Budapest-Bamako 2010: Út Mantováig
A Budapest-Bamako európai szakaszának jelentős részét autópályák alkotják. Az elmúlt négy év alatt a budapesti rajtot követően az indulók a benzinkutak, az autópályás fizetőkapuk és az esti szálláshelyek parkolóin kívül nem nagyon álltak meg sehol, siettek Afrika felé. Mivel kevés az idő és hosszú a táv, így ez valószínűleg nem fog sokat változni a következő években sem.
A napi szakaszok rajtjai az itinerben meghatározott központi hotel parkolójában voltak, melyen előzetes beharangozó híján nem voltak helyi érdeklődők, legfeljebb a szálloda személyzete és néhány autós, aki felfigyelt a tömegre.
Sajnos ezeknek is köszönhető, hogy az érintett országok lakói keveset tudnak a futamról. Elvétve talán látnak néhány terepjáróst, akik GPS-szel a kezükben rohangálnak egy főtéren, lefényképeznek egy táblát vagy szobrot, majd rohannak tovább, de ezen őrülteken kívül senki nem tudja, hogy mit csinálnak.
A Budapest-Bamako 5. futamára készülve a szervezők komoly szándéka volt, hogy ezen a szokáson változtassanak és az európai napi etapok célját és másnap reggeli rajtját ünnepélyes keretek között bonyolítsák le, így népszerűsítsék a futamot Olaszországban és Franciaországban. A Bamako szervezője a Coimbra Kft. évek óta tagja a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamarának (MOKK), így a megvalósításhoz vezető első lépés egyértelmű volt, felkeresni a kamarát. A jó partnerkapcsolatnak köszönhetően azonnal megkezdődött az olaszországi rajt lebonyolításához alkalmas terület keresése az útvonalnak megfelelő térségében, és az ehhez szükséges paraméterek (méret, elhelyezkedés, megfelelő infrastruktúra) pontosítását követően a MOKK több város polgármesteri hivatalát is felkereste. Több hónapos várakozást követően Mantova település jelezte, hogy szívesen látják a Nagy Afrikai Futamot.
A festői szépségű Mantova körülbelül 40 km-re Veronától helyezkedik el, a Mincio folyó partján.
Az i.e. 2000-ben alapított város számos látnivalóval büszkélkedik, többek között a Piazza Sordello-val (Sordello tér), mely otthont ad a 2010-es Budapest-Bamako olaszországi rajtjának.
A pozitív visszajelzést követően 2009 szeptemberében Polgár Tamás főszervező ellátogatott Mantovába, ahol a programok egyeztetése után természetesen jött a bürokrácia útvesztője, számos olasz nyelvű nyilatkozattal és helyi formanyomtatvánnyal. A legérdekesebb ezek közül az Antimaffia Nyilatkozat, melynek megnevezése mindent elárul a tartalmáról… A MOKK ismételt segítségének köszönhetően Mantova és a régió lakói tudni fogják mi is az a Nagy Afrikai Futam és azt, hogy mi a feladatuk a GPS-szel szaladgáló versenyzőknek.
Első szakasz: Budapest-Mantova
Kaland és verseny kategóriában egyaránt azonos útvonalon haladt első nap a mezőny és Mantováig 833 km-t kellett megtenniük.
A versenykategóriát választott motorosok között két külföldi (Neil Philips, Leo Myers) és Hodola Richárd motorját véltem felfedezni a rajtnál, valamint Mező Janiét, aki betegsége és a rábízott szállítási feladatot elvállalása végett autóval megy le Marokkó partjáig.
Ő a kaland kategóriás motorok egy részét (na meg a sajátját) segít leszállítani a kompig egy utánfutós autóban ülve.
Azért a rajtceremóniát követően a mezőnyt Budapest környékén beterelték a földútra, hogy mielőtt az autópályák monoton kilométerét kezdik el falni, legyen egy kis ízelítő a tereprally stílusból is. Ezt követően azonban betonút következett egészen Mantováig, ahol az éjszakát töltötték.
A második napon további 900 km vár majd a mezőny minden tagjára, hogy elérjék a francia Perpignan városát.
TOTOS
A napi szakaszok rajtjai az itinerben meghatározott központi hotel parkolójában voltak, melyen előzetes beharangozó híján nem voltak helyi érdeklődők, legfeljebb a szálloda személyzete és néhány autós, aki felfigyelt a tömegre.
Sajnos ezeknek is köszönhető, hogy az érintett országok lakói keveset tudnak a futamról. Elvétve talán látnak néhány terepjáróst, akik GPS-szel a kezükben rohangálnak egy főtéren, lefényképeznek egy táblát vagy szobrot, majd rohannak tovább, de ezen őrülteken kívül senki nem tudja, hogy mit csinálnak.
A Budapest-Bamako 5. futamára készülve a szervezők komoly szándéka volt, hogy ezen a szokáson változtassanak és az európai napi etapok célját és másnap reggeli rajtját ünnepélyes keretek között bonyolítsák le, így népszerűsítsék a futamot Olaszországban és Franciaországban. A Bamako szervezője a Coimbra Kft. évek óta tagja a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamarának (MOKK), így a megvalósításhoz vezető első lépés egyértelmű volt, felkeresni a kamarát. A jó partnerkapcsolatnak köszönhetően azonnal megkezdődött az olaszországi rajt lebonyolításához alkalmas terület keresése az útvonalnak megfelelő térségében, és az ehhez szükséges paraméterek (méret, elhelyezkedés, megfelelő infrastruktúra) pontosítását követően a MOKK több város polgármesteri hivatalát is felkereste. Több hónapos várakozást követően Mantova település jelezte, hogy szívesen látják a Nagy Afrikai Futamot.
A festői szépségű Mantova körülbelül 40 km-re Veronától helyezkedik el, a Mincio folyó partján.
Az i.e. 2000-ben alapított város számos látnivalóval büszkélkedik, többek között a Piazza Sordello-val (Sordello tér), mely otthont ad a 2010-es Budapest-Bamako olaszországi rajtjának.
A pozitív visszajelzést követően 2009 szeptemberében Polgár Tamás főszervező ellátogatott Mantovába, ahol a programok egyeztetése után természetesen jött a bürokrácia útvesztője, számos olasz nyelvű nyilatkozattal és helyi formanyomtatvánnyal. A legérdekesebb ezek közül az Antimaffia Nyilatkozat, melynek megnevezése mindent elárul a tartalmáról… A MOKK ismételt segítségének köszönhetően Mantova és a régió lakói tudni fogják mi is az a Nagy Afrikai Futam és azt, hogy mi a feladatuk a GPS-szel szaladgáló versenyzőknek.
Első szakasz: Budapest-Mantova
Kaland és verseny kategóriában egyaránt azonos útvonalon haladt első nap a mezőny és Mantováig 833 km-t kellett megtenniük.
A versenykategóriát választott motorosok között két külföldi (Neil Philips, Leo Myers) és Hodola Richárd motorját véltem felfedezni a rajtnál, valamint Mező Janiét, aki betegsége és a rábízott szállítási feladatot elvállalása végett autóval megy le Marokkó partjáig.
Ő a kaland kategóriás motorok egy részét (na meg a sajátját) segít leszállítani a kompig egy utánfutós autóban ülve.
Azért a rajtceremóniát követően a mezőnyt Budapest környékén beterelték a földútra, hogy mielőtt az autópályák monoton kilométerét kezdik el falni, legyen egy kis ízelítő a tereprally stílusból is. Ezt követően azonban betonút következett egészen Mantováig, ahol az éjszakát töltötték.
A második napon további 900 km vár majd a mezőny minden tagjára, hogy elérjék a francia Perpignan városát.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között