen sújtotta a chileit, akit csapattársa kíséretében Pablo Pascual argentin quados húzott be a célba:



Az Aprilia helyett így a Yamaha versenyzője kerülhetett a dobogó harmadik fokára – a két KTM mellé- a portugál Helder Rodrigues-nek köszönhetően, akinek az ölébe hullott Lopez elbukott harmadik helye. Bár nem mondhatnánk, hogy nem dolgozott volna meg érte ő is keményen, hiszen a hatodik szakasz megnyerése mellett, ma is a második leggyorsabb tudott lenni Verhoeven mögött, mindössze 5 másodperccel elmaradva. Tavalyi 4. helyét követően ez a mostani harmadik hely számára egy valóra vált álom, és pályafutása legjobbja is egyben.

Az utolsó szakasz motoros eredményei:


 
A Dakar 2011 motoros végeredménye:


 
A világ legkeményebb versenyének motoros győztese ugyan nem meglepetés ember lett, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy sima ügy lett volna. Az elmúlt két hét figyelmet, kitartást és szerencsét is kívánt a motoros tudás mellett, minek most legjobban Marc Coma felelt meg.

TOTOS

;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )