Dakar 2010: Lopez második szakaszgyőzelme
Dakar 8. szakasza: Antofagasta-Copiapo
Összekötő: 96 km > Special: 472 km Total: 568km
Tegnap pihenhetett a mezőny és volt idő a motorok átvizsgálására, itinerek pontosítására, esetleg egy kis ejtőzésre is. Azért a két éllovas gondoskodott arról, hogy a világsajtó a rájuk figyeljen. Cyril Despres a legutóbbi szakasz befejeztével értesített a szervezőket, hogy szerinte Marc Coma illegális gumicserével próbált tisztességtelen előnyhöz jutni. Ezt persze a címvédő spanyol tagadta.
Az ominózus eset még a hetedik szakaszon történt, amikor az első tankolást követően a 277 km-nél felterelték a mezőnyt a betonútra. Cyril Despres állítása szerint Marc Coma ekkor új gumival tért vissza.
Despres állításának igazolására a francia televíziós társaság sietett a segítségére, akik köztudottan a Dakar 2010-ről készített képeikkel tájékoztatják a nézőket, és bizony az ő kameráik elől nem tudnak elrejtőzni a versenyzők…főleg nem a TOP pilóták. Készítettek egy képet, amelyen egymás mellé rakták Coma és Despres hátsókerekeit és ezt elküldték a rendezőknek is.
Kettejük vitáját a szombati napon tárgyalták és döntötték el!
Marc Ducrocq a Dakar 2010 igazgatója: „A képek önmagukért beszélnek: a kerék láthatóan nem gurult 200 kilométert! Köztudott, hogy Marc Coma gumigondokkal küszködött az eddigi szakaszok során. Megpróbálta megoldani a maguk módján, de elkapták…”
Coma hat órás büntetést kapott, miután Cyril Despres gumicsere vádját elfogadták a rendezők. Így az összetett második helyéről 20 hellyel hátrébb találta magát!
Marc a döntést igazságtalannak tartotta és még a visszalépését is fontolóra vette. Tagadta az ellene felhozott vádakat és azzal érvelt, hogy a gumikat kímélte a hetedik szakasz első felében, aminek bizonyításaként az akkori 14. helyét hozta fel.
A nap végén azonban úgy döntött, hogy mégis folytatja a versenyt és vasárnap -95 motoros társával együtt- újból rajthoz állt.
Reggel hatkor indulhattak a táborhelyről és 07.30-kor kezdték meg a special teljesítését. A rajtsorrend alapján az első három: Despres, Coma, Fretigne volt, akik kétperces időkülönbséggel indulhattak és persze az őket követők is.
48 km megtételét követően a francia Alain Duclos (KTM 690) állt az élre, akit Coma +00:00:09 és Fretigne +00:00:36 követett.
CP1-nél (153km) már Coma volt az élen 01:32:44, de másodpercre pontosan ugyan ezt az időt motorozta a TEAM TONI-TOG büszkesége Duclos is! Csak hét másodpeccel volt lassabb Ullevalseter, amivel zárta a pillanatnyi dobogósok sorát.
Az első ellenőrzőpontot követően a norvég Ullevalster megtáltosodott és CP2-nél (199km) már ő haladt az élen. Duslos +00:01:05 és Fretigne +00:01:08 követték őt. Cyril Despres kicsit lemaradva +00:02:55 a 7. helyen volt ekkor.
A versenyzők 245 km megtétele után tankolhattak először (CP3), ahová elsőként Lopez érkezett 02:38:19. Az őt üldözők sorrendje: Ullevalseter +00:00:19, Fretigne +00:00:38, Faria +00:01:52, Coma +00:02:13, Duclos +00:03:24, Despres +00:04:55. Bizonyára nem véletlen az összetett lovas hátránya, ami véleményem szerint nem a motor műszaki hibájának volt köszönhető, hanem a biztonsági vezetésnek.
CP4-nél (304km) az első három sorrendje nem változott, csak az időkülönbségek nőttek az éllovas Lopezhez képest.
A 355. km-nél még mindig a chilei vezetett, de most már csak Ullevalseter tudott vele tartani. Igaz ő is majd két perces hátránnyal +00:01:50 követte a hazai sztárt. A döbbenetes iramot a harmadik helyen befutó Helder Rodrigez (Yamaha WR 450F) lemaradása +00:08:13 tükrözte. Azért Marc Coma ma is adott okot arra, hogy -szinte tüntetőleg- különös figyelmet fordítsanak rá: az iritrack elromlott ismét a motorján, ezért a nyomkövetése szinte lehetetlenné vált. Azért az ellenőrző pontoknál rendre felbukkant.
A következő mérési pont a 396. km-nél volt, ami már a szakasz végéhez közeledve az igazi dűnesort, és egyben a fokozódó nehézséget is jelentette a versenyzőknek. Nem úgy a hazaiak kedvencének, aki az Aprilia nyergében elszántan küzdött a második szakaszgyőzelméért. Még mindig vezette a mezőnyt 04:31:00 és mögötte továbbra is Ullevalseter +00:01:25 loholt. A 41 éves norvég után jócskán kellett várni, a következő versenyző megérkezéséig, akit Duclos +00:08:31 testesített. Negyedikként Despres érkezett +00:09:13-es hátránnyal.
A CP5-höz érkezve (465km) már előkerült Marc Coma, aki átvette a vezetést, azonban a végső hajrá mégis –a hazai pályán vélhetően sokat tesztelő- Francisco Lopez Contardonak (CHL) sikerült, így megszerezve a saját és az Aprilia második szakaszgyőzelmét!
Cél:
1 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:29:25 00:00:00
2 COMA (ESP) KTM 05:30:07 00:00:42
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 05:30:47 00:01:22
4 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:32:44 00:03:19
5 DESPRES (FRA) KTM 05:36:08 00:06:43
6 DUCLOS (FRA) KTM 05:38:31 00:09:06
7 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 05:41:15 00:11:50
8 PRZYGONSKI (POL) KTM 05:43:32 00:14:07
9 PAIN (FRA) YAMAHA 05:47:25 00:18:00
10 SVITKO (SVK) KTM 05:47:59 00:18:34
Az összetett állás a 8. szakaszt követően:
1 002 DESPRES (FRA) KTM 33:46:21 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 35:06:52 01:20:31
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 35:10:42 01:24:21
4 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 35:11:36 01:25:15
5 014 DUCLOS (FRA) KTM 35:38:50 01:52:29
6 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 35:48:54 02:02:33
7 016 PAIN (FRA) YAMAHA 36:28:20 02:41:59
8 011 PRZYGONSKI (POL) KTM 36:48:15 03:01:54
9 128 SVITKO (SVK) KTM 38:13:27 04:27:06
10 001 COMA (ESP) KTM 40:47:10 07:00:49 06:22:00
Vajon képes lesz-e Marc Coma a 6 óra 22 perces büntetést ledolgozni a hátralévő napokban?
TOTOS
Összekötő: 96 km > Special: 472 km Total: 568km
Tegnap pihenhetett a mezőny és volt idő a motorok átvizsgálására, itinerek pontosítására, esetleg egy kis ejtőzésre is. Azért a két éllovas gondoskodott arról, hogy a világsajtó a rájuk figyeljen. Cyril Despres a legutóbbi szakasz befejeztével értesített a szervezőket, hogy szerinte Marc Coma illegális gumicserével próbált tisztességtelen előnyhöz jutni. Ezt persze a címvédő spanyol tagadta.
Az ominózus eset még a hetedik szakaszon történt, amikor az első tankolást követően a 277 km-nél felterelték a mezőnyt a betonútra. Cyril Despres állítása szerint Marc Coma ekkor új gumival tért vissza.
Despres állításának igazolására a francia televíziós társaság sietett a segítségére, akik köztudottan a Dakar 2010-ről készített képeikkel tájékoztatják a nézőket, és bizony az ő kameráik elől nem tudnak elrejtőzni a versenyzők…főleg nem a TOP pilóták. Készítettek egy képet, amelyen egymás mellé rakták Coma és Despres hátsókerekeit és ezt elküldték a rendezőknek is.
Kettejük vitáját a szombati napon tárgyalták és döntötték el!
Marc Ducrocq a Dakar 2010 igazgatója: „A képek önmagukért beszélnek: a kerék láthatóan nem gurult 200 kilométert! Köztudott, hogy Marc Coma gumigondokkal küszködött az eddigi szakaszok során. Megpróbálta megoldani a maguk módján, de elkapták…”
Coma hat órás büntetést kapott, miután Cyril Despres gumicsere vádját elfogadták a rendezők. Így az összetett második helyéről 20 hellyel hátrébb találta magát!
Marc a döntést igazságtalannak tartotta és még a visszalépését is fontolóra vette. Tagadta az ellene felhozott vádakat és azzal érvelt, hogy a gumikat kímélte a hetedik szakasz első felében, aminek bizonyításaként az akkori 14. helyét hozta fel.
A nap végén azonban úgy döntött, hogy mégis folytatja a versenyt és vasárnap -95 motoros társával együtt- újból rajthoz állt.
Reggel hatkor indulhattak a táborhelyről és 07.30-kor kezdték meg a special teljesítését. A rajtsorrend alapján az első három: Despres, Coma, Fretigne volt, akik kétperces időkülönbséggel indulhattak és persze az őket követők is.
48 km megtételét követően a francia Alain Duclos (KTM 690) állt az élre, akit Coma +00:00:09 és Fretigne +00:00:36 követett.
CP1-nél (153km) már Coma volt az élen 01:32:44, de másodpercre pontosan ugyan ezt az időt motorozta a TEAM TONI-TOG büszkesége Duclos is! Csak hét másodpeccel volt lassabb Ullevalseter, amivel zárta a pillanatnyi dobogósok sorát.
Az első ellenőrzőpontot követően a norvég Ullevalster megtáltosodott és CP2-nél (199km) már ő haladt az élen. Duslos +00:01:05 és Fretigne +00:01:08 követték őt. Cyril Despres kicsit lemaradva +00:02:55 a 7. helyen volt ekkor.
A versenyzők 245 km megtétele után tankolhattak először (CP3), ahová elsőként Lopez érkezett 02:38:19. Az őt üldözők sorrendje: Ullevalseter +00:00:19, Fretigne +00:00:38, Faria +00:01:52, Coma +00:02:13, Duclos +00:03:24, Despres +00:04:55. Bizonyára nem véletlen az összetett lovas hátránya, ami véleményem szerint nem a motor műszaki hibájának volt köszönhető, hanem a biztonsági vezetésnek.
CP4-nél (304km) az első három sorrendje nem változott, csak az időkülönbségek nőttek az éllovas Lopezhez képest.
A 355. km-nél még mindig a chilei vezetett, de most már csak Ullevalseter tudott vele tartani. Igaz ő is majd két perces hátránnyal +00:01:50 követte a hazai sztárt. A döbbenetes iramot a harmadik helyen befutó Helder Rodrigez (Yamaha WR 450F) lemaradása +00:08:13 tükrözte. Azért Marc Coma ma is adott okot arra, hogy -szinte tüntetőleg- különös figyelmet fordítsanak rá: az iritrack elromlott ismét a motorján, ezért a nyomkövetése szinte lehetetlenné vált. Azért az ellenőrző pontoknál rendre felbukkant.
A következő mérési pont a 396. km-nél volt, ami már a szakasz végéhez közeledve az igazi dűnesort, és egyben a fokozódó nehézséget is jelentette a versenyzőknek. Nem úgy a hazaiak kedvencének, aki az Aprilia nyergében elszántan küzdött a második szakaszgyőzelméért. Még mindig vezette a mezőnyt 04:31:00 és mögötte továbbra is Ullevalseter +00:01:25 loholt. A 41 éves norvég után jócskán kellett várni, a következő versenyző megérkezéséig, akit Duclos +00:08:31 testesített. Negyedikként Despres érkezett +00:09:13-es hátránnyal.
A CP5-höz érkezve (465km) már előkerült Marc Coma, aki átvette a vezetést, azonban a végső hajrá mégis –a hazai pályán vélhetően sokat tesztelő- Francisco Lopez Contardonak (CHL) sikerült, így megszerezve a saját és az Aprilia második szakaszgyőzelmét!
Cél:
1 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:29:25 00:00:00
2 COMA (ESP) KTM 05:30:07 00:00:42
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 05:30:47 00:01:22
4 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:32:44 00:03:19
5 DESPRES (FRA) KTM 05:36:08 00:06:43
6 DUCLOS (FRA) KTM 05:38:31 00:09:06
7 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 05:41:15 00:11:50
8 PRZYGONSKI (POL) KTM 05:43:32 00:14:07
9 PAIN (FRA) YAMAHA 05:47:25 00:18:00
10 SVITKO (SVK) KTM 05:47:59 00:18:34
Az összetett állás a 8. szakaszt követően:
1 002 DESPRES (FRA) KTM 33:46:21 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 35:06:52 01:20:31
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 35:10:42 01:24:21
4 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 35:11:36 01:25:15
5 014 DUCLOS (FRA) KTM 35:38:50 01:52:29
6 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 35:48:54 02:02:33
7 016 PAIN (FRA) YAMAHA 36:28:20 02:41:59
8 011 PRZYGONSKI (POL) KTM 36:48:15 03:01:54
9 128 SVITKO (SVK) KTM 38:13:27 04:27:06
10 001 COMA (ESP) KTM 40:47:10 07:00:49 06:22:00
Vajon képes lesz-e Marc Coma a 6 óra 22 perces büntetést ledolgozni a hátralévő napokban?
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között