Budapest-Bamako rajt negyedszer, motoros indulókkal
Még csak most ér véget a Dakar Rally 2009-es versenye, de nem maradunk motoros rally hírek nélkül, hiszen elrajtolt a Budapest-Bamako mezőnye.
„A Nagy Afrikai Futam” néven emlegetik manapság a négy éves múlttal rendelkező – hagyományteremtő- versengést. A Budapest-Bamako 4 év alatt legendává nőtte ki magát. A 2005-ös rajtnál még csak 40-50 „furcsa kinézetű” autó vonult fel, míg a mostani Bamakon több autó indult már, mint a Dakaron. A nemzetközi szaksajtó állítólag a világ legnagyobb amatőr rallyjaként és a legnagyobb szaharai autóversenyként tartja számon. Afrikában ez a legnagyobb humanitárius rally, Magyarországon pedig a legnagyobb autósport esemény. 2009-ben a Budapest-Bamako két teljesen különböző útvonalon halad majd. A verseny és a túra kategóriában indulók külön utakon száguldhatnak.
A szombat reggeli rajtnál a motoros mezőnyben 12 induló jelent meg, amelyek közül hárman választották a keményebbnek számító „verseny” útvonalat. (a jelentkezők száma 25 volt, de a rajtnál mindössze 12 motorost véltem felfedezni - szerkesztő)
(A verseny útvonaláról videó megtekinthető itt: http://www.budapestbamako.org/raceroute2009.html )
A túra kategória pedig a valamivel lazább tengerparti útvonalon halad majd Tangiertől Nouakchottig. A túrában is lesznek kemény szakaszok, azonban ez utóbbi bármilyen járművel teljesíthető.
(A túra útvonalról videó megtekinthető itt: http://www.budapestbamako.org/tourroute2009.html )
Az induló motorosok közül többnyire a „megmérettetés és megfelelés” kifejezéseket hangoztatták a legtöbben, persze volt, aki a missziót erősíti. Ugyanis a humanitárius tevékenység jócskán átitatja az általunk megálmodott futam szellemét. Már negyedik éve igyekeznek Bamakóba eljuttatni különféle segélyszállítmányokat a résztvevők, amelyeket természetesen az Afrikai rászorulók nagy örömmel fogadnak. A futam minden évben kiemelkedő karitatív esemény Maliban és Mauritániában.
Minden csapat ajándékokkal és adományokkal felszerelkezve érkezik a világ 5. és 6. legszegényebb országába.
A kétkerekűek mezőnyében felkészített motorokat és felkészült motorosokat láthattunk. Köztük a versenykategóriában induló Barabás Attila, aki egy átalakított Honda XL600V nyergében szeretne eljutni Bamakóba.
Videó összefoglaló itt:
Valamint az indulók között találkozhattunk - Perepatics Richárd csapattársaként- Semmi-Kis Tündével, aki éppen 2005-ben, az első Budapest-Bamako indulásakor volt szépségkirálynő. Ma pedig komolyan felkészített KTM LC4-es nyergében indul csapattársával, Afrika meghódítására. Persze nem csak ő reszketett a rajtnál – és nem csak az izgalomtól - hiszen mínusz négy fokból indulni a kánikulába, bizonyára elég fejtörést okoz öltözködés és csomagolás téren egyaránt.
Mindent figyelembe véve mondhatjuk, hogy az idei mezőny az eddigi legnagyobb létszámmal és legnagyobb felhajtást követően vághatott neki az afrikai küldetésének.
Az első napra előirt táv versenykategóriában 851km (Budapest-Brescia, a túrakategóriában pedig 705 km (Budapest-Venice)
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között