Budapest-Bamako 2010: Már Afrikában a mezőny
Kaotikus kompátkelést követően nekivágtak Bamakósaink Afrika meghódításának. Még közlekedési úton haladnak, de már nem sokáig.
Budapest-Bamako 4. szakasz: Nador-Merzouga (671 km)
Reggel 9-kor egy rövid eligazítást követően kapta meg mindenki a papírokat, amelyek a feladatokat és útvonal koordinátáit tartalmazták. A szervezők - többek visszajelzése szerint- próbálnak felülkerekedni a kialakult káoszon. A kompra az előre beharangozott eligazítás nélkül kerültek fel a csapatok, aminek hiányában megkezdődtek a találgatások a vámolást illetően. Valamint két sorban lehetett intézni a beutazási papírokat és a járművek papírjait. Ez esetenként a hajnali órában ért véget, beáldozva az alvás lehetőségét is. Az előre lefoglalt kabinok pedig nem abban a minőségben és felszereltséggel lettek szétosztva, ahogyan jelezve volt. Ha ez nem lett volna elég, akkor a kissé megfáradt versenyzők egy része még a hazautazás lehetőségét is felhozta beszédtémaként…
Idén először: külön Bamako-Budapest repülőjárat!
Sok minden változott idén a Budapest-Bamako háza táján. Új szervezők, új szabályok és a korábbinál is nagyobb versenyszellem a csapatok körében. A résztvevők azonban nem csak az út során számíthatnak az eddiginél jobb feltételekre. 2010-re a szervezők saját charterjáratot szerveztek, hogy az eddigieknél gyorsabban és sokkal kedvezőbb áron juthassanak haza a megfáradt versenyzők.
A charter indításához a tapasztalt Budavár Tours utazási irodát kérték fel, amely már évek óta saját járataival szállítja Észak-Afrikába utasait. Az iroda rugalmasságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a meghirdetés után röviddel betelt charterjárat mellett kedvező árú, csoportos repülőjegyet szervezett a későn ébredő résztvevőknek. Azt is érdemes tudni, hogy a járat Budapest és Bamako közötti szakaszára is lehetett jegyet foglalni, a rendes ár töredékéért. Ez persze azoknak a legjobb, akik az autók hazahozatalában segédkeznek, de több, Nyugat-Afrikát szerető utazó is bebiztosította helyét a járaton.
A versenyzők számára egyszerűnek tűnő hazaút megszervezése persze korántsem volt könnyű feladat. Jelenleg nagyon kevés az olyan légitársaság régiónkban, amely rendelkezik alkalmas és szabad repülőgéppel a majdnem 5000 kilométer leszállás nélküli repülésre. A legjobb feltételekkel végül nemzeti légitársaságunk, a Malév szolgált.
Az egyik legmodernebb gépét, egy Boeing 737-800 Next Generation repülőgépet ajánlott fel a szokványosnak aligha nevezhető utazáshoz.
A repülőgép kapacitása teljes terhelésnél 189 utas, a hosszú út leszállás nélküli repüléséhez azonban néhány helynek üresen kell maradnia. A felszabadult súlyt tartalék üzemanyag formájában viszi magával a gépmadár, de így a 168 utas és a személyzet legalább még kényelmesebben utazhat. Ez utóbbiak persze nem sokáig élvezhetik a nyugat –afrikai vendégszeretetet. A gép leszállása, mintegy 15 tonna kerozin feltankolása és az utasok felvétele után már indulnak is Maliból Budapest felé. Eredetileg a versenyzők az afrikai forróságból 2010. február 3-án 21.10-perckor érkeztek volna haza a budapesti Ferihegy 2 repülőtérre. Valamint a jól megszokott Bamako-Parizs_Budapest menetrendszerinti járattól 20%-al olcsóbban.
Akik ezt a megoldást választották, azok még otthon eldöntötték, hogy járműveiket:
- odakint eladományozzák vagy eladják,
- trélerrel vagy konténerrel hazaszállíttatják,
- hazavezetik vagy a repülővel kijuttatott sofőr hazahozza lábon.
A kompon tudták meg a mezőny tagjai, hogy a szervezők igyekezete ellenére sem sikerült a külön repülő indulási helyét megváltoztatni. Ezek szerint továbbra is Bamakóból indul majd a (vélhetően üres) járat hazafelé. Ráadásul az előre kifizetett jegyárakat sem térítik meg, de 40 eurós költség fejében az utas neve átírható (már ha tud valaki ezzel mit kezdeni)
A reggel kapott papírokból viszont kiderült, hogy a mai napon is egy szakaszon halad a kaland és verseny kategória egyaránt. A megadott GPS koordináták betáplálásakor szembesült pár csapat azzal is, hogy az otthonról magukkal hozott navigációs eszközök egy része nem használható, hisz nem tartalmazza a marokkói térképet (ezt inkább nem kommentálom…) Ez azért is lehet sorsdöntő a verseny kimenetelét illetően, mert az elkészült új útvonal ismeretében a hátralévő napokat már Marokkóban tölti a mezőny.
A terrorfenyegetettség miatt Agadir-ban véget ér a verseny és a napi szakaszok is változtak:
Verseny kategória
2010.01.19. Nador Merzouga
2010.01.20. Merzouga Merzouga
2010.01.21. Merzouga Tinerhir
2010.01.22. Tinerhir Mhamid
2010.01.23. Mhamid Assa
2010.01.24. Assa Tarfaya
2010.01.25. Tarfaya Cap Draa
2010.01.26. Cap Draa Sidi Ifni
2010.01.27. Sidi Ifni Tafraoute
2010.01.28. Tafraoute Taliouine
2010.01.29. Taliouine Agadir
Kaland kategória
2010.01.19. Nador Merzouga
2010.01.20. Merzouga Zagora
2010.01.21. Zagora Tata
2010.01.22. Tata Tatooine
2010.01.23. Tatooine Tarfaya
2010.01.24. Tarfaya Tarfaya
2010.01.25. Tarfaya Cap Draa
2010.01.26. Cap Draa Sidi Ifni
2010.01.27. Sidi Ifni Tafraoute
2010.01.28. Tafraoute Taliouine
2010.01.29. Taliouine Agadir
Azért a szervezők előre látóan minden nevezőnek adtak - még otthon- egy Michelin 471-es Észak- és Nyugat-Afrika autós térképet (biztos, ami biztos…)
Viszont mára már lényegesen melegebb volt számukra a helyzet, hisz a felmerülő navigációs gondokon kívül a 29 fokos levegő hőmérséklet is megizzasztotta őket.
De lesz ez még nehezebb is…
TOTOS
Budapest-Bamako 4. szakasz: Nador-Merzouga (671 km)
Reggel 9-kor egy rövid eligazítást követően kapta meg mindenki a papírokat, amelyek a feladatokat és útvonal koordinátáit tartalmazták. A szervezők - többek visszajelzése szerint- próbálnak felülkerekedni a kialakult káoszon. A kompra az előre beharangozott eligazítás nélkül kerültek fel a csapatok, aminek hiányában megkezdődtek a találgatások a vámolást illetően. Valamint két sorban lehetett intézni a beutazási papírokat és a járművek papírjait. Ez esetenként a hajnali órában ért véget, beáldozva az alvás lehetőségét is. Az előre lefoglalt kabinok pedig nem abban a minőségben és felszereltséggel lettek szétosztva, ahogyan jelezve volt. Ha ez nem lett volna elég, akkor a kissé megfáradt versenyzők egy része még a hazautazás lehetőségét is felhozta beszédtémaként…
Idén először: külön Bamako-Budapest repülőjárat!
Sok minden változott idén a Budapest-Bamako háza táján. Új szervezők, új szabályok és a korábbinál is nagyobb versenyszellem a csapatok körében. A résztvevők azonban nem csak az út során számíthatnak az eddiginél jobb feltételekre. 2010-re a szervezők saját charterjáratot szerveztek, hogy az eddigieknél gyorsabban és sokkal kedvezőbb áron juthassanak haza a megfáradt versenyzők.
A charter indításához a tapasztalt Budavár Tours utazási irodát kérték fel, amely már évek óta saját járataival szállítja Észak-Afrikába utasait. Az iroda rugalmasságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a meghirdetés után röviddel betelt charterjárat mellett kedvező árú, csoportos repülőjegyet szervezett a későn ébredő résztvevőknek. Azt is érdemes tudni, hogy a járat Budapest és Bamako közötti szakaszára is lehetett jegyet foglalni, a rendes ár töredékéért. Ez persze azoknak a legjobb, akik az autók hazahozatalában segédkeznek, de több, Nyugat-Afrikát szerető utazó is bebiztosította helyét a járaton.
A versenyzők számára egyszerűnek tűnő hazaút megszervezése persze korántsem volt könnyű feladat. Jelenleg nagyon kevés az olyan légitársaság régiónkban, amely rendelkezik alkalmas és szabad repülőgéppel a majdnem 5000 kilométer leszállás nélküli repülésre. A legjobb feltételekkel végül nemzeti légitársaságunk, a Malév szolgált.
Az egyik legmodernebb gépét, egy Boeing 737-800 Next Generation repülőgépet ajánlott fel a szokványosnak aligha nevezhető utazáshoz.
A repülőgép kapacitása teljes terhelésnél 189 utas, a hosszú út leszállás nélküli repüléséhez azonban néhány helynek üresen kell maradnia. A felszabadult súlyt tartalék üzemanyag formájában viszi magával a gépmadár, de így a 168 utas és a személyzet legalább még kényelmesebben utazhat. Ez utóbbiak persze nem sokáig élvezhetik a nyugat –afrikai vendégszeretetet. A gép leszállása, mintegy 15 tonna kerozin feltankolása és az utasok felvétele után már indulnak is Maliból Budapest felé. Eredetileg a versenyzők az afrikai forróságból 2010. február 3-án 21.10-perckor érkeztek volna haza a budapesti Ferihegy 2 repülőtérre. Valamint a jól megszokott Bamako-Parizs_Budapest menetrendszerinti járattól 20%-al olcsóbban.
Akik ezt a megoldást választották, azok még otthon eldöntötték, hogy járműveiket:
- odakint eladományozzák vagy eladják,
- trélerrel vagy konténerrel hazaszállíttatják,
- hazavezetik vagy a repülővel kijuttatott sofőr hazahozza lábon.
A kompon tudták meg a mezőny tagjai, hogy a szervezők igyekezete ellenére sem sikerült a külön repülő indulási helyét megváltoztatni. Ezek szerint továbbra is Bamakóból indul majd a (vélhetően üres) járat hazafelé. Ráadásul az előre kifizetett jegyárakat sem térítik meg, de 40 eurós költség fejében az utas neve átírható (már ha tud valaki ezzel mit kezdeni)
A reggel kapott papírokból viszont kiderült, hogy a mai napon is egy szakaszon halad a kaland és verseny kategória egyaránt. A megadott GPS koordináták betáplálásakor szembesült pár csapat azzal is, hogy az otthonról magukkal hozott navigációs eszközök egy része nem használható, hisz nem tartalmazza a marokkói térképet (ezt inkább nem kommentálom…) Ez azért is lehet sorsdöntő a verseny kimenetelét illetően, mert az elkészült új útvonal ismeretében a hátralévő napokat már Marokkóban tölti a mezőny.
A terrorfenyegetettség miatt Agadir-ban véget ér a verseny és a napi szakaszok is változtak:
Verseny kategória
2010.01.19. Nador Merzouga
2010.01.20. Merzouga Merzouga
2010.01.21. Merzouga Tinerhir
2010.01.22. Tinerhir Mhamid
2010.01.23. Mhamid Assa
2010.01.24. Assa Tarfaya
2010.01.25. Tarfaya Cap Draa
2010.01.26. Cap Draa Sidi Ifni
2010.01.27. Sidi Ifni Tafraoute
2010.01.28. Tafraoute Taliouine
2010.01.29. Taliouine Agadir
Kaland kategória
2010.01.19. Nador Merzouga
2010.01.20. Merzouga Zagora
2010.01.21. Zagora Tata
2010.01.22. Tata Tatooine
2010.01.23. Tatooine Tarfaya
2010.01.24. Tarfaya Tarfaya
2010.01.25. Tarfaya Cap Draa
2010.01.26. Cap Draa Sidi Ifni
2010.01.27. Sidi Ifni Tafraoute
2010.01.28. Tafraoute Taliouine
2010.01.29. Taliouine Agadir
Azért a szervezők előre látóan minden nevezőnek adtak - még otthon- egy Michelin 471-es Észak- és Nyugat-Afrika autós térképet (biztos, ami biztos…)
Viszont mára már lényegesen melegebb volt számukra a helyzet, hisz a felmerülő navigációs gondokon kívül a 29 fokos levegő hőmérséklet is megizzasztotta őket.
De lesz ez még nehezebb is…
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között