Az egyiknek sikerül a másiknak nem
Magyarok MotoGP szereplése Malájziában:
Németh Balázs 11., Talmácsi Gábor 14., Tóth Imre motorhiba miatt kiállni kényszerült!
Németh Balázs élete legjobb eredményét érte el a MotoGP250-es mezőnyében, ahol Brno és San Marino után ismét sikerült pontot szereznie, ráadásul ötöt is. A Balatonring Team versenyzője –saját bevallása szerint- egyre jobban ráérzett a pálya ritmusára, amely már a szombati időmérőt követően kiderült. Akkor még nem volt szerencséje, mert az igazán gyors körében feltartották és nem tudta kihozni a motorból a maximumot, azonban a versenyen már sikeresebb volt.
Sepang, a hőség és a mindennapos esőzés mellett a leghosszabb pályával várja -1999 óta- minden évben a világbajnoki sorozat résztvevőit, ahol a két hosszú egyenesnek köszönhetően a motorerőre igen nagy szükség van. A 25m széles aszfaltcsík gyakran 50 celsius fokra is felhevül és a folyamatos meleg (átlag 36 celsius fok!) mellett a páratartalom is nehezíti a versenyzők dolgát, amely gyakran szakadó esőként zúdul rájuk. E tekintetben a mostani versenyhétvége sem telt el másként, hiszen a verseny napján mindegyikből jutott.
A negyedliteresek versenyénél Hiroshi Aoyama, Marco Simoncelli és Alvaro Bautista szereplésére figyelt a nemzetközi sajtó, hisz közöttük dőlhetett el a világbajnoki cím sorsa. Ebből a hármasból Bautista bírta legkevésbé a nyomást, aki bukásával el is búcsúzhatott a negyedliteres tróntól. Hiroshi Aoyama viszont ádáz küzdelmet vívott Simoncellivel, amelyből ezúttal ő került ki győztesen. Ráadásul az olasz riválisát az utolsó pillanatban még Hector Barbera is megelőzte, így csak a harmadik helyért járó 16 pontot zsebelhette be a Metis Gilera versenyzője, akinek az utolsó futamra ezzel már 21 pontra duzzadt a hátránya. Amíg a 28. születésnapját ünneplő Hiroshi a győzelemért küzdött, addig az öccse Shuhei Aoyama a 10. helyét próbálta őrizni Németh Balázzsal szemben. Balázs a rajtkockán is a kisebbik Aoyama mögött állt, de a rajtot mindketten egyformán jól kapták el és sikerült pár előzéssel kezdeniük. Azonban később a magyarnak vissza kellett engednie a gázkart kétszer is, hiszen először egy előtte levő bukást kellett kerülnie, míg később ő maga szaladt le a pályáról. A verseny végére sikerült felzárkóznia a japán mögé –aki szintén hibázott- de mivel azonos köridőket produkáltak, megelőzni már nem bírta. Balázs így is nagyon elégedett az eredménnyel, amihez a csapat is gratulált.
11.Németh Balázs:
”Nagyon jól kaptam el a rajtot, több embert is megelőztem, és sikerült elmennem az előttem haladó bollyal. Majd egy hibát követően beértek üldözőim, de ismét sikerült tőlük elszakadnom. Ezután észrevettem, hogy a kisebbik Aojama testvér hibázik, megpróbáltam őt is megelőzni, de az utolsó körökben állandósult közöttünk a különbség, így ez már nem sikerült. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól szerepeltem, a csapat is nagyon örült és még Jorge Martinez is megdicsért a leintés után. Már várom a valenciai futamot, mert azt a pályát ismerem, már ezres és 600-as motorral is versenyeztem ott.”
Tóth Imre nem mondhatja magát ilyen szerencsésnek, hiszen a csapat körül kialakult konfliktusnak köszönhetően egy 2001-es Aprilia nyergében próbál bizonyítani. A motorerő hiánya azonban ezen a pályán még inkább kitűnik. Imi az időmérő alkalmával több, mint 8 másodperccel bizonyult lassabbnak a mezőnytől és az utolsó, 24. helyről indulhatott. A rajtot követően ráadásul még a technika ördöge is közbeszólt és Imi elsőként esett ki a negyedliteresek mezőnyéből.
Tóth Imi:
„Már a rajt után éreztem, hogy valami gond van a motorral, majd rövidesen ki is kellett állnom. Miután a szerelők szétszedték, kiderült, hogy egy csavar eltört a blokkban, ez okozta a hibát. Csalódott vagyok, hiszen csak 16-an értek célba, azaz szinte elég lett volna végigmenni a pontszerzéshez. Már csak egy futam van hátra, remélem egy kicsit több szerencsénk lesz és a jövőnk is eldől majd.”
Talmácsi Gábor hete sem volt zökkenőmentes. Miközben a maláj versenyére készült felreppent a hír, miszerint a mostani csapata a jövő évben Alex De Angelis-t szerződteti a helyére, Talma pedig egy osztállyal visszalépve a Moto2 mezőnyében húzza majd a gázt egy Aprilia nyergében! Amiről persze a magyar fiú nem is tudott. A Scot Honda csapata hivatalos közleményben próbálta cáfolni az itthon futótűzként terjedő hírt.
Alberto Martinelli, MOL - Scot Honda Racing Team sportigazgató:
"A csapat elhatárolódik a médiában elterjedt hírektől, még nincs aláírt szerződésünk egyetlen versenyzővel sem a 2010-es évadra. Mindkét versenyzővel tárgyalásban állunk, de egyikükkel sincs megállapodásunk. Azon is dolgozunk, hogy De Angelis és Talmácsi is a csapatunkat erősítse jövőre, mi ennek örülnénk a legjobban."
Ennek tudatában Talma is nehezebben teljesített az általa kedvelt maláj pályán, ahol korábban a nyolcadliteresek között kétszer is tudott nyerni. Az időmérőn csak a 17. helyen végzett, miközben folyamatosan a motorelektronikára panaszkodott, ami miatt állandóan lesodródott az ideális ívről. A szerelők még a verseny napján is folyamatosan állítottak a motoron, ami a rajtnál szinte értelmét is vesztette, hiszen megérkezett az égi áldás és a lezúduló esőnek köszönhetően késve indulhatott el a mezőny. A nedves pályán Talma –szokásához híven- jól kapta el a rajtot és az előző futamokhoz hasonlóan megint sikerült megelőznie pár versenyzőt. Azonban később visszaelőzték őt és csak -a MotoGP-ből jövőre a Superbike mezőnyébe igazoló- James Toseland-ot tudta a célig maga mögött tartani. Mivel közben Dovizioso és Puniet is kiesett, így végül a 14. helyen intették le, amiért újabb két pont járt. A versenyt Casey Stoner nyerte, aki már az első körökben faképnél hagyta a mezőnyt. A második Dani Pedrosa lett, akit Valentino Rossi követett. A harmadik helyért járó 16 ponttal Rossi már behozhatatlan előnyre tett szert csapattársa Jorge Lorenzo-val szemben, így világbajnokként ünnepelhette dobogós helyezését.
14. Talmácsi Gábor:
"Elsősorban szeretnék gratulálni Valentino Rossinak a kilencedik világbajnoki címéhez, amit csinál az fantasztikus emberi teljesítmény. Az én versenyem nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a motor esőben sem volt jobb, mint szárazon. Próbáltam az előttem lévőkre tapadni, de ahogy száradt a pálya lemaradtam. A végén jobb körökre voltam képes, de nem értem utol az előttem lévő csoportot. Egy verseny van hátra ebből az évből, nagyon szeretnék bizonyítani Valenciában."
A következő versenyre Valenciában kerül sor, ahol magyarjaink az idei évben utoljára ülhetnek a motorjaik nyergébe. Nagy kérdés, hogy ki hol folytatja jövőre?! Ez a kérdés mindhárom versenyzőt érinti és valószínűleg ott megválaszolásra is kerül.
TOTOS
Németh Balázs 11., Talmácsi Gábor 14., Tóth Imre motorhiba miatt kiállni kényszerült!
Németh Balázs élete legjobb eredményét érte el a MotoGP250-es mezőnyében, ahol Brno és San Marino után ismét sikerült pontot szereznie, ráadásul ötöt is. A Balatonring Team versenyzője –saját bevallása szerint- egyre jobban ráérzett a pálya ritmusára, amely már a szombati időmérőt követően kiderült. Akkor még nem volt szerencséje, mert az igazán gyors körében feltartották és nem tudta kihozni a motorból a maximumot, azonban a versenyen már sikeresebb volt.
Sepang, a hőség és a mindennapos esőzés mellett a leghosszabb pályával várja -1999 óta- minden évben a világbajnoki sorozat résztvevőit, ahol a két hosszú egyenesnek köszönhetően a motorerőre igen nagy szükség van. A 25m széles aszfaltcsík gyakran 50 celsius fokra is felhevül és a folyamatos meleg (átlag 36 celsius fok!) mellett a páratartalom is nehezíti a versenyzők dolgát, amely gyakran szakadó esőként zúdul rájuk. E tekintetben a mostani versenyhétvége sem telt el másként, hiszen a verseny napján mindegyikből jutott.
A negyedliteresek versenyénél Hiroshi Aoyama, Marco Simoncelli és Alvaro Bautista szereplésére figyelt a nemzetközi sajtó, hisz közöttük dőlhetett el a világbajnoki cím sorsa. Ebből a hármasból Bautista bírta legkevésbé a nyomást, aki bukásával el is búcsúzhatott a negyedliteres tróntól. Hiroshi Aoyama viszont ádáz küzdelmet vívott Simoncellivel, amelyből ezúttal ő került ki győztesen. Ráadásul az olasz riválisát az utolsó pillanatban még Hector Barbera is megelőzte, így csak a harmadik helyért járó 16 pontot zsebelhette be a Metis Gilera versenyzője, akinek az utolsó futamra ezzel már 21 pontra duzzadt a hátránya. Amíg a 28. születésnapját ünneplő Hiroshi a győzelemért küzdött, addig az öccse Shuhei Aoyama a 10. helyét próbálta őrizni Németh Balázzsal szemben. Balázs a rajtkockán is a kisebbik Aoyama mögött állt, de a rajtot mindketten egyformán jól kapták el és sikerült pár előzéssel kezdeniük. Azonban később a magyarnak vissza kellett engednie a gázkart kétszer is, hiszen először egy előtte levő bukást kellett kerülnie, míg később ő maga szaladt le a pályáról. A verseny végére sikerült felzárkóznia a japán mögé –aki szintén hibázott- de mivel azonos köridőket produkáltak, megelőzni már nem bírta. Balázs így is nagyon elégedett az eredménnyel, amihez a csapat is gratulált.
11.Németh Balázs:
”Nagyon jól kaptam el a rajtot, több embert is megelőztem, és sikerült elmennem az előttem haladó bollyal. Majd egy hibát követően beértek üldözőim, de ismét sikerült tőlük elszakadnom. Ezután észrevettem, hogy a kisebbik Aojama testvér hibázik, megpróbáltam őt is megelőzni, de az utolsó körökben állandósult közöttünk a különbség, így ez már nem sikerült. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól szerepeltem, a csapat is nagyon örült és még Jorge Martinez is megdicsért a leintés után. Már várom a valenciai futamot, mert azt a pályát ismerem, már ezres és 600-as motorral is versenyeztem ott.”
Tóth Imre nem mondhatja magát ilyen szerencsésnek, hiszen a csapat körül kialakult konfliktusnak köszönhetően egy 2001-es Aprilia nyergében próbál bizonyítani. A motorerő hiánya azonban ezen a pályán még inkább kitűnik. Imi az időmérő alkalmával több, mint 8 másodperccel bizonyult lassabbnak a mezőnytől és az utolsó, 24. helyről indulhatott. A rajtot követően ráadásul még a technika ördöge is közbeszólt és Imi elsőként esett ki a negyedliteresek mezőnyéből.
Tóth Imi:
„Már a rajt után éreztem, hogy valami gond van a motorral, majd rövidesen ki is kellett állnom. Miután a szerelők szétszedték, kiderült, hogy egy csavar eltört a blokkban, ez okozta a hibát. Csalódott vagyok, hiszen csak 16-an értek célba, azaz szinte elég lett volna végigmenni a pontszerzéshez. Már csak egy futam van hátra, remélem egy kicsit több szerencsénk lesz és a jövőnk is eldől majd.”
Talmácsi Gábor hete sem volt zökkenőmentes. Miközben a maláj versenyére készült felreppent a hír, miszerint a mostani csapata a jövő évben Alex De Angelis-t szerződteti a helyére, Talma pedig egy osztállyal visszalépve a Moto2 mezőnyében húzza majd a gázt egy Aprilia nyergében! Amiről persze a magyar fiú nem is tudott. A Scot Honda csapata hivatalos közleményben próbálta cáfolni az itthon futótűzként terjedő hírt.
Alberto Martinelli, MOL - Scot Honda Racing Team sportigazgató:
"A csapat elhatárolódik a médiában elterjedt hírektől, még nincs aláírt szerződésünk egyetlen versenyzővel sem a 2010-es évadra. Mindkét versenyzővel tárgyalásban állunk, de egyikükkel sincs megállapodásunk. Azon is dolgozunk, hogy De Angelis és Talmácsi is a csapatunkat erősítse jövőre, mi ennek örülnénk a legjobban."
Ennek tudatában Talma is nehezebben teljesített az általa kedvelt maláj pályán, ahol korábban a nyolcadliteresek között kétszer is tudott nyerni. Az időmérőn csak a 17. helyen végzett, miközben folyamatosan a motorelektronikára panaszkodott, ami miatt állandóan lesodródott az ideális ívről. A szerelők még a verseny napján is folyamatosan állítottak a motoron, ami a rajtnál szinte értelmét is vesztette, hiszen megérkezett az égi áldás és a lezúduló esőnek köszönhetően késve indulhatott el a mezőny. A nedves pályán Talma –szokásához híven- jól kapta el a rajtot és az előző futamokhoz hasonlóan megint sikerült megelőznie pár versenyzőt. Azonban később visszaelőzték őt és csak -a MotoGP-ből jövőre a Superbike mezőnyébe igazoló- James Toseland-ot tudta a célig maga mögött tartani. Mivel közben Dovizioso és Puniet is kiesett, így végül a 14. helyen intették le, amiért újabb két pont járt. A versenyt Casey Stoner nyerte, aki már az első körökben faképnél hagyta a mezőnyt. A második Dani Pedrosa lett, akit Valentino Rossi követett. A harmadik helyért járó 16 ponttal Rossi már behozhatatlan előnyre tett szert csapattársa Jorge Lorenzo-val szemben, így világbajnokként ünnepelhette dobogós helyezését.
14. Talmácsi Gábor:
"Elsősorban szeretnék gratulálni Valentino Rossinak a kilencedik világbajnoki címéhez, amit csinál az fantasztikus emberi teljesítmény. Az én versenyem nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a motor esőben sem volt jobb, mint szárazon. Próbáltam az előttem lévőkre tapadni, de ahogy száradt a pálya lemaradtam. A végén jobb körökre voltam képes, de nem értem utol az előttem lévő csoportot. Egy verseny van hátra ebből az évből, nagyon szeretnék bizonyítani Valenciában."
A következő versenyre Valenciában kerül sor, ahol magyarjaink az idei évben utoljára ülhetnek a motorjaik nyergébe. Nagy kérdés, hogy ki hol folytatja jövőre?! Ez a kérdés mindhárom versenyzőt érinti és valószínűleg ott megválaszolásra is kerül.
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között