0

Budapest-Bamako 2010: Út Mantováig

2010-01-18 00:00:00
A Budapest-Bamako európai szakaszának jelentős részét autópályák alkotják. Az elmúlt négy év alatt a budapesti rajtot követően az indulók a benzinkutak, az autópályás fizetőkapuk és az esti szálláshelyek parkolóin kívül nem nagyon álltak meg sehol, siettek Afrika felé. Mivel kevés az idő és hosszú a táv, így ez valószínűleg nem fog sokat változni a következő években sem.

A napi szakaszok rajtjai az itinerben meghatározott központi hotel parkolójában voltak, melyen előzetes beharangozó híján nem voltak helyi érdeklődők, legfeljebb a szálloda személyzete és néhány autós, aki felfigyelt a tömegre.

Sajnos ezeknek is köszönhető, hogy az érintett országok lakói keveset tudnak a futamról. Elvétve talán látnak néhány terepjáróst, akik GPS-szel a kezükben rohangálnak egy főtéren, lefényképeznek egy táblát vagy szobrot, majd rohannak tovább, de ezen őrülteken kívül senki nem tudja, hogy mit csinálnak.

A Budapest-Bamako 5. futamára készülve a szervezők komoly szándéka volt, hogy ezen a szokáson változtassanak és az európai napi etapok célját és másnap reggeli rajtját ünnepélyes keretek között bonyolítsák le, így népszerűsítsék a futamot Olaszországban és Franciaországban. A Bamako szervezője a Coimbra Kft. évek óta tagja a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamarának (MOKK), így a megvalósításhoz vezető első lépés egyértelmű volt, felkeresni a kamarát. A jó partnerkapcsolatnak köszönhetően azonnal megkezdődött az olaszországi rajt lebonyolításához alkalmas terület keresése az útvonalnak megfelelő térségében, és az ehhez szükséges paraméterek (méret, elhelyezkedés, megfelelő infrastruktúra) pontosítását követően a MOKK több város polgármesteri hivatalát is felkereste. Több hónapos várakozást követően Mantova település jelezte, hogy szívesen látják a Nagy Afrikai Futamot.

A festői szépségű Mantova körülbelül 40 km-re Veronától helyezkedik el, a Mincio folyó partján.




 Az i.e. 2000-ben alapított város számos látnivalóval büszkélkedik, többek között a Piazza Sordello-val (Sordello tér), mely otthont ad a 2010-es Budapest-Bamako olaszországi rajtjának.

A pozitív visszajelzést követően 2009 szeptemberében Polgár Tamás főszervező ellátogatott Mantovába, ahol a programok egyeztetése után természetesen jött a bürokrácia útvesztője, számos olasz nyelvű nyilatkozattal és helyi formanyomtatvánnyal. A legérdekesebb ezek közül az Antimaffia Nyilatkozat, melynek megnevezése mindent elárul a tartalmáról… A MOKK ismételt segítségének köszönhetően Mantova és a régió lakói tudni fogják mi is az a Nagy Afrikai Futam és azt, hogy mi a feladatuk a GPS-szel szaladgáló versenyzőknek.

Első szakasz: Budapest-Mantova



 Kaland és verseny kategóriában egyaránt azonos útvonalon haladt első nap a mezőny és Mantováig 833 km-t kellett megtenniük.



 A versenykategóriát választott motorosok között két külföldi (Neil Philips, Leo Myers) és Hodola Richárd motorját véltem felfedezni a rajtnál, valamint Mező Janiét, aki betegsége és a rábízott szállítási feladatot elvállalása végett autóval megy le Marokkó partjáig.




Ő a kaland kategóriás motorok egy részét (na meg a sajátját) segít leszállítani a kompig egy utánfutós autóban ülve.

Azért a rajtceremóniát követően a mezőnyt Budapest környékén beterelték a földútra, hogy mielőtt az autópályák monoton kilométerét kezdik el falni, legyen egy kis ízelítő a tereprally stílusból is. Ezt követően azonban betonút következett egészen Mantováig, ahol az éjszakát töltötték.

A második napon további 900 km vár majd a mezőny minden tagjára, hogy elérjék a francia Perpignan városát.




TOTOS
 
    

;

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Already have account?

Kosár ( 0 )