Talma felfelé bukott
Miközben viharos körülmények között bontott szerződést eddigi csapatával Talmácsi Gábor, szinte az egész ország a további sorsáért aggódott és menedzserét okolta a történtekért. Most azonban kiderült, hogy felesleges volt izgulni az egykori MotoGP125-ös magyar világbajnokért, mert a versenysorozat prémium kategóriájában folytatja tovább pályafutását.
Az idei évben mindössze három versenyen (Losail, Motegi, Jerez) vett részt a Balatonring Team színeiben Gábor a MotoGP250-es géposztályában, mielőtt felbontotta volna az eddigi szerződését. Állítása szerint azért volt kénytelen elhagyni csapatát, mert azok nem biztosították számára a márciusban beígért második versenymotort, valamint a kommunikációs és média jogok magyarországi képviseletét is egyoldalúan átvették az eredetileg megjelölt Faster Management felügyeletéből. Az említett cégben maga a versenyző is 50%-ban érdekelt, ezért talán érthető a ragaszkodása a joggyakorláshoz. A felreppent hírek szerint a csapat nem igazán szeretett volna tovább dolgozni Talmácsi menedzserével sem, akihez viszont Gábor ragaszkodott és nem csak munkatársi, hanem baráti viszonyáról is biztosította őt. Kettejük összefonódásán még a kialakult hazai közhangulat sem tudott változtatni, hiszen annak ellenére, hogy mindenki az említett menedzser (Stefano Favaro) fejét akarta a meglévő szerződés megtartása érdekében, Talma kitartott mellette és hitt - a hosszú együttöltött években is bizonyított- szakértelmében.
Stefano Favaro: „Nagyon jól esett, hogy Gábor kitartott mellettem. Pedig Jorge Martinez a végleges szerződésbontást megelőzően egy olyan ajánlatot adott neki, amely mind időtartamában, mind pedig anyagi vonatkozásában szinte visszautasíthatatlannak számított, ha nélkülem folytatná. Ő azonban engem választott.”
A kölcsönös bizalmuk most kifizetődni látszik, hiszen a minap bejelentésre került, hogy sikerült leszerződnie Talmácsi Gábornak a SCOT RACING TEAM királykategóriában szereplő csapatához. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a 28 éves hazai versenyzőnknek újabb álma teljesülhetett a szerződés megkötésével, hiszen a MotoGP125-ben eltöltött éveket követően – negyedliteres géposztályt három verseny erejéig érintve- most a legfelső kategóriában versenyezhet és a motorsport legjobbjaival mérheti össze tudását. Az év közbeni csapat- és kategóriaváltásra a világbajnoki sorozatban nem igen volt példa, de a magyar fiúnak most még ez is sikerült. Azonban ehhez kellett az előző csapat vezetőjének Jorge „Aspar” Martinez úrnak is az engedélye, valamint a befogadó csapathoz a közepestől nagyobb nagyságrenddel bíró pénzösszeg befizetése is. Az anyagi segítség egy jelentős részét a magyar MOL nyújtotta, akik több százezer euróval támogatták meg Talma szereplését. A kettejük között létrejött szerződésben a MOL teljesítményorientált kifizetést vállalt annak érdekében, hogy a támogatott versenyző minél jobban szerepelve képviselje.
Hernádi Zsolt a MOL elnök-vezérigazgatója: „ A tehetség a profizmus és a népszerűség egy ritka ötvözetével van dogunk Talma esetében, aki ráadásul betartja a szerződésben foglaltakat. Profi szerződést kötöttünk egy profival, ahol a teljesítmény, a teljesíthetőség és a szerződés kereskedelmi értéke teljesen összhangban van. Ha Talma jól teljesít, akkor nagyon jól jár…és természetesen mi is! Rengeteg tehetséges versenyzővel találkoztunk már, azonban a tehetség önmagában nem mindig elég, ha az adott sportoló nem tud élni vele. Talma azt üzente nekünk eddigi pályafutásával, hogy ha a profizmus és a tehetség együtt van, akkor igenis le lehet győzni az irigységet, kishitűséget. A MOL életében is sok ilyen győzelem van. Gábor ennek az országnak, ennek a régiónak erőt és valami olyasmit adott, amire mindannyiunknak nagy szüksége van, az pedig a siker. Amit eddig mutatott, bizonyítja profizmusát, remélem továbbra is büszkék tudunk lenni Talmácsi Gáborra és arra, amit még mutatni fog. Mi segítjük őt ebben.”
Az VSCOT csapatnál örömmel fogadták Talmát és az általa hozott új szponzort is. Ebben a csapatban már 2006-ban szerepelt Gábor, ezért is volt lehetséges a gyors befogadása az eddig egyszemélyesként szereplő alakulatnál.
Cirano Mularoni a Scot Racing Team tulajdonosa: „Sajnos 2006-os szezont követően az aláírt megállapodásaink nem tették lehetővé, hogy szerződést hosszabbítsunk Gáborral, de nagyon örülök, hogy most ismét együtt dolgozhatunk.”
Egyetlen versenyzőjük a japán Yuki Takahashi, aki az idei évben indulhatott először ebben a kategóriában a csapat által biztosított 800-as HONDA nyergében. Az istálló második motorjára Talma már Barcelónában felülhetett, sőt versenyezhetett is.
Talmácsi Gábor: „Bevallom őszintén először nem mertem teljes gázt húzni, nehogy leesek a motorról, majd néhány ismerkedő kör megtétele után egyre jobban éreztem a motort. Óriási dolog, hogy a GP kategóriában versenyezhetek. Tudom, sokat kell még tanulnom és tapasztalnom, de készen állok a feladatra, hatalmas bennem a motiváció. Minden erőmmel azon leszek, hogy rászolgáljak a MOL, a csapatom és a szurkolóim bizalmára.”
A kialakult helyzetnek köszönhetően, tesztelés nélkül cseppent versenyzőnk a MotoGP kategóriába, ráadásul számára teljesen ismeretlen motorral kell bizonyítania. Ezek figyelembe vételével nem is az idei év élvonalbeli eredményével foglalkozik első sorban, hanem a 2010-es évet szeretné megalapozni. Az eddig teljesített körök alapján az idén jóformán csak a versenyek alkalmával lesz módja pontosabban megismerni a Hondát, azért csak a folyamatos fejlődést tűzte ki célul önmagának.
Talán a történet egyetlen szépséghibája, hogy most ismét egyetlen motor áll rendelkezésére Talmának…
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között