Budapest-Bamako 2010: Ma értesítették a résztvevőket a terrorfenyegetettségükről
A Budapest-Bamako 2005-ben jött létre civil kezdeményezésként. A rali fő célja nem a járművek megmérettetése, hanem az összegyűjtött adományok eljuttatása az afrikai rászorulóknak.
A versenyre két kategóriában lehet nevezni: verseny és kalandtúra.
A versenykategória résztvevőinek a szabályok és sebességkorlátok megtartása mellett ügyességi feladatokat kell elvégezni és az összegyűjtött legmagasabb pontszám mellett elérni a célt, míg a kalandtúra indulóinak az útvonal menti természet és kultúrák megismerése a fontosabb.
Idén összesen 18 motoros döntött a részvétel mellett:
Csapatnév |
Kapitány neve |
Rajtszám |
kategória |
Golf Adventure Team |
Zsolt Szabó |
206 |
kaland |
HGMC IZDA 1 |
Árpád Kun |
211 |
kaland |
HawkEye |
Balázs Huszl |
210 |
kaland |
GAC 2 |
Peter Bengtsson |
205 |
kaland |
HGMC IZDA 2 |
Attila Várai |
212 |
kaland |
Green Textile Motorsport |
Zoltán Egyed |
207 |
kaland |
running moto 1 |
Jiri Vasatko |
216 |
kaland |
martona |
András Marton |
213 |
kaland |
Zimi |
Imre Zádory |
220 |
kaland |
Palica |
Mihály Sajbán |
215 |
kaland |
running moto 2 |
ludvik klinke |
217 |
kaland |
Hadnagy BMW |
Zsolt Hadnagy |
208 |
kaland |
Evotech 3 |
Leo Myers |
4 |
verseny |
Evotech 2 |
Neil Phillips |
3 |
verseny |
EGERSZEG AC |
Richárd Hodola |
2 |
verseny |
Motorrevü |
János Mező |
6 |
verseny |
Medical Team 7 |
Zsolt Nagy |
737 |
medical |
Medical Team 6 |
Tamás Mészöly |
736 |
medical |
A Budapest-Bamako rali közel 10.000 km-es távja extrém igénybevételt jelent a motorosoknak, de még veszélyeket is tartogathat. A közlekedési baleseteken túl az afrikai közlekedés is tartogathat meglepetéseket a felkészületlen utazóknak. Ráadásul aknaveszély is előfordulhat a nyugat-szaharai részeken, amely miatt nem ajánlatos a Laayoune és Mauritánia közötti részen letérni az aszfalt útról. Ha valaki benevez a Nagy Afrikai Futamra, akkor biztosan akad olyan ismerőse, aki megpróbálja lebeszélni a rá leselkedő veszélyekre hivatkozva.
Természetesen a leendő veszélyekkel tisztában vannak a résztvevők, hiszen a nevezéskor kellő tájékoztatást kapnak a szervezőktől ez ügyben is.
Most, hogy elérkeztünk az indulás előkészületeihez és kezdenek felsorakozni a rajtvonalhoz a versenyzők, egy tervezett sajtótájékoztató keretében nem tervezett bejelentést tett Polgár András a futam igazgatója:
„A mai nap folyamán a Budapest-Bamako-val kapcsolatban a külügyminisztérium közlése alapján a nemzetközi kockázatelemzéssel foglalkozó szervek és európai uniós tagállamok megítélése és információi szerint közvetlen terroristaveszélyeztetésnek vagyunk kitéve! Az igaz, hogy rizikó nélkül nincs kaland, viszont bizonyos határokon túl mi sem vagyunk hajlandóak menni. Meg kell nyugtatnunk minden résztvevőt, hogy a Budapest-Bamako szervezése eltökélt az irányában, hogy a rajt meg fog történni és a mezőny megérkezik Afrikába! Azonban az útvonallal kapcsolatban biztosan lesz módosítás és ez ügyben még kapnak külön tájékoztatást az érintettek. Most dolgozunk a vészforgatókönyvön. Péntek estig pontos információval fogunk szolgálni!”
A bejelentéskor jelen volt Héder Barna az RTL Klub televízió képviseletében, és kérdésemre elmondta, hogy a fenyegetettség ellenére végig követik a verseny útvonalát és idén a Dakar helyett onnan fognak naponta bejelentkezni.
Mi is jelentkezünk naponta friss hírekkel!
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között