A pihenőnap is tartogatott meglepetéseket
Kiderült, hogy Faria előző napi szakaszgyőzelme nem volt jogos, mert a tankolásra szánt időt rövidítve indult el, amelyet később hozzáadtak az idejéhez és visszasorolták a hetedik helyre. Így honfitársa Helder Rodrigues (PRT-YAMAHA) lett a hatodik szakasz győztese.
Ruben Faria (PRT-KTM) számára nagyon nehezen jön össze élete negyedik szakaszgyőzelme, hiszen az idei Dakaron már kétszer nyert szakaszt, de később mindkétszer megvonták tőle.
Fél távhoz érkezett a Dakar mezőnye, így a pihenőnapé lett a főszerep. Azonban az utolsó két szakasz nagyon megtizedelte a mezőnyt. Olyannyira, hogy az utolsó szakaszról még volt, aki csak a pihenőnapon ért be a táborba. Persze ehhez a sivatagban kellett tölteni egy igen körülményes éjszakát. Ezért a rendezők arra az elhatározásra jutottak, hogy egy kissé megkönnyítik a versenyzők dolgát és a hetedik napra szánt mért szakasz hosszát lerövidítik. Ez két okból is könnyítést jelent a résztvevőknek, hiszen a rajtidőpont így csúszhat, és több idejük marad a pihenésre, másrészt rövidebb lesz a leküzdendő táv hossza.
Bőven maradt tehát idejük az idáig eljutottaknak, hogy „nyalogassák a sebeiket” valamint felfrissítsék járműveik állapotát. Ami a gyári csapatok esetében a kiszolgáló személyzet dolga, míg a támogatás nélküli versenyzők esetében az önálló szerelést jelentette. Így volt, aki aktívan és volt, aki passzívan pihenhetett.
A motorosok közül Cyril Despres esetében aggodalommal teli volt az idáig vezető utolsó 200 km, hiszen a SHARK versenyző folyamatos rezonációt érzett a KTM-je nyergében. Ezt most volt idő korrigálnia a KTM alakulatának, hogy a vasárnapi rajtnál már egy teljes porcikájában felújított motorral állhasson rajthoz a francia, akinek nem titkolt szándéka a címvédés.
Az autósok közül a szintén francia Guerlain Chicherit pihenőnapja igen rosszul sikeredett. Történt ugyan is, hogy csapata – az X-Raid Team- ezen a napon teljes egészében felújította a Mini Countryman autót, melyet ő tesztvezetésre vitt.
Azonban a teszt során hatalmasat bukott, és a Mini volánja mögött agyrázkódást szenvedett. Bár kórházba nem kellett szállítani a 33 éves pórul járt franciát, de megfigyelés alatt tartották szombaton. A Dakaron most debütáló autó azonban annyira összetört, hogy nem volt esély a javítására, így a versenyt feladni kényszerült!
Ezt is beleszámolva a mezőny létszáma 92 autóra csökkent, a kezdeti 146-ról. A motorosok tekintetében jelenleg 125-en vannak még versenyben a 183-ból, míg a quadosoknál 17-en a 33-ból a kamionosoknál pedig 46-an az induló 68-ból!
Talán így kissé érthetőbbé válik a rendezők döntése a soron következő – az idei Dakar alkalmával leghosszabbnak szánt- szakasz könnyítésének tekintetében. Erre a korábbi Dakar rallyk alkalmával is volt már nem egyszer példa, bele érteve a Dél-Amerikai első évet is, ahol szinte minden szakasznál alkalmaztak valami változtatást.
Holnap már elindulhatnak a végcél – vagyis Buenos Aires- irányába…
TOTOS
Ruben Faria (PRT-KTM) számára nagyon nehezen jön össze élete negyedik szakaszgyőzelme, hiszen az idei Dakaron már kétszer nyert szakaszt, de később mindkétszer megvonták tőle.
Fél távhoz érkezett a Dakar mezőnye, így a pihenőnapé lett a főszerep. Azonban az utolsó két szakasz nagyon megtizedelte a mezőnyt. Olyannyira, hogy az utolsó szakaszról még volt, aki csak a pihenőnapon ért be a táborba. Persze ehhez a sivatagban kellett tölteni egy igen körülményes éjszakát. Ezért a rendezők arra az elhatározásra jutottak, hogy egy kissé megkönnyítik a versenyzők dolgát és a hetedik napra szánt mért szakasz hosszát lerövidítik. Ez két okból is könnyítést jelent a résztvevőknek, hiszen a rajtidőpont így csúszhat, és több idejük marad a pihenésre, másrészt rövidebb lesz a leküzdendő táv hossza.
Bőven maradt tehát idejük az idáig eljutottaknak, hogy „nyalogassák a sebeiket” valamint felfrissítsék járműveik állapotát. Ami a gyári csapatok esetében a kiszolgáló személyzet dolga, míg a támogatás nélküli versenyzők esetében az önálló szerelést jelentette. Így volt, aki aktívan és volt, aki passzívan pihenhetett.
A motorosok közül Cyril Despres esetében aggodalommal teli volt az idáig vezető utolsó 200 km, hiszen a SHARK versenyző folyamatos rezonációt érzett a KTM-je nyergében. Ezt most volt idő korrigálnia a KTM alakulatának, hogy a vasárnapi rajtnál már egy teljes porcikájában felújított motorral állhasson rajthoz a francia, akinek nem titkolt szándéka a címvédés.
Az autósok közül a szintén francia Guerlain Chicherit pihenőnapja igen rosszul sikeredett. Történt ugyan is, hogy csapata – az X-Raid Team- ezen a napon teljes egészében felújította a Mini Countryman autót, melyet ő tesztvezetésre vitt.
Azonban a teszt során hatalmasat bukott, és a Mini volánja mögött agyrázkódást szenvedett. Bár kórházba nem kellett szállítani a 33 éves pórul járt franciát, de megfigyelés alatt tartották szombaton. A Dakaron most debütáló autó azonban annyira összetört, hogy nem volt esély a javítására, így a versenyt feladni kényszerült!
Ezt is beleszámolva a mezőny létszáma 92 autóra csökkent, a kezdeti 146-ról. A motorosok tekintetében jelenleg 125-en vannak még versenyben a 183-ból, míg a quadosoknál 17-en a 33-ból a kamionosoknál pedig 46-an az induló 68-ból!
Talán így kissé érthetőbbé válik a rendezők döntése a soron következő – az idei Dakar alkalmával leghosszabbnak szánt- szakasz könnyítésének tekintetében. Erre a korábbi Dakar rallyk alkalmával is volt már nem egyszer példa, bele érteve a Dél-Amerikai első évet is, ahol szinte minden szakasznál alkalmaztak valami változtatást.
Holnap már elindulhatnak a végcél – vagyis Buenos Aires- irányába…
TOTOS
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK
Böngéssz hasonló bejegyzések között